بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

سقوط هلیکوپتر حامل یکی از فرماندهان ارشد سپاه

 
 
هلیکوپتر بل 214
هلیکوپتر ساقط شده از نوع بل 214 و متعلق به هوانیروز ارتش بوده است
سپاه پاسداران ایران از سقوط هلیکوپتر حامل فرمانده لشکر سوم نیروی زمینی سپاه خبر داده اما هنوز مشخص نکرده که آیا وی طی این حادثه کشته شده است یا نه.

در اطلاعیه قرارگاه سپاه، موسوم به "حمزه سیدالشهدا" آمده که سقوط هلیکوپتر حامل فرمانده لشکر سوم نیروی زمینی سپاه و هفت همراه او بر اثر شرایط بد و آب و هوایی رخ داده اما در عین حال خاطر نشان شده که وی عازم منطقه ای مرزی در شمال غرب ایران بوده که نیروهای ارتش و سپاه پاسداران در آن با افرادی که "اشرار ضدانقلاب" خوانده شده اند در حال درگیری بوده اند.

بنابر این اطلاعیه، نیروهای سپاه طی عملیاتی در هفده کیلومتری نوار مرزی، دست کم هفده نفر از افرادی که ضد انقلاب خوانده شده اند را کشته و تعدادی را زخمی کرده اند.

در اطلاعیه سپاه تصریح نشده که درگیری دقیقاً در چه منطقه ای از مرزهای شمال غربی ایران جریان داشته و افرادی که عملیات علیه آنها صورت گرفته به چه گروهی وابسته بوده اند.

اما مناطق مرزی ایران و ترکیه طی یکی دو سال گذشته معمولاً صحنه درگیری میان گروه کرد "پژاک" با نیروهای نظامی و انتظامی ایرانی است و در این مدت شماری از مأموران انتظامی و نظامیان ایرانی قربانی این درگیریها شده اند.

آن گونه که در اطلاعیه سپاه پاسداران آمده، هلیکوپتر ساقط شده از نوع "بل 214" و متعلق به هوانیروز ارتش بوده است.

فرمانده لشکر سوم نیروی زمینی سپاه و همراهان او ده روز پس از آن دچار سانحه شدند که سیزده تن از اعضای سپاه طی بمبگذاری بر سر راه اتوبوس حامل آنان در شهر زاهدان در جنوب شرق ایران کشته شدند.

مسئولیت این بمبگذاری را گروهی موسوم به جندالله که اعضای آن عمدتاً از بلوچهای سنی مذهب هستند به عهده گرفتند و یک نفر نیز در این ارتباط محاکمه و اعدام شد.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد