بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

ررسی عملکرد محمدباقر قالیباف و آینده سیاسی

روزنامه آمریکایی"کریستین‌ساینس‌مانیتور"در گزارشی به بررسی عملکرد محمدباقر قالیباف و آینده سیاسی وی پرداخته است . قالیباف که خود را به عنوان "مرد عمل" و فردی "مبتکر" به مردم نشان داده و نوآوری‌های زیادی در تهران داشته، هم اکنون به دنبال کسب وجهه جهانی است.وی اخیراً سفری سه روزه به سوئیس داشت که برغم آنکه گفته می شود برای تبادل نظر درباره مسائل شهری بود،به نظر می‌رسید که یک دیدار دیپلماتیک با مقامات بلندپایه بود.

 این روزنامه آمریکایی افزود: خلبان قالیباف که با تبلیغات به سبک غربی توانست در دور اول انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران ، 14 درصد آرای ایرانیان را به دست آورد ، هم اکنون دارای تجربیات زیادی شده است . در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ایران، احمدی‌نژاد 19 درصد آراء را از آن خود کرده بود.

کریستین‌ساینس‌مانیتور با اشاره به انتخابات شوراها که بعد از انتخابات ریاست جمهوری انجام شد ، نوشت: در این انتخابات ، قالیباف توانست در رقابت با طرفداران احمدی نژاد پیروزی بزرگی را به دست آورد، ولی هنوز در این مسیر نتوانسته است به توازن مطلوب برسد.

یک دیپلمات غربی درباره قالیباف چنین می گوید: او یک تکنوکرات است، نه یک ایدئولوژیست بنابراین ناگزیر است با احتیاط حرکت کند تا بیش از حد حساسیت ها را متوجه خود نکند .

او صرفاً درباره "محدوده شهرتهران"  نمی اندیشد. قالیباف ماه گذشته درباره پویایی دیپلماسی ایران برای ایجاد "وضعیت‌های جدید" در روابط بین المللی سخن گفت و نشان داد که ممکن است نسبت به  آمریکا مواضع ملایم تری داشته باشد؛ او گفت:"با گذشت زمان زیادی از انقلاب ایران ، رقابت و همکاری باید جایگزین دشمنی و تضاد شود."

کریستین‌ساینس‌مانیتور همچنین به مراسم درختکاری با حضور قالیباف در تهران اشاره کرد که در آن -برغم آنکه یک مراسم دیپلماتیک نبود- بیش از 80 سفیر حضور داشتند و نوشت: در این مراسم ، یک دیپلمات‌ عرب از حوزه خلیج فارس ، پس از کاشت درخت یادگاری کشورش از قالیباف  "امضا" خواست و شهردار تهران نیز با لبخندی از او  علت این تقاضا را پرسید و آن دیپلمات نیز با خوشحالی پاسخ داد: " شما در آینده رئیس‌جمهور ایران می‌شوید".

 

نظرات 1 + ارسال نظر
م.ح سه‌شنبه 28 فروردین 1386 ساعت 19:57 http://ariaiy.mihanblog.com

سلام
بدونی با یکی از وبلاگنویسها داریم لینک وبلاگهای موافق قالیباف رو جمع مکنیم و توی وبلاگها مون میذاریم
اگه درمورد تو صدق میکنه خبرم کن یا اگر کسی رو میشناسی بگو
واگه دوست داشتی در وبلاگ خود هم همین کار رو بکن
این فعالیت کاملا شخصی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد