بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

درآمد نفت، تنها 3 درصد از کل درآمد است

حاکم دبی استراتژی و مهمترین برنامه‌های تدوین شده برای سال ‪ ۲۰۰۷‬تا ‪ ۲۰۱۵‬ امارت دبی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» شنبه ‌شب در جمع خبرنگاران گفت: اولویت این برنامه‌ها که با عنوان «دبی و چگونگی شروع ـ آینده» نامگذاری شده، ایجاد تنوع در منابع درآمد داخلی این امارت است.

وی در این نشست که وزیران، فعالان اقتصادی، روسای شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و کارشناسان اقتصادی حضور داشتند، افزود: اکنون درآمد حاصل از نفت تنها سه درصد از درآمد کل امارت دبی را تشکیل می‌دهد.
شیخ محمد که نخست وزیری امارات متحده عربی را نیز بر عهده دارد گفت: بخش‌های اقتصادی با درآمد بالا به عنوان اساس پیشرفت در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده تا موجب افزایش درآمد داخلی امارت دبی شود.

وی همچنین هدف این برنامه‌ریزی را تحکیم جایگاه دبی در اقتصاد جهانی و حفظ میانگین رشد اقتصادی سالانه ‪ ۱۱‬درصد عنوان کرد و افزود: تا سال ‪۲۰۱۵‬ درآمد داخلی امارت دبی به ‪ ۱۰۸‬میلیارد دلار و سهم درآمد سرانه هر فرد تا سقف ‪ ۴۴‬هزار دلار افزایش خواهد یافت.

حاکم دبی افزود: این امارت در سال‌های گذشته به پیشرفت‌های قابل توجهی در بازسازی ساختار اقتصادی دست پیدا کرده است به طوری که در پایان سال ‪ ۲۰۰۶‬سهم بخش‌های غیر نفتی در اقتصاد دبی به ‪ ۹۷‬درصد رسید.
سهم بخش‌های غیرنفتی دبی در سال ‪ ۲۰۰۰‬حدود ‪ ۹۰‬درصد بود.

وی گفت: بخش خدمات به عنوان قدرت اصلی در رشد اقتصادی به شمار می‌رود به طوری که سهم این بخش از درآمد داخلی امارت دبی به حدود ‪ ۷۴‬درصد رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد