بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

آمادگی برای حمله شرط عقل است

 

 باوجود آنکه دولتمردان غربی در اظهارات رسمی خود همواره تاکید می‌کنند آنچه در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از آن به عنوان «طرح سری حمله به ایران» نام برده می‌شود وجود خارجی ندارد، ناظران سیاسی معتقدند در شرایط حساس کنونی و با توجه به تحرکات مشکوک آمریکا در منطقه مسئولان کشور باید با حفظ هوشیاری خود را برای رویارویی با تمامی احتمالات ممکن آماده سازند.

 بلر: برای حمله آماده نشده‌ایم [کلیک کنید] 
در همین رابطه محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن تاکید بر «ضعیف بودن احتمال حمله نظامی به کشورمان» گفت: ایران به تلاش برای یافتن راه حل مسالمت‌آمیز برای مناقشه هسته‌ای و ادامه گفت‌وگوها و مذاکرات پایبند است اما به دلیل پافشاری کشورمان بر حق قانونی خود در بهره‌‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و عدم پذیرش تعلیق غنی‌سازی، عقل حکم می‌کند که فرض را بر احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا قرار بدهیم و برای آن آماده باشیم. 

گزارش بی‌بی‌سی در همین زمینه [کلیک کنید]

گزارش گاردین در همین زمینه[کلیک کنید]

 باهنر افزود: ما برای به دست آوردن فناوری هسته‌ای پافشاری می‌کنیم اما در جهت حفظ کشور و همچنین حفظ منافع ملی هم تلاش‌های جدی انجام می‌دهیم. 

نایب رئیس اول مجلس دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق همه کشورها دانست و افزود: ایران خواستار این است که جامعه بین‌الملل، حق ما را در دسترسی به فناوری هسته‌ای به رسمیت بشناسد. ما حاضریم که هر نوع مذاکره‌ای را آغاز کنیم با این حال هیچ گاه تعلیق غنی‌سازی را تحمل نخواهیم کرد و نمی‌گذاریم که نتایج به دست آمده در فعالیت‌های  هسته‌ای را از ما بگیرند. 

گفتنی است باهنر چندی پیش نیز در گفتگو با آفتاب از آمادگی ایران برای مذاکره در مورد تعلیق غنی سازی سخن گفته بود.

باهنر: اول مذاکره بعد تعلیق[کلیک کنید]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد