بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

سونامی سیاسی در اسرائیل نزدیک است

روزنامه هآرتض در تحلیلی از اوضاع رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر بر ضد لبنان نوشت: زلزله وحشتناک سیاسی در اسرائیل در نتیجه شکست ارتش در جنگ اخیر لبنان در راه است.

بدنبال شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه لبنان، صهیونیستها اعتماد خود را به رهبران سیاسی و نظامی از دست داده و ترس و نگرانی شان بیشتر شده و دیگر به ارتش اسرائیل اعتمادی ندارند.

هآرتض همچنین پیش بینی کرد که براساس گزارش کمیته تحقیق در مورد جنگ لبنان، یک سونامی در همه سطوح سیاسی و امنیتی در اسرائیل رخ خواهد داد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: بزودی یک زلزله سیاسی با بالاترین مقیاس ریشتر در اسرائیل رخ خواهد داد که قربانیان آن در درجه نخست اولمرت، پرتس و حالوتس خواهد بود.

هآراتض همچنین نوشت: ایهود اولمرت خود را برای حضور در برابر کمیته تحقیق در اواخر فوریه 2007 آماده می کند این در حالی است که برخی حقوقدانان گفته اند که این کمیته گزارش خطرناکی ارایه خواهد کرد که نتیجه آن وقوع یک سونامی بزرگ در زمینه عدم ثبات نهاد سیاسی و کاهش اعتماد اسرائیلی ها به دستگاه حکومتی و کاهش روحیه ملی آنان خواهد بود.

در همین رابطه «عامی ایلون» یکی از کاندیداهای تصدی ریاست حزب کار، رهبران سیاسی اسرائیل عامل کاهش بی سابقه اعتماد در تاریخ اسرائیل و قرار گرفتن اسرائیل در بدترین وضعیت دانست و گفت که رهبران اسرائیلی باعث شده اند اسرائیلی ها به این درک برسند که رهبرانشان نمی توانند ارتش را اداره کنند.

با استعفای رئیس ستاد ارتش
مغز متفکر ماشین جنگی اسراییل از کار افتاد
«دان حالوتس» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی با ارسال نامه ای به نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم خود را مسبب شکست در جنگ با حزب ا... لبنان معرفی کرد و از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جرزالیم پست» تصمیم حالوتس برای استعفا درست پس از گذشت دو هفته از اینکه وی اعلام کرده بود که تا زمان مشخص شدن نتایج کمیته تحقیقات استعفا نخواهد داد، اقدامی غافلگیرانه بود.

یکی از مقامهای رژیم صهیونیستی نیز گفت: حالوتس بلافاصله پس از آنکه یکی از منابع آگاه به وی نتایج ابتدایی کمیته تحقیق را اطلاع داد، از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش این روزنامه، نتایج این کمیته در ماه فوریه سال جاری میلادی (2007) منتشر خواهد شد.

پس از شکست سنگین ارتش رژیم صهیونیستی از حزب ا... لبنان در تابستان سال گذشته (2006) حالوتس با فشار شدید افکار عمومی اسراییل برای استعفا روبرو شد و بارها تا مرز استعفای اجباری پیش رفت اما اوضاع شکننده داخلی رژیم صهیونیستی آمریکا را وادار کرد تا به نوعی ضمن ممانعت از استعفای وی تا حدودی به مدیریت بحرانهای داخلی ناشی از نارضایتی عمومی نسبت به عملکرد اسراییل در جنگ لبنان بپردازد.

*فساد مالی و بی کفایتی اولمرت
عامی ایلون یکی از کاندیداهای تصدی ریاست حزب کار گفت که رهبران اسرائیلی باعث شده اند اسرائیلی ها به این درک برسند که رهبرانشان نمی توانند ارتش را اداره کنند و از سوی دیگر «افیگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» بقای پرتز در منصب خود را خطری برای اسرائیل و امنیت آن توصیف کرده است.

همچنین ، شماری از اعضای «کنست» و رهبران احزاب رژیم صهیونیستی به دلیل آنچه که خود ارتکاب «ایهود اولمرت» نخست وزیر این رژیم به فساد مالی و بی کفایتی او نامیده اند خواستار برکناری وی شدند.

هاآرتص همچنین در این باره می نویسد: یوسی بیلین رئیس حزب مرتز در این باره گفت: درست نیست که مسائل حیاتی کابینه اسرائیل توسط کسی اجرا شود که فقط به فکر منافع خود است.

بیلین همچنین افزود: اولمرت باید هرچه سریعتر تا زمان مشخص شدن نتایج پرونده جنایی در مورد سوءاستفاده وی در قضیه بانک معروف لیومی، خود را از سمت نخست وزیری برکنار و تمامی اختیارات را در اختیار زیپی لیونی وزیرخارجه اسرائیل قرار دهد.

این پرونده ثابت می کند که اولمرت در روند خصوصی سازی این بانک با استفاده از موقعیت خود تلاش کرده است تا بانک لیومی را در اختیار دو نفر از نزدیکانش قرار دهد.

به عقیده رئیس حزب مرتز، اگر نخست وزیر خود این کار را نکند در این صورت حزب مرتز تمام تلاش خود را در پارلمان اسرائیل برای وادار کردن وی به اخراج موقت از سمت نخست وزیری بکار خواهد بست.

این روزنامه همچنین نوشت: مک زویلون اورلیو رئیس کمیته نظارت کنست و رئیس حزب اتحاد ملی اسرائیل نیز بر این باور است که با فاش شدن فساد، به نفع اولمرت است که از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

همچنین در دیگر سو، «آریه ایلاد» یکی از اعضای اتحادیه ملی و نیز«دانی یاتوم» یکی از رهبران حزب کار در پارلمان اسرائیل نیز خواستار برکناری اولمرت شده اند.

یاتوم این پرونده را نشانه پایان حکومت اولمرت می داند و مک آمی یعالون یکی از کاندیداهای تصدی پست رهبری حزب کار نیز خواستار آمادگی حزب کار برای برگزاری انتخابات است.

یکی از اعضای حزب لیکود نیز تنها انتخابات را تنها عامل برای خاتمه دادن به ناکامیهای سران اسرائیل می داند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی، پیشتر نیز دادستان کل رژیم صهیونیستی اولمرت را به دلیل ارتکاب به فساد مالی تحت پیگرد قرار داده بود. اولمرت علاوه بر این همچنین از سوی یک دادگاه دیگر اسرائیلی به اتهام پرداخت رشوه برای خرید آپارتمانی برای خود و خانواده اش در بیت المقدس تحت پیگرد قرار دارد.

افیگدور لیبرمن وزیر امور استراتژیک اسرائیل از دیگر افراد با نفوذ کابینه است که خواستار استعفای عمیر پرتز وزیر جنگ این اسرائیل شد و بقای او را در سمتش تهدیدی برای امنیت اسرائیلی ها توصیف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد