بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

«بی اعتمادی میان تهران و جهان به ضرر ثبات منطقه است»

 

مدیر کل شورای همکاری خلیج فارس می گوید بی اعتمادی موجود میان تهران و برخی کشورهای قدرتمند جهان، نمی تواند به نفع ثبات و امنیت منطقه باشد.

عبدالرحمن العطیه مدیر کل شورای همکاری های خلیج فارس روز شنبه بیستم ژانویه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت «آرزو می کند» که سناریوی عراق، در هیچ یک از کشورهای همسایه شورای همکاری های خلیج فارس تکرار نشود.

او ابراز امیدواری کرد که بحران کنونی بر سر برنامه هسته ای ایران، از طریق مذاکرات و درک متقابل میان تهران و جامعه جهانی حل شود.

آقای العطیه خواستار ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و از ایران خواست تا به تاثیرات احتمالی زیست محیطی نیروگاه هسته ای بوشهر بر کشورهای همسایه، توجه ویژه ای داشته باشد.

 از ایران خواست تا به تاثیرات احتمالی زیست محیطی نیروگاه هسته ای بوشهر بر کشورهای همسایه، توجه ویژه ای داشته باشد

مدیر کل شورای همکاری های خلیج فارس در این مصاحبه با اشاره به سفر کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه گفت ملاقات خانم رایس با رهبران عرب در ضدیت با هیچ کشور مشخصی نبوده است.

خانم رایس در سفر خود به خاورمیانه، با وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و عمان، به اضافه وزیران امور خارجه مصر و اردن دیدار و گفت و گو کرد.

در این سفر او در تلاش جلب حمایت این کشورها از راهبرد جدید آمریکا در عراق بود.

نگرانی از بحران عراق

آقای العطیه در بخشی از مصاحبه خود گفت کشورهای حوزه خلیج فارس، با هر گونه دخالت خارجی در عراق مخالف هستند.

او از همسایگان عراق، بدون آنکه نامی از ایران ببرد، خواست تا به تمامیت ارضی، وحدت و به گفته وی «هویت عربی» این کشور احترام بگذارند.

به گفته آقای العطیه، هیچ کشور عربی مانند عراق، تا کنون با این چنین تفرقه و قتل های سازمان یافته ای رو به رو نبوده است.

او از نیروهای عراقی خواست که برای دست یافتن به توافق بر سر تقسیم عادلانه ثروت کشور تلاش کنند تا از تجزیه و جدایی «که همه کشورهای حوزه خلیج فارس با آن مخالفند»، جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد