بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

ایران قطعنامه شورای امنیت را اجرا نمی کند

 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران می گوید که جمهوری اسلامی قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت را اجرا نخواهد کرد .

رضا آقازاده این اظهارات را در دیدار سفرای تروئیکای عدم تعهد در سازمان بین المللی آژانس انرژی اتمی بیان کرد .

شش تن از نمایندگان جنبش غیرمتعهدها در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به همراه نماینده اتحادیه عرب، روز شنبه از تاسیسات هسته ای اصفهان بازدید کردند . 

نمایندگان کوبا، مالزی و مصر در شورای حکام آژانس و نماینده اتحادیه عرب و نمایندگانی از الجزایر، سودان و سوریه در این سفر از مرکز فرآوری و تولید هگزوفلوراید اورانیوم دیدن کردند .

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بعد از دیدار با نمایندگان عدم تعهد گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را دارای مشکلات حقوقی و اجرایی می دانیم و آن را اجرا نخواهیم کرد .

شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز ۲۳ دسامبر ۲۰۰۶ قطعنامه ای به تصویب رساند که براساس آن ایران ملزم شد تا برنامه غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد .

شورای امنیت تا دوم اسفند ماه به تهران فرصت داده تا در این زمینه تجدید نظر کند و در غیر این صورت در خصوص اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای آقازاده درباره روند نصب سه هزار سانتریفیوژ در تاسیسات غنی سازی نطنز خطاب به خبرنگاران گفته است: « اندکی صبر کنید و خیلی طول نمی کشد تا شما هم ببینید چه خواهد شد.»

رییس سازمان انرژی اتمی ایران خطاب به خبرنگاران گفته است: « فکر می کنم طی ۷-۸ روز آینده شما هم همراه من به نطنز خواهید آمد تا با آخرین مراحل کار آشنا شوید.»

خبرگزاری ایرنا نیز از قول آقای آقازاده گفته است: «مسایل باقی مانده در مورد فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران در یک نشست در آژانس قابل حل است.»

به گفته وی، « آنچه در مورد فعالیت های هسته ای ایران باقی مانده مربوط به گذشته است که این مساله نیز در یک جلسه در آژانس قابل حل است اما چون پرونده هسته ای ایران سیاسی است تا مسایل سیاسی حل نشود آژانس نمی تواند و نمی خواهد این مسایل را جمع کند.»

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص اینکه چه مسائلی باقیمانده است، اظهار داشت: مساله آلودگی، فرآوری پلوتونیوم و مساله لویزان در یک جلسه قابل حل است زیرا اینها موضوعاتی است که صدها ساعت در مورد آنها بحث شده است .

آقای آقازاده درباره گزارشی که قرار است رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران منتشر کند، گفت: « آنچه آژانس به ارایه آن موظف است و ما مرتب از مسئولان آن می شنویم، این است که آژانس به صورت مرتب در فعالیت های هسته ای ایران حضور دارد.»

وی افزود: البرادعی نمی تواند بگوید که ایران از چارچوب مقررات بین المللی قصوری داشته است .

همکاری ایران با آژانس

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خبر داده که ایران با آژانس همکاری می کند و بازرسی های از تاسیسات هسته ای ایران ادامه دارد .

مذاکره کننده ارشد بر سر برنامه هسته ای ایران، روز شنبه گفت که ایران به مقام های سازمان ملل اجازه می دهد که برای بازدید از تاسیسات هسته ای به ایران سفر کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد