بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

تدوین قطعنامه دوم تحریم ایران از هفته آینده

 

نیکلاس برنز، مرد شماره سه وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و تل‌آویو در قبال ایران دیدگاه و رویکرد مشترکی دارند. برنز با اشاره به اینکه آمریکائی‌ها دیدگاه‌های شفافی با اسرائیلی‌ها دارند گفت که یکی از مهمترین اولویت‌های واشنگتن «کار کردن با اسرائیل و شریک خوبی بودن برای آن است». برنز همچنین با اشاره به مهلت شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای در ایران گفت که احتمالا آمریکا از هفته آینده و بعد از ارائه گزارش محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی کار بر روی دومین قطعنامه شورای امنیت علیه تهران را آغاز خواهد کرد. 

معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست گفت: هر چند که مقامات اسرائیلی لفاظی‌ها خود را علیه ایران افزایش داده و تمرکز خود را معطوف تهران کرده‌اند ولی ما برای کنار آمدن با ایران وقت کافی داریم. وی افزود که دولت آمریکا و اسرائیل در حال انجام مذاکراتی با یکدیگر در خصوص منافع مشترک‌شان در قبال ایران هستند.
 
برنز در ادامه اظهارات خود با اشاره به مهلت شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای در ایران گفت: آمریکا احتمالا از هفته آینده و بعد از ارائه گزارش محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی کار بر روی دومین قطعنامه شورای امنیت علیه تهران را آغاز خواهد کرد. برنز همچنین با اشاره به اینکه انتظار دارد پاسخ ایران به این مهلت منفی باشد گفت که شرکای دائم آمریکا در شورای امنیت باید خودشان را برای تصویب احتمالی دومین قطعنامه شورای امنیت که فشار بر ایران را بتدریج افزایش می‌دهد آماده کنند.

وی تاکید کرد: اما همیشه در خروجی برای ایرانی‌ها باز می‌گذاریم و پیشنهاد ما در خصوص اینکه ما می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم همچنان روی میز می‌ماند. 

معاون وزیر خارجه آمریکا در انتهای اظهارات خود با درخواست از اتحادیه اروپا، برخی کشورهای عربی و ژاپن برای تحت فشار قراردادن بیشتر ایران و با تاکید بر اینکه دیپلماسی می‌تواند مانع از آنچه که دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای نامید شود گفت: من بر این باور نیستم که درگیری نظامی با ایران اجتناب‌ناپذیر است، چنین چیزی قطعا پسندیده نیست، من همیشه به این موضوع اشاره کرده‌ام که باور دارم راه‌حل دیپلماتیک برای بحران هسته‌ای و سایر مشکلات دیگر امکان‌پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد