بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

چرا روس ها ساخت نیروگاه بوشهر را متوقف کردند؟

چرا روس ها ساخت نیروگاه بوشهر را متوقف کردند؟

در حالی که اخبار توقف موقت همکاری روس ها در نیروگاه اتمی بوشهر به واسطه اختلافات مالی منتشر شده و مقامات ایرانی هم وجود چنین اختلافاتی را تکذیب کرده اند، یک شبکه تلویزیونی امریکایی در تحلیلی، مشکلات ناشی از تحریم ایران را علت اصلی این مساله عنوان کرد. 
 
شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" اعلام کرد: روس ها از تحریم های اعمال شده علیه ایران برای تجهیز نیروگاه اتمی بوشهر دچار مشکل شده اند و نمی توانند وسایل مورد نیاز این نیروگاه را تامین کنند.

این شبکه افزود: مقامات ایرانی ادعا کرده اند که هیچ تاخیری در پرداخت مبالغ قرارداد خود با روس ها نداشته اند که اگر این ادعا درست باشد، باید ریشه مشکل را در جایی غیر از مسائل مالی جست وجو کرد .

فاکس نیوز همچنین از قول مقامات روسی طرف قرارداد نیز اعلام کرد: طبق قرار داد اولیه، قرار بود هزینه های ساخت و تجهیز نیروگاه به صورت "دلاری" پرداخت شود اما از آنجا که ایران در تسویه حساب های مالی خود قصد استفاده از" یورو " دارد، پروسه پرداخت یک ونیم ماه عقب افتاده است.

در این باره یکی از مقامات شرکت روسی طرف قرارداد با ایران به "فاکس نیوز" گفت: در ماه ژانویه، کمتر از 25 درصد مبلغ ماهیانه را از ایران دریافت کردیم و اکنون نیز که  19 روز از فوریه می گذرد ، حتی یک درصد از مبلغ مورد نظر را وصول نکرده ایم و به همین علت دست از کار کشیده ایم .

طبق توافقات ایران و روسیه ، قرار است نیروگاه اتمی بوشهر در ماه سپتامبر 2007 ( شهریور 86) آغاز به کار نماید که با توقف صورت گرفته ، معلوم نیست این اتفاق در موعد مقرر رخ می دهد یا خیر . روس ها تا کنون بارها و بارها ، در کار تکمیل نیروگاه ، وقفه ایجاد کرده اند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد