بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

«آمریکا نباید بدون اهرم فشار با تهران وارد گفت وگو شود»

رابرت گیتس روز پنج شنبه هیجدهم ژانویه گفت ایالات متحده آمریکا نباید قبل از به دست آوردن اهرم های فشار بیشتر با ایران وارد گفت وگو و مذاکره دیپلماتیک شود.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد که به رهبران عربستان سعودی گفته است ایران «موقعیت خود را دست بالا گرفته است». او افزود در باره قصد جمهوری اسلامی «نگرانی های اساسی» وجود دارد.

تا زمانی که ایران متوجه نشود که با چه حریف سخت وخطرناکی روبه رو است  مذاکره با ایران برای ما سودی نخواهد داشت

رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا

وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی و در روز پنج شنبه با امیر قطر دیدار وگفت و گو کرد.

آقای گیتس رفتار ایرانی ها را «بسیار تهاجمی» توصیف کرد و گفت:« آنها گمان می کنند که ایالات متحده آمریکا به علت وضعیت عراق در موضع ضعف قرار دارد».

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به «گستاخی» ایران از سال ۲۰۰۴، حضور نظامی آمریکا در مرزهای شرقی و غربی ایران را عاملی برای «افزایش نگرانی ایرانی ها» ارزیابی کرد و گفت «آنها مطمئن نیستند چه چیزی در انتظار آنها است».

آقای گیتس با تایید بروز مشکلات برای  نیروهای آمریکایی در عراق گفت این شرایط برای ایران یک«فرصت تاکتیکی ایجاد کرده است، اما آمریکا یک کشور بسیار قدرتمند است».

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره  مذاکره دیپلماتیک با ایران گفت:« ایالات متحده آمریکا نباید قبل از از به دست آوردن اهرم های فشار بیشتر با تهران وارد گفت وگو و مذاکره شود».

وزیر دفاع آمریکا افزود لحظه کنونی زمان مناسب مذاکره با ایران نیست. او اضافه کرد در این لحظه هرگونه مذاکره ای ما را در موضع ضعف قرارخواهد داد. 

 لحظه کنونی زمان مناسب مذاکره با ایران نیست  در این لحظه هرگونه مذاکره ای مارا در موضع ضعف قرارخواهد داد

وزیر دفاع آمریکا

آقای گیتس گفت آمریکا باید با برگ های برنده بیشتری وارد مذاکره با  ایران شود.

وزیر دفاع آمریکا افزود: «تا زمانی که ایران متوجه نشود که با چه حریف سخت و خطرناکی روبه رو است، مذاکره با ایران برای ما سودی نخواهد داشت». 

آقای گیتس  به گفته فردریک کبیر پادشاه پروس اشاره کرد که گفته بود «مذاکره بدون سلاح، مانند نت موسیقی بدون ساز است».

وزیر دفاع آمریکا در رابطه با اعزام دومین ناو هواپیما بر آمریکا به خلیج فارس گفت:«ما قصد داریم برای مدت طولانی در اینجا حضور داشته باشیم».

آقای گیتس تصریح کرد که به نظر او آمریکا و ایران در نهایت باب گفت وگو با یکدیگر را باز خواهند کرد و دلیلی ندارد که جنگ لفظی میان دو کشور به درگیری نظامی تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد