بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

نسل کشی سادات در یمن و سکوت شیعیان

 دولت یمن، سیاست کشتار و دستگیری سازمان‌یافته شیعیان زیدی و دوازده‌ امامی را در دستور کار خود قرار داده است. و طی هفته اخیر به طرز وحشیانه ای، کشتار شیعیان و سادات و تخریب منازل آنان را آغاز کرده  است. خبرها حاکی است، هم اکنون هزاران تن از کودکان، زنان و پیران، از ذریه رسول الله(ص)، تنها به جرم اینکه نواده پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، در یمن قتل عام مى شوند و این درحالی است، که هیچ عکس العمل جدی از دیگر شیعیان نسبت به این نسل کشی دیده نمیشود.

 رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی شیعیان یمن، دکتر سید عصام علی یحیی العماد  از جزئیات قتل عام و نسل کشی شیعیان در این کشور پرده برداشت. و اعلام کرد که از ابتدا اسفند ماه سال جاری دولت یمن با اعلام جنگ وحشیانه بر ضد مستضعفان شیعه صدها نفر از شیعیان را به قتل رسانده است.

 این عالم یمنی تصریح کرد: علی عبدالله صالح هم اکنون هزاران تن از کودکان، زنان و پیران، از ذریه رسول الله(ص)، را تنها به جرم اینکه نواده پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، قتل عام میکند.

ژنرال "علی عبدالله صالح" نه تنها سادات و شیعیان را به اتهام انتساب به خاندان اهل بیت(ع) مستحق قتل و اهانت میداند، بلکه به هر کس هم که عشق کشتار فرزندان رسول الله(ص) را دارد، نشان افتخار دولتی و تقدیرنامه و نماد شرافت اعطا می کند.

این عالم یمنی تصریح کرد: علی عبدالله صالح  تازگی دستمزد زنان سادات معلم، را به اتهام انتساب به خاندان پیامبر(ص) قطع کرده است. و در پاسخ به یکی از همین معلمان که به این اقدام معترض بوده با تمسخر پاسخ داده است: بروید و دستمزدتان را از جد خود(ص) بگیرید!

وی اظهار داشت، هم اکنون نیروهای نظامی، هر روزه با هدف نابودی اماکن مسکونی، تنها به این اتهام اینکه آنها از ذریه پیامبر(ص) هستند، به مناطق سکونت و مزارع شیعیان یورش می برند.

وی در ادامه از سکوت دولت ایران در قبال قتل عام شیعیان در این کشور اظهار تعجب کرد و تصریح کرد: نخبگان و علمای یمن، از رئیس جمهور ایران، انتظار دارند که در قبال کشتار و قتل عام هزاران نفر شیعیان این کشور، واکنشی درخور از خود نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه های  متعدد صادر شده از سوی مراجع عظام تقلید قم و نجف در مورد جنایات حکومت یمن علیه شیعیان این کشور، یادآور شده است: «جناب آقای رئیس جمهور! بسیاری از علمای شیعه هم اکنون به دست حکومت یمن اعدام شده اند و اکنون تعدادی از علمای شیعه یمن، به اتهام ارتباط با ایران، در آستانه اعدام قرار دارند.

گفتنی است؛ تعداد زیادی از نوادگان اهل بیت (علیهم السلام) در قرون اولیه اسلامی به منطقه شمالی یمن هجرت کردند که شهرها و روستاهای محل اقامت سادات این کشور اکنون به مناطق سیدنشین یا "منطقة الهجره" معروف است. که هم اکنون، کانون شدیدترین حملات نیروهای حکومتی و گارد ریاست جمهوری یمن است. این حملات، تا کنون به قتل عام هزاران تن از شیعیان دوازده امامی، زیدی و اسماعیلی در یمن منجر شده است.

گزارشها حاکی است؛ در برخی از مناطق سنی نشین نیز علمای اهل تسنن که دارای شجره نامه و نسب سیادت بوده اند به جرم "سید بودن" به قتل رسیده اند.

وی بابیان این که حکومت یمن همچنین در اقدامی بی سابقه هر گونه چاپ ورود وتوزیع کتابهای در مورد امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را در این کشور ممنوع کرده است و در مقابل به دستور حکومت یمن به شخصیت امام علی (ع) و امام حسین (ع) توهین می شود و این در حالی است که رئیس جمهور یمن به طور علنی از شخصیت یزید بن معاویه وعبید الله بن زیاد  تمجید می کند.

گزارشها حاکی است، که همچنین روزنامه القدس‌العربی با انتشار مقاله‌ای تحلیلی درباره اوج‌گیری قدرت شیعیان یمنی در سال‌های گذشته، فاش کرد: دولت یمن، سیاست کشتار و دستگیری سازمان‌یافته شیعیان زیدی و دوازده‌امامی را در دستور کار خود قرار داده است.

این روزنامه با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری جنبش امامی‌مذهب در یمن، نوشت: نخستین جرقه‌های تحرک سیاسی شیعیان یمن در سال 1982 به دست علامه "صلح احمد فلیته" با تأسیس اتحادیه جوانان زده شد که یکی از مواد درسی این اتحادیه، موضوع "انقلاب اسلامی ایران" بود که علامه "محمد بدرالدین طباطبایی حوثی" تدریس آن را برعهده داشت.

نویسنده این مطلب در ادامه با اشاره به تلاش‌های علامه "مجدالدین المؤیدی" و علامه "سید بدرالدین طباطبایی حوثی" بزرگ خاندان حوثی که تلاش‌های وی هم‌اکنون نیز ادامه دارد، نوشت: در اصل "علامه بدرالدین" مؤسس، مرشد، مفتی و پدر معنوی جنبش شیعیان به شمار می‌رود و نه فرزند مشهور وی "حسین"‌ که دو سال پیش به دست نظامیان یمنی کشته شد.

القدس‌العربی می‌افزاید: پس از انقلاب اسلامی ایران احزاب شیعی متعددی در یمن پا به عرصه سیاسی گذاشتند که از جمله آنها می‌توان به حزب انقلاب، حزب‌الله، حزب‌الحق و اتحاد نیروهای ملی اشاره کرد که حزب‌الحق که مؤسس آن علامه "سید حسین طباطبایی حوثی" بود بیشترین هوادار را به خود اختصاص داد.

این روزنامه با بیان اینکه رهبری سیاسی شیعیان در سال‌های اخیر بر عهده "محمد سالم عزان"، "سید محمد طباطبایی حوثی"، "سیدحسین طباطبایی حوثی"، "عبدالرحمن الحمران" و "عبدالله عیضه الرزامی" مشهور به "مالک‌اشتر یمن" بوده است، می افزاید: جنبش حوثی امتداد اندیشه احیای تفکر امامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، به طرح سیاسی گسترده‌ای در یمن تبدیل شد.

نویسنده مقاله در ادامه با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،‌ اندیشه معنوی انقلابی و شیعی در یمن اوج گرفت، تأکید کرده است: دولت ژنرال "علی عبدالله صالح" که 32 سال پیش با کودتا روی کار آمد و حاکمیت آن بر مردم یمن همچنان ادامه دارد، در سال 1994 با حمله به منزل علامه "سید بدرالدین طباطبایی حوثی" آن را ویران کرد که در پی آن وی مجبور شد به لبنان و ایران بگریزد که تا سال 1997 ادامه یافت.

القدس‌العربی با اشاره به اینکه تشیع از سال 1990 به‌عنوان جریانی مؤثر در منطقه رشد کرد و پس از سقوط بغداد در بهار 2003 اوج گرفت، نوشت: اوج‌گیری تشیع در منطقه پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 شدت بیشتری به خود گرفت زیرا این حادثه باعث شد وهابی‌ها و اهل‌سنت تندرو از مجامع عمومی و مساجد طرد شوند و شیعیان جای خود را باز کنند که این مسأله در یمن با جایگزینی جنبش "جوانان مؤمن" به جای گروه‌های سلفی و اخوانی نمود یافت.

این روزنامه با بیان این مطلب که شیعیان یمن، شعار "الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و پیروز باد اسلام" را در سال‌های گذشته، به‌عنوان شعار اصلی خود برگزیده‌اند و آن را در هر مسجد و کوی و برزن سر می‌دهند، می‌افزاید: این شعار، هزاران تن از جوانان پر شور یمن به‌ویژه در استان صعده را به این باور رسانده که امپریالیسم آمریکا نابودشدنی است و این کار با اوج‌گیری اندیشه سیاسی قابل تحقق است.

نویسنده این مقاله تحلیلی در این باره می‌نویسد: جهاد رسانه‌ای و تبلیغاتی شیعیان یمن از سال 2002 با سخنرانی پر شور علامه "سید حسین طباطبایی حوثی" در مدرسه امام هادی(ع) منطقه "مران" با عنوان "فریاد در چهره مستکبران" تقویت شد که وی در این سخنرانی به طغیان آمریکا در خاورمیانه و خفتی که گریبان‌گیر کشورهای اسلامی و عربی و حاکمان منطقه شده است اشاره و با استناد به آیات قرآنی، از مواضع جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان مبنی بر ضرورت رویارویی با امپریالیسم آمریکا و رژیم صهیونیستی تمجید کرد. در پی آن سخنرانی، نیروهای نظامی و امنیتی دولت یمن با یورش به منازل شیعیان هوادار حوثی، دست‌کم 600 تن از آنان را دستگیر کرده و به زندان انداختند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اعتراضات مراجع تقلید و علمای مقیم شهرهای مقدس قم و نجف علیه دولت یمن به علت کشتار و آزار شیعیان این کشور، می‌افزاید: در این میان دکتر "عصام العماد" عالم یمنی مقیم قم و امام جماعت مسجد جامع الاسطی صنعا که نویسنده کتاب "سفر من از وهابیت به تشیع دوازده‌امامی" است و نیز هفته‌نامی "البلاغ" که ارگان شیعیان پیرو حوثی به شمار می‌رود نقش مؤثری دارد. این وسائل تبلیغی و نیز شبکه‌های خبری عربی ایرانی و شبکه المنار حزب‌الله لبنان، در سال‌های اخیر بر حجم تبلیغات خود درباره قیام امام حسین(ع) و مسأله غدیر افزوده‌اند که این اقدامات نیز بر تقویت جایگاه تشیع در یمن تأثیرگذار بوده است.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
احمد سه‌شنبه 20 آذر 1386 ساعت 08:42 http://Ahmad50.ParsiBlog.com

خدا بانیان چنین جنایتی رو باحجاج محشورکنه ماصاحب داریم وقتی مولای ما بیادبا ذوالفقار جدش یک کدومتو نو زنده نمیگذاره هم شمارو هم کسانیکه به این جنایت راضی بودن پس شیعه باید ساکت نشینه والله هممون مسئولیم والله والله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد