بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

توافق آمریکا، اسرائیل و عربستان برای عملیات مخفیانه سیا علیه حزب

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد رئیس جمهور آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان به سازمان جاسوسی آمریکا دستور داد، عملیاتی مخفیانه را علیه حزب‌الله لبنان و در حمایت از دولت فواد سینیوره نخست وزیر لبنان آغاز کند.
 روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف در گزارشی فاش کرد جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اجازه داده است علیه حزب الله لبنان به عملیات مخفیانه دست بزند که این بخشی از نقشه مخفیانه بوش برای کمک به دولت لبنان و جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه است.
بر اساس این گزارش نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نیز از این نقشه رئیس جمهور آگاه شده‌اند که بر اساس آن به سیا دستور داده شده است به کمک‌های مالی و لجستیکی از دولت فواد سینیوره،‌ نخست وزیر لبنان بپردازد.
این روزنامه با بیان آنکه دستور مذکور پیش از کریسمس و پس از مذاکره میان دستیاران بوش و مسئولان عربستان سعودی امضا شد، نوشت: «جزئیات این دستور که تنها در اختیار تعداد معدودی از مسئولان کاخ سفید قرار دارد،‌ در اختیار مسئولان این روزنامه نیز قرار گرفته است.»
بر اساس این دستور، سیا و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به تامین هزینه‌های مالی گروه ‌های مخالف حزب الله در لبنان پرداخته و نیز هزینه مالی کسانی را که به حمایت از دولت سنیوره در لبنان فعالیت می‌کنند، نیز پرداخت خواهند کرد. مخفیانه بودن این عملیات باعث خواهد شد تا دولت آمریکا بتواند آن را بصورت رسمی انکار کند.
به نوشته این روزنامه اقدام بوش در راستای سیاست جدید آمریکا با حمایت عربستان سعودی،‌ اردن و مصر به همراه اسرائیل برای جلوگیری از نفوذ گسترده ایران در منطقه است.
این مقاله در ادامه به نقل از یک مسئول دولتی آمریکا نوشت: «سنیوره تحت محاصره است و ما همواره به دنبال راهی برای کمک به متحدانمان هستیم. همانطور که ریچارد آرمیتاژ، معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا،‌ گفته است، حزب الله اصلی‌ترین گروه تروریستی است و ایران و سوریه نیز هرگز از حمایت از این گروه خودداری نکرده‌اند.»
به نوشته این روزنامه شاه‌زاده بندر بن سلطان، سفیر سابق عربستان در آمریکا یکی از افراد دخیل در این برنامه است و اسرائیل که ایران را اصلی‌ترین تهدید برای خود می‌داند نیز از آن حمایت کرده است.
یکی از منابع اطلاعاتی آمریکا به این روزنامه گفت: «عربستان و اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که ضدیت با سنی‌ها در منطقه بیش از حد شدت یافته است.»
به نوشته این روزنامه شاه‌زاده بندر که مشاور امنیت ملی ملک‌ عبدالله،‌ پادشاه عربستان است،‌ چندین سفر به واشنگتن داشته و با الیوت ابرامز، یکی از مسئولان عالی‌رتبه حوزه خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.
این روزنامه در ادامه همچنین مدعی است دلیل استعفای ناگهانی ترکی الفیصل، سفیر سابق عربستان در واشنگتن در هفته پیش آن بود که وی عقیده داشت شاه‌زاده بندر با مطلع نکردن وی از طرح مخفیانه لبنان و یا برنامه سفرهای خود به واشنگتن،‌ او را تحقیر کرده است.
این روزنامه به نقل از یک پایگاه اینترنتی وابسته به منابع اطلاعاتی آمریکا همچنین می‌نویسد واشنگتن و اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند که باید مذاکره با فلسطینی‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند و آزادسازی بخشی از مالیات‌های متعلق به تشکیلات خودگردان توسط اسرائیل را نیز نتیجه همین تصمیم می‌دانند.
یکی از افسران مخفی سیا نیز درباره این طرح می‌گوید: «این عملیات مخفی می‌تواند شامل اقدامات مختلفی باشد که با توافق دولت لبنان انجام خواهد شد.»
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد