بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

نگرانی هایمان را به تهران منتقل کرده ایم

 

کاندولیزا رایس در ادامه از حکومت جمهوری اسلامی ایران خواست به جای، به گفته او «بر هم زدن ثبات در عراق»، در جهت ایجاد ثبات در این کشور تلاش کند. 

 

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این نکته که واشینگتن «کانال» هایی برای تماس با حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته و هر از گاهی از این «کانال» ها استفاده کرده است، گفت: « ایالات متحده از طریق عراق و دیگر کانال ها نگرانی خود در خصوص فعالیت های ایران در عراق را به حکومت تهران منتقل کرده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم رایس که بامداد روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده به عراق رفته است، در جمع خبرنگاران، گفت  که جمهوری اسلامی ایران در قبال استفاده از بمب های ساخت ایران در عراق مسوول است.

وی افزود: «حتی اگر مدرکی دال بر ارتباط مستقیم وجود نداشته باشد، دولت ایران باید برای بمب های ساخت این کشور که در عراق استفاده می شوند، مسئول شناخته شود.»

کاندولیزا رایس در ادامه از حکومت جمهوری اسلامی ایران خواست به جای، به گفته او «بر هم زدن ثبات در عراق»، در جهت ایجاد ثبات در این کشور تلاش کند.

ارتش آمریکا هفته گذشته پرده از وجود مدارکی برداشت که به گفته آنها، ثابت می کند بمب های منفجر شده در عراق تولید ایران بوده است. موضوعی که ایران آن را بی پایه و اساس خوانده است. به گفته مقام های ارتش آمریکا، این بمب ها تا کنون جان ۱۷۰ سرباز آمریکایی را گرفته است.

کاندولیزا رایس، در بغداد به خبرنگاران گفت: «من نمی توانم و فکر نمی کنم دولت آمریکا هم بتواند تمامی اطلاعات و جزئیات را در اختیار شما قرار دهد.»

رضایت از پلیس عراق


وی همچنین از عملیات مشترک نظامی ارتش عراق و آمریکا ابراز خشنودی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، خانم رایس، با ابراز خشنودی از عملیات نظامی مشترک ارتش آمریکا و عراق، گفت: «عراقی ها باید از فرصتی که در دست دارند استفاده کنند.»

وی در این سفر خود، شاهد نخستین عملیات نیروهای عراقی است که با شبه نظامیان و خشونت طلبان مبارزه می کنند.

وی با اشاره به آغاز این عملیات گفت: «نیروهای عراقی شروع خوبی داشته اند و می توانند حاکمیت قانون را اجرا کنند و اگر از این فرصت درست استفاده کنند، در آینده می توانند قدرت خود را ادامه دهند.»
 
این در حالی بود که در روز شنبه، خودروی بمب گذاری شده در شهر کرکوک در محل تجاری شهر منفجر شد که با کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی و مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر همراه بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از مقامات سیاسی دولت عراق خواست تا مقدمات حضور سیاسی همه گروه های سیاسی را هرچه زودتر فراهم کنند و به اختلافات شیعه و سنی پایان دهند.

دیدارهای رسمی

قرار است کاندولیزا رایس در سفر خود به عراق با نوری المالکی، نخست وزیر شیعه عراق، جلال طالبانی، رییس جمهوری کرد عراق و طارق الهاشمی، معاون رییس جمهوری سنی عراق دیدار و گفت و گو داشته باشد.

کاندولیزا رایس گفت: «انتظار برای رسیدن به موفقیت سیاسی دولت، بی پایان نیست و لازم است مقامات سیاسی عراق در آرام کردن اوضاع تلاش بیشتری کنند.»

وزیر خارجه آمریکا، ماه گذشته در دیدار خود از عراق گفته بود عراقی ها در وقت محدودی که در آمریکا در اختیار آمریکا گذاشته، به سر می برند
.
سفر کاندولیزا رایس به آمریکا، مقارن با زمانی است که  مجلس نمایندگان آمریکا، با تصویب قطعنامه ای  بدون الزام ، با فرستادن نیروی اضافی از سوی آمریکا به عراق مخالفت کرده است.

کنگره آمریکا که در اختیار اکثریت دموکرات ها است، سیاست های نظامی آمریکا در عراق را نقد کرده که در جنگ چهار ساله، با کشته شدن ۳۱۰۰ نیروی آمریکایی و بیش از ده ها هزار عراقی همراه بوده است.

کاندولیزا رایس پس از دیدار با مقامات عراقی، راهی اورشلیم در اسراییل می شود تا با اهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل دیدار کرده و روز دوشنبه آینده با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار کند.

بیزبلاگر: ظاهرا ایران عراق را تصرف کرده و مسئول امنیت عراق است حتی اگر خلافش ثابت شود!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد