بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

نصب سانتریفیوژهای مرکز نطنز، طی چند روز آینده

 

جمهوری اسلامی ایران در حالی از ادامه برنامه خود برای نصب 3 هزار سانتریفیوژ در مرکز نطنز خبر داد که گزارش‌ها به نقل از دیپلمات‌ها از آغاز نصب این دستگاه‌ها طی روزهای آتی حکایت دارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز از تهران، ایران امروز اعلام کرد که به برنامه نصب سه هزار سانتریفیوژ و دستیبای به تولید اورانیوم در ابعاد صنعتی ادامه خواهد داد.

این خبرگزاری به نقل از یکی از دیپلمات‌های ارشد آشنا با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که هنوز مدارک و شواهدی دال بر آغاز نصب سانتریفیوژ‌ها در بخش زیرزمینی مجتمع غنی‌سازی نطنز وجود ندارد اما نشانه‌هایی نیز وجود دارد که کار نصب آنها می‌تواند ظرف چند روز آینده آغاز شود.

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد: «ما به سمت تولید سوخت هسته‌ای می‌رویم که به سه هزار سانتریفیوژ و افزایش آن نیاز داریم.»

وی افزود: «ما به 10 هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز داریم ، در این زمینه نیازمند 10 نیروگاه تولید سوخت هسته‌ای می‌باشیم.»

سخنگوی دولت با بیان اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران تامین نیازهای صنعتی کشور است، تصریح کرد: «برنامه‌های ما رو به انجام و در حال تکمیل شدن است و همه فعالیت‌های ما در منظر بازرسان آژانس قرار دارد.»

گزارش رویترز به نقل از یکی دیگر از مقامات ارشد در مقر آژانس در وین اتریش حاکی است که به نظر می‌رسد ایران به تزریق گاز به این دو آبشار ادامه می‌‌دهد.

این گزارش‌ها در حالی است که بازرسان ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از چندی پیش به بازرسی از تاسیسات روزمینی و سالن‌های زیرزمینی این مرکز پرداخته و انتظار می‌رود این هفته به وین بازگردند.

این دیپلمات به رویترز گفت، انتظار نمی‌رود بازرسان مذکور تغییری در عملیات بخش آزمایشگاهی مشاهده کنند.

بازرسان آژانس در گزارش گذشته خود اعلام کرده بودند ایران هنوز در بخش زیرزمینی لوله‌گذاری‌های لازم را برای کار سانتریفیوژ‌ها انجام نداده است.

به گفته این دیپلمات، بازرسی‌های اخیر نشان خواهند داد آنها تا چه اندازه مقدمات کار را آماده کرده‌اند.

از سوی دیگر دیپلمات‌های نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گمانه‌زنی می‌کنند که بعید است ایران تا 20 مارس (آخر سال 1385) بتواند سه هزار سانتریفیوژ را راه‌اندازی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد