بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

اصولگرایان! الان وقت جشن گرفتن نیست

اخبار رسمی اولیه نشان می دهد فهرست ائتلاف اصولگرایان به طور نسبی پیروز انتخابات تهران بوده است.
شاید برای تفسیر نتایج این انتخابات مهم هنوز کمی زود باشد ولی آنچه مسلم است، اصلاح طلبان و حامیان دولت، برخلاف ادعاهای قبلی نتوانستند پیروزی یکطرفه و مسلمی در این انتخابات بدست آورند.
شاید برخی اصولگرایان، با دیدن این نتیجه و از اینکه مدعیان مغرور و جوان حامی دولت رای نیاورند احساس خوشحالی کنند، اما به دلایل زیر این انتخابات و نتیجه آن هرگز جای خوشحالی و جشن گرفتن برای اصولگرایان باقی نمی گذارد:
 
1- در این انتخابات مانند انتخابات نهم ریاست جمهوری، اصولگرایان یکبار دیگر در رسیدن به وحدت و ارائه نامزد واحد ناکام ماندند. این خطر بزرگی است، نه برای اینکه مجلس هشتم و ریاست جمهوری دهم چه می شود، نه، برای اینکه این رفتار، عدول فاحش از "اصول" است. در اصول ما پذیرش "مسئولیت"، "واجب کفایی" است و همه نامزدهای احتمالی می بایستی با مذاکره مسئولیت قبول کنند، نه اینکه برای تصاحب مسئولیت، حرص بزنند و خدای نکرده همدیگر را تخریب کنند، که اگر اصولگرایان تشنه قدرت باشند، باید فاتحه اصولگرایی را خواند. با رفتارهای ناپسندی که در انتخابات اخیر شاهد آن ها بودیم، آیا جایی برای جشن پیروزی باقی می ماند؟
 
 2- در انتخابات اخیر و در درون جبهه اصولگرایی، خودخواهی، غرور، تهمت و خودشیفتگی دیده شد. اگر قرار باشد به این صفات آلوده شویم، مقام و مسئولیت دیگر چه فایده ای دارد؟ ما مسئولیت را می خواهیم که به وسیله آن ترازوی عمل مان را سنگین کنیم نه بار معصیت مان را... قدرت بدون اخلاق، نه فقط شایسته اصولگرایان نیست، بلکه شایسته جمهوری اسلامی هم نیست.  تقدیم شهدای فراوان در راه انقلاب و اسلام و ایستادگی در برابر آمریکا با هزینه سنگین، با هدف جاری کردن تقوی و اخلاق در سیاست کشورمان بوده است. اگر قرار باشد، تقوی و اخلاق در سیاست ما جایی نداشته باشد، پس چرا با "استکبار جهانی" می جنگیم؟
 
3- در انتخابات اخیر، روشن شد گروه نزدیک به رئیس جمهور حداقل در نزد مردم تهران محبوبیت چندانی ندارد. این عده متاسفانه با هزینه کردن از رهبری (استفاده از رهبری در نامگذاری ستاد) و رئیس جمهور محترم ضربه بزرگی به این عزیزان زده اند. اما شکست و زمین خوردن این عزیزان، با وجود اشتباهات فاحشی که مرتکب شده اند، هرگز نباید اصولگرایان را خوشحال کند. اصولگرایان پیروز در انتخابات، باید برادرانه دست این جوانان را بگیرند و آنها را برای "خدمت واقعی" به کشور و نظام و رئیس جمهور تشویق کنند. اصولگرایان هرگز نباید اجازه دهند شکست "رایحه خوش خدمت" شکست دولت تلقی شود. هر چند دولت در میدان دادن به "رایحه" اشتباه کرد و هر چند دولت نصیحت و انتقادهای موردی اصولگرایان را برنتابید، اما اصولگرایان واقعی باید همچنان برای موفقیت دولت در عمل به وعده هایش تلاش کنند.
 
Image
 
4- حضور تعدادی از چهره های سرشناس دوم خردادی در شورای آتی نه تنها برای جریان اصولگرایی تهدید نیست، بلکه یک فرصت به شمار می رود. فرصتی است تا آن بزرگواران هم با "مشکلات واقعی" مردم آشنا شوند و از این خواب و خیال که "مشکل واقعی مردم، نبود دموکراسی بر سر سفره ایشان است" بیدار شوند.چه بسا بتوان از ظرفیت های فکری و تجربه ایشان در حل مشکلات مردم بهره گرفت و آنها را تشویق کرد در انتخابات آتی به مشکلات واقعی مردم بپردازند و همتشان را برای  حل مساله فقر و فساد و تبعیض بکار گیرند.
 
 Image 
 
5- جوانمردی و بزرگواری مردم را چگونه باید پاسخ گفت. آنها که با دیدن اندکی خدمت و صداقت در رفتار و عملکرد اصولگرایان، باز هم به صحنه آمدند و در مقابل تلاش شدید رقیب، اصولگرایان را برگزیدند واین همه در حالیست که اصولگرایان هنوز به وعده اصلی شان (مبارزه با فقر و فساد و تبعیض) به طور قابل قبول و رضایت بخشی عمل نکرده اند.
 
اصولگرایان عزیز، درست است که دولت نهم، مجلس هفتم و شورای دوم برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض تلاش های زیادی کرده اند، اما با وجود این همه مشکلی که مردم را درگیر خود کرده است، آیا جایی برای جشن گرفتن باقی می ماند؟

- هنوز هم بسیاری از خانوده ها به دلیل ناتوانی در پرداخت پول برق و گازشان، شبها در سرما می خوابند.
- هنوز هم بسیاری از پدران ایرانی، شبها از شرمندگی، دیر به خانه می آیند تا روی زن و فرزندشان را نبینند.
- هنوز هم دخترا و پسران عقد کرده زیادی به دلیل ناتوانی در تهیه جهیزیه یا اجاره یک سرپناه، دور از هم زندگی می کنند.
- هنوز هم مظلومان زیادی در ادارات و محاکم قضایی با در خواست رشوه و ... مواجه می شوند.
- هنوز هم بسیاری از مردم با حقوق اولیه خود و نحوه استیفای این حقوق آشنا نیستند.
- هنوز هم مراجعه به برخی ادارات و محاکم قضایی بدون داشتن پارتی برای مردم ناامید کننده است.
- هنوز هم برخی دانش آموزان پسر و دختر ایرانی به دلیل پارگی و کهنگی کفش و کاپشن و مانتو، هر روز با خجالت به مدرسه می روند و دعا می کنند سال تحصیلی زودتر تمام شود تا انقدر زجر نکشند.
- هنوز هم کارآفرینان ایرانی برای شروع کسب و کار یا اداره موفق واحدهای تولیدی با موانع عدیده ای مواجهند.
و هنوز هم ...
 
اصولگرایان عزیز، درست است که دولت نهم، مجلس هفتم و شورای دوم برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض تلاش های زیادی کرده اند، اما با وجود این همه مشکلی که مردم را درگیر خود کرده است، آیا جایی برای جشن گرفتن باقی می ماند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد