بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

روسیه اجازه ندهد حق مسلم ایران نادیده گرفته شود



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار " مارگلیف" رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه، همسویی منافع جمهوری اسلامی ایران و روسیه را در مسائل منطقه‌‏ای عاملی مهم برای گسترش روابط دو کشور عنوان کرد.

" هاشمی رفسنجانی"، تلاش آمریکا را برای تک قطبی کردن نظام بین الملل، محکوم به شکست بیان و تصریح کرد: آمریکا پس از فروپاشی شوروی تصور می‌‏کرد دنیا تک قطبی خواهد شد ، اما جهان اسلام، روسیه، چین، اروپا، هند و غیر متعهدها، قدرت‌‏هایی در حال ظهور هستند که در تصمیمات جهانی تاثیرگذار خواهند بود.
رفسنجانی، با انتقاد از تاخیر روسیه در تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: قدرت‌‏های فرامنطقه‌‏ای با سیطره بر نهادهای بین المللی تلاش دارند این حق مسلم کشور ایران را نادیده بگیرند و توقع از دوستان این است که مانع این گونه اقدامات شوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد که سخنان اخیر رئیس جمهور روسیه در اجلاس امنیتی مونیخ، رویکردی جدید برای مقابله با سیاست‌‏های توسعه طلبانه، آمریکا در منطقه باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد کشورهای حاضر در منطقه خود می‌‏توانند سیستم امنیتی مناسبی برای حفظ آرامش ایجاد کنند.
"مارگلیف"، رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه، در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، فضای همکاری دو کشور را مناسب بیان کرد و گفت: ایران شریکی مناسب برای روسیه در جنوب است و گسترش ارتباطات دو کشور به خصوص در سطوح پارلمانی می‌‏تواند در همسویی سیاست‌‏ها موثر باشد.
وی ایران را مرکز ثقل خاورمیانه عنوان و تصریح کرد: روسیه حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را محترم می داند و معتقد است با همکاری طرف‌‏های درگیر و در نظر گرفتن نقش سازمان‌‏های بین المللی می توان این موضوع را حل کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد