بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

هیچ منطقی برای تعلیق وجود ندارد

 
بازدید از تاسیسات هسته ای اصفهان
سفیران تروئیکای جنبش عدم تعهد (کوبا، مصر، مالزی)، رییس گروه 77 و نماینده اتحادیه عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی جزو بازدید کنندگان از تاسیسات هسته ای اصفهان بوده اند
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازدید گروهی از سفیران و دیپلمات های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از تاسیسات هسته ای این کشور، گفته 'هیچ منطقی برای تعلیق غنی سازی وجود ندارد' و در عین حال افزوده کشورش از 'هیچ تلاشی برای زدودن ابهامات' در برنامه هسته ‌ای خود دریغ نمی کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، علی اصغر سلطانیه روز شنبه سوم فوریه (چهاردهم بهمن ماه) در یک نشست خبری اعلام کرد کشورش از 'از هر ابتکاری برای حل مسالمت آمیز' مناقشه هسته ای استقبال می کند، اما در همین حال بار دیگر بر ادامه برنامه هسته ای ایران تاکید کرد.

پس از آنکه هفته گذشته ایران از ورود سی و هشت بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران جلوگیری کرد، اینک مقام های ایرانی بازدید مقامات کشورهای جنبش عدم تعهد را نشانگر شفافیت این کشور در مورد برنامه های هسته ای دانسته اند

این سفر که در آن سفیران تروئیکای جنبش عدم تعهد (کوبا، مصر، مالزی)، رییس گروه 77 و نماینده اتحادیه عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی شرکت داشته اند، در حالی صورت گرفته که تا پایان مهلت دو ماهه شورای امنیت به ایران برای تعلیق غنی سازی اورانیوم بیست روز باقی مانده است.

اما آقای سلطانیه توقف فعالیت های مربوط به غنی سازی را رد کرده و گفته است: "هیچ منطقی برای تعلیق وجود ندارد و هیچکس نیز نتوانسته توجیه منطقی برای تعلیق ارایه کند."

مسئله سه هزار سانتریفوژ

 به آقای البرادعی قصد خود را برای نصب سه هزار سانتریفیوژ اعلام کرده ایم و وقتی نیز شروع به تزریق گاز کنیم، آن را اعلام خواهیم کرد
 
علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی

وی همچنین در مورد راه اندازی سه هزار سانتریفوژ در تاسیسات هسته ای نظنز گفته هرگاه تزریق گاز آغاز شود، ایران این موضوع را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام خواهد کرد.

هفته گذشته یک نماینده مجلس ایران از نصب و راه اندازی سه هزار سانتریفوژ در نطنز خبر داد، اما مقام های سازمان انرژی اتمی ایران ساعاتی بعد این خبر را تکذیب کردند.

ایران غنی سازی اورانیوم را در مقیاس کوچک انجام داده و راه اندازی سه هزار سانتریفوژ جدید می تواند به غنی سازی اورانیوم در مقیاس صنعتی منجر شود.

ناظران خارجی می گویند در صورتی که ایران دانش بهره برداری از تعداد زیادی سانتریفوژ را تکمیل کند، تنها مسئله زمان خواهد بود تا تولید اورانیوم با درجه خلوص بالا نیز ممکن شود.

آمریکا و متحدان اروپایی اش می گویند ایران از برنامه غنی سازی خود اهداف نظامی را دنبال می کند؛ اتهامی که مقام های جمهوری اسلامی تا کنون به شدت آنرا رد کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد