بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

دوازده پیامد مهم حمله به ایران

"بیشتر آمریکایی‌ها براین باورند  که "جرج بوش" در طرح و برنامه هایش به واقعیت ها توجه ندارد بلکه به جای آن  از   اعتقادات مذهبی خود پیروی می کند و تصور می نماید که تاریخ درستی راه او را ثابت خواهد کرد .
او به باورهای مبلغ مذهبی  اسکاتلندی اش «اسوالد چامبرز» ایمان دارد که استدلال می‌کند اگر طرح‌های وی شکست خورده اند فقط به این معناست که خداوند، او را می آزماید و بنابر این راهبردها را نباید تغییر داد .
بوش پیش از این درباره مذاکره با کشورهای متخاصم و از جمله ایران گفته بود: خدا با شیطان مذاکره نمی‌کند."

این ، بخشی از تحلیل یک مفسر سیاسی آمریکایی به نام "جان باسیل یوتلی" است. او در ادامه مقاله اش که در سایت شخصی اش منتشر کرده است ، می افزاید:

تونی بلر  فقط یک و نیم ماه دیگر نخست وزیر انلیس است وبوش ممکن است قبل از پایان نخست وزیری هم پیمانش در لندن ، به ایران حمله کند و در یک جنگ چند هفته‌ای  تاسیسات هسته‌ای و صنایع نظامی ایران را منهدم کند.

این حمله احتمالی پیامدهایی خواهد داشت که در 12 مورد مهم می توان آنها را جمع بندی کرد:

1- ایران دارای تجهیزات ضد هوایی بسیار پیشرفته روسی و همچنین موشک‌های ضد کشتی است که از اوکراین و چین خریداری کرده واین علاوه بر موشک هایی است که خود تولید کرده است.

همچنین خود نیز موشک‌های دیگری را تولید کرده است. مین‌های ضد کشتی را هم می تواند به خوبی درآب‌ها مستقر کند و بنابر این ، ایران قادر خواهد بود تنگه هرمز را ببندد.

حتی ممکن است  ایران ، علاوه بر هدف گرفتن کشتی‌های جنگی آمریکا، کشتی‌های دیگر را نیز  غرق کند و با افزایش قیمت ها  نگرانی‌های بزرگی برای آمریکا و تمام جهان ایجاد نماید.

2- پس از آن جنگ  از کنترل خارج می شود وآمریکا علاوه بر تلاش جهت انهدام تاسیسات اتمی ، نظامی و ضد هوایی  به انهدام تاسیسات و امکانات مربوط به ارسال کالا و نفت نیز دست می زند.
این امر می تواند طرحی از سوی دوستان بوش و دیک چنی  در شرکت های نفتی نفت تگزاس جهت افزایش قیمت نفت تا بالاترین حد ممکن باشد.
 
اما خطر بزرگتر آن است که  ایران مقابله به مثل کند و به تاسیسات نفتی کویت، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس حمله ور شود. هرچند واشنگتن اعلام کرده  که با موشک‌های پاتریوت از متحدان خود  دفاع خواد کرد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد.

3- اگر جریان نفت به سرعت عادی نشود، رونق اقتصادی  همه جهان  به خطر می افتد.  این بحران ،همانند یک  شوک شدید کسری منابع مالی آمریکا را در پی خواهد داشت .
 
4- آمریکایی ها در همه جای جهان با تهدید شبه نظامیان ایران و سایر مسلمانان مواجه خواهند شد و بدین وسیله ما دشمنان بیشتری را یرای خود درست می کنیم.

5- حمله آمریکا به ایران ،باعث تنفر بیشتر مسلمانان از ایالات متحده خواهد شد.
زبیگنیو برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به کنگره گفته است که جنگ عراق یک فاجعه بود و حمله به ایران منجر به  درگیری با  جهان اسلام در مقیاس وسیع می شود.
 
6- این جنگ  افزایش قدرت روسیه در برابر اروپا را در پی خواهد داشت و وابستگی اروپا به نفت روسیه را تشدید خواهد کرد.این امرمتحدان ما را در تنگنای شدیدی قرار خواهد داد به ویژه انکه به یاد بیاوریم بیشتراروپایی ها آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح جهان می دانند.
 
7-  اثرات سلاح‌هایی که روسیه و چین به ایران فروخته‌اند برای امریکا ناشناختنه مانده است و این یک ریسک بزرگ است که با سلاح هایی مواجه شویم که درباره قدرت واقعی انها چیزی نمی دانیم . ممکن است دامنه تخریب ها و تلفات بیش از انتظار ما باشد.
 
8-
  ممکن است بوش با قرار دادن یک ناو هواپیما بر در تنگه هرمز و در معرض موشک های ایران ، ایران را تحریک کند که به ان حمله کند تا به واسطه این حمله ، حمایت افکار عمومی را جلب کند . البته ما نمی دانیم چنین سناریویی در ذهن بوش هست یا خیر ولی می دانیم  که بوش و همکارانش نادان هستند.
 
9- نیروهای آمریکایی در عراق در برابر ایران بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود. به یاد بیاورید موشک های ضد تانک ایرانی را که حزب الله با انها دهها تانک اسرائیلی را منهدم کرد. همچنین حملات موشکی ایران به منطقه سبز در بغداد یا دوحه می‌تواندسربازان پرشماری از ارتش آمریکا را به کام مرگ بکشند.
 
10- این جنگ نفوذ بنیادگرایان مسیحی را در واشنگتن کاهش خواهد داد زیرا آنها مشوق تداوم جنگ های خاورمیانه ای هستند. در جریان این جنگ مردم آمریکابه دولتمردان خود که ادعا می‌کنند با خدا رابطه مستقیم دارند بی‌اعتماد می شوند.
حمله امریکا به ایران ،تیر خلاصی خواهد بود بر بنیادگرایان مسیحی.

 
11- فجایع این جنگ همچنین باعث خواهد شد از قدرت لابی اسرائیل (آیپک) کاسته شود .این را می توان از نوشته های تحلیلگران روزنامه‌های مهم یهود دریافت.
 
12- در نهایت، حمله به ایران آخرین میخ را برتابوت "جمهوری خواهان "برای مدت یک نسل خواهد کوبید. این حزب اکنون " ترک خورده"  است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد