بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

مفاد قطعنامه سوم شورای امنیت

شورای امنیت 60 روز برای تعلیق غنی سازی اورانیم به ایران مهلت داده است
قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز شنبه علیه ایران به تصویب رسید از این کشور می خواهد هر چه سریعتر خواسته های قطعنامه پیشین از جمله توقف غنی سازی اورانیم را اجرا کند.

این قطعنامه صدور و یا انتقال سلاح و مهمات ساخت ایران به خارج از این کشور را ممنوع می کند و از کلیه کشورهای جهان می خواهد خرید و یا حمل سلاح های ساخت ایران توسط شهروندانشان را ممنوع کنند.

قطعنامه یاد شده به کشورهای جهان توصیه می کند محدودیتهایی در زمینه فروش سلاح های سنگین نظیر تانک، هلی کوپتر، هواپیما، کشتی و سیستم های موشکی به ایران اعمال کنند.

قطعنامه ۱۷۴۷ از کشورها و موسسات مالی جهان می خواهد تعهدات جدیدی در زمینه ارائه وام و کمک های مالی به دولت جمهوری اسلامی ارائه ندهند. این تعهدات شامل کمک های بشردوستانه نمی شود.

این قطعنامه از محمد البرادعی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد طی ۶۰ روز آینده گزارش جدیدی درباره میزان همکاری ایران در زمینه تعلیق غنی سازی اورانیم به شورای حکام و نیز شورای امنیت ارائه کند.

بر اساس این قطعنامه چنانچه ایران طی ۶۰ روز آینده به خواسته های شورای امنیت عمل نکند اقدامات بیشتری علیه این کشور انجام می شود.

در قطعنامه یاد شده دارایی های ۲۸ شخص حقیقی و حقوقی که گفته می شود با برنامه های هسته ای و موشکی ایران ارتباط دارند مسدود شده است.

بانک سپه ایران، گروه صنعتی سامان، شرکت کاوشیار و شرکت انرژی نوین که گفته شده با برنامه های هسته ای و موشکی بالستیک ایران ارتباط دارند به فهرست تحریم ها اضافه شده اند.

نام برخی فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در ضمیمه قطعنامه آمده که از این قرار است: مرتضی رضایی معاون سپاه، علی اکبر احمدیان رئیس ستاد مشترک سپاه، محمد رضا زاهدی فرمانده نیروی زمینی سپاه، مرتضی صفری فرمانده نیروی دریایی سپاه، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، محمد باقر ذوالقدر عضو سپاه و معاون وزیر کشور و محمد حجازی فرمانده نیروی مقاومت بسیج.

شورای امنیت این اشخاص و افراد دیگری که گفته می شود با برنامه های اتمی و موشکی بالستیک ایران ارتباط دارند را ممنوع السفر نکرده اما خواستار اعمال محدودیت های دولت ها بر مسافرت های خارجی آنها شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد