بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

گزارشی خواندنی از ساخت اولین هتل زیرآبی جهان در سواحل دبی

هیدروپولیس که هم اکنون در دبی در حال ساخت است نخستین هتل لوکس زیر‌آبی جهان محسوب می شود؛ این هتل شامل سه بخش است: تالار اصلی، که مهمانان در آن مورد استقبال قرار می گیرند. تونل رابط که به وسیله آن مهمانان از طریق قطار به بخش اصلی منتقل می شوند و 220 سوییت که درون مجموعه ای به صورت زیردریایی قرار دارند.

 این ، یکی از بزرگترین پروژه های ساختمانی معاصر جهان است که بیش از 260 هکتار را در بر می گیرد؛ اندازه ای معادل هایدپارک لندن.
خواکیم هاوزر طراح و مجری ساخت این هتل می گوید: "این یک پروژه نیست بلکه یک اشتیاق است."

این هتل که در 20 متری زیرآب خلیج فارس در ساحل جمیره در دبی ساخته می شود و قرار است با صرف هزینه ای برابر با 300 میلیون پوند تا پایان سال 2007 به بهره برداری برسد شاید بسیار باشکوه تر از مجموعه رویایی زیرآب ژول ورن باشد.

در حقیقت مناطق نادری در جهان هستند که ظرفیت ساخت چنین مجموعه عظیمی را دارند، خبره ترین معماران از سراسر جهان گردهم آمده اند ، بهترین طرح ها با استفاده از افرادی مجرب اجرا می شود و مصالح ساختمانی فوق العاده ای در آن به کار گرفته شده است.

هاوزر می گوید: ما می خواهیم این کار عظیم و منحصر به فرد در خاور میانه و در دبی به بهترین شکل انجام شود به واقع این هتل فقط می تواند در دبی ساخته شود. در ساخت این هتل خلاقیت زیادی به کار رفته و این سبب می شود یک کار کاملا ویژه باشد.

زمینی که هیدروپولیس در آن ساخته می شود متعلق به شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امیر دبی است که آخرین دارایی وی در این ساحل به شمار می رود. وی با حمایت خود چندین شرکت بزرگ را در این کار سهیم نموده و حدود 150 پیمانکار در ساخت آن شرکت کرده اند. در واقع وی با این کار خود درصدد است داستان های تخیلی را به واقعیت مبدل کند.

"هاوزر" وجه تمایز این هتل را در این می داند که قرنها آرزوی بشر زندگی زیر آب بوده اما هیج کس نتوانسته به این آرزو جامه عمل بپوشاند. ژول ورن، ژان گاستو و چندین آرشیتکت ژاپنی این آرزو را در سر پرورانده اند اما هیچ یک موفق به انجام آن نشدند.

ایده اولیه هیدروپولیس از علاقه وافر هاوزر به آب و دریا نشات گرفته و این علاقه بسیار عمیق تر از ساخت یک هتل زیر آب و کنجکاوی در این زمینه است. او خود می گوید: وقتی به تعمق در چیزی مشغول می شوید هرچه پیشتر می روید از غرق شدن در آن ناگزیر می شوید و می خواهید که به مسایل مربوط به آن پی ببرید،علاوه بر این به یاد داشته باشید 80 درصد وجود انسان و کره زمین را آب تشکیل می دهد و بدون آب زندگی معنی ندارد.هیدروپولیس ارگانسیم انسان را در طرح معماری بازتولید می کند. شباهت مستقیمی میان فیزیولوژی انسان و این معماری وجود دارد.

برای ورود به این فضای سوررئال، بازدیدکنندگان از قطاری بی صدا استفاده می کنند که به صورت تمام اتوماتیک مسافران را به هیدروپولیس می رساند. یک سیستم لحظه ای نیز برای تامین نیازهای مهمانان فعالیت خواهد کرد. در طبقات بالای تالار اصلی کلینیک جراحی زیبایی، لابراتوار تحقیقات دریایی بیولوژیک و سالن های کنفرانس تعبیه شده است. در طبقات پایین نیز فروشگاه های متعدد و هتل و فضای پارک وجود دارد. همچنین در این تالار سینمایی با استفاده از فناوری پیشرفته ساخته شده که به تحول زندگی در اقیانوس و تاریخ معماری زیر آب می پردازد.

طرح هاوزر مبتنی بر مشارکت عناصر مختلف مرتبط با آب است، لوازم جراحی زیبایی همه از محصولات اقیانوس هستند، سینما به نمایش فیلمهایی از زندگی زیر آب و آنچه مربوط به آب است می پردازد و کودکان به جهان به عنوان آموزگاری سرگرم کننده نگاه می کنند.
 در واقع او به دنبال این بوده که با این طرح به کسانی که تنی به آب نمی زنند و از دنیای زیر آب آگاهی چندانی ندارند فرصت دهد آرامش و سکوت و الهام بخشی دریا و زیر آب را تجربه کنند.
بنا بر اظهارات هاوزر قرار است مجموعه ای از هتلهای زیر آب ساخته شود و 9 کشور نیز برای این کار ابراز علاقه کرده اند.

هاوزر که تصمیم گرفته خانه دائم خود را در دبی بسازد، می گوید: زیرساخت های این شهر بسیار خوب است و پس از خاتمه این کار دبی را ترک نمی کنم از محاسن اینجا این است که به ندرت باران می بارد.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
هستی جمعه 19 بهمن 1386 ساعت 00:54

سلام
وب خیلی زیبا و مفیدی دارید.
با ارزوی موفقیت برای شما.

مریم شنبه 25 اسفند 1386 ساعت 21:13

فوق العاده است.

مرجان یکشنبه 1 شهریور 1388 ساعت 10:48

واقعاْ جذاب و دیدنی شاید یه روز به این آرزوم برسم که تو بالاترین طبقه این هتل چند روز رز خزش بگذرونم یعنی می شه در ضمن وبلاگ هم خیلی زیبا و قشنگ و خیلی هم جدید
دوستون دارم مرجان ۰۹۱۲۶۰۶۹۹۲۱

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد