بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

حمله آمریکا به ایران در ماه مارس !

متن پیش‌نویس قطعنامه جدید تروئیکای اروپایی علیه برنامه هسته‌ای ایران در برگیرنده هیچ نوع فشار اقتصادی یا دیپلماتیک شدیدی به تهران نبوده و مهتر اینکه به هیچ نوع اولتیماتومی نیز اشاره نمی‌کند. این موضوع علاوه بر آنکه موجبات ناخرسندی مقامات رژیم صهیونیستی را فراهم آورده، عصبانیت شدید سیاستمداران و روزنامه‌نگاران طرفدار این رژیم در ایالات متحده را نیز در پی داشته‌است. «تد بلمن» تحلیلگر اسرائیلی تبار روزنامه آمریکن دیلی در یک پیشگویی راجع به فرجام پرونده هسته‌ای ایران ادعا کرده که آمریکا یا اسرائیل احتمالا در ماه مارس تاسیسات اتمی ایران را مورد حمله نظامی قرار خواهند داد!
 در ابتدای این مقاله که روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی «آمریکن دیلی» منتشر شده آمده است: یووال اشتینتز عضو سرشناس لیکود در کنیست می‌گوید متقاعد شده که ایالات متحده از طریق یک حمله نظامی به ایران دنیا را از خطر مواجه شدن با تسلیحات اتمی این کشور نجات می‌دهد! با این حال اگر آمریکا به هر دلیل مایل و یا قادر به انجام این حمله نباشد اسرائیل راسا مسئولیت انجام آن را بر عهده خواهد‌ گرفت.

مطابق نوشته بلمن سفر بوش به امان و چنی به عربستان سعودی بیشتر از آنکه مسیر مفاهمه با ایران را برای ایالات متحده هموار کرده باشد واشنگتن را متقاعد به تغییر رویکرد در برابر تهران نمود، به‌گونه ای که آن بخش از گزارش بیکر-همیلتون که مشارکت بیشتر ایران در حل بحران عراق را توصیه می کرد با مخالف آشکار روسای ‌جمهور آمریکا و همکارانش مواجه شد.

تحلیگر آمریکن دیلی در ادامه می‌نویسد: در حالی‌که دموکراتها در زمان تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به شدت از تغییر سیاست در عراق سخن می گفتند تاکنون هیچ برنامه عملی برای تغییر اوضاع پیشنهاد نکرده اند. در مقابل پیشنهادهای واقعا عملی برای تغییر اوضاع از سوی جان مک‌کین و رودی جولیانی کاندیداهای محبوب جمهوریخواه ارائه شده که خواستار افزایش سی‌هزار سرباز دیگر آمریکایی در عراق شده‌اند، امری که می‌تواند حمله نظامی به ایران در اینده را امکان‌پذیر‌تر سازد!

در ادامه این مقاله با اشاره به پاسخ احتمالی تهران به تعرض احتمالی آمریکا و اسرائیل چنین ادعا شده است: ایران ممکن است از حماس، حزب‌الله و یا گروههای مسلح وفادار به خود در عراق برای هدف قرار دادن منافع امریکا و اسرائیل در منطقه استفاده کند، ولی به‌نظر می‌رسد اگر ایالات متحده زمانی بخواهد از «آخرین گزینه» استفاده کند به راههای مقابله با چنین ضد‌حمله ای نیز فکر کرده ‌باشد.

نویسنده آمریکن دیلی در پایان می‌نویسد: «اگر آمریکا یا اسرائیل بخواهند به چنین اقدامی دست بزنند ماه مارس مناسب‌ترین زمان است، زیرا فصل زمستان پایان یافته و غرب آمادگی پذیرش شوک ناشی از افزایش قیمت نفت بر اثر حمله به ترمینال‌های نفتی ایران را خواهد داشت، علاوه بر آن ضرب‌الاجل بعدی شورای امنیت به تهران نیز برای توقف غنی‌سازی اورانیوم نیز تا آن زمان به پایان رسیده‌است».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد