بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

سرنگونی دولت سنیوره مقدمه ای برای فروپاشی دولتهای وابسته به آمری

   
۱۹ آذر ۱۳۸۵
به اعتراف یک مسئول بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا ، سرنگونی کابینه فواد سنیوره مقدمه ای برای فروپاشی دیگر دولتهای وابسته به آمریکا است.

گزارش های محرمانه فوری از تحولات داخلی لبنان حاکی از آن است که دولت فواد سنیوره نخست وزیرلبنان به تدریج در حال از دست دادن توازن خود در برابر اعتصابات مردمی است.

این گزارش محرمانه را واشنگتن از برخی ازکشورهای منطقه دریافت کرده است.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند: واشنگتن از مقامهای چند کشورعربی برای انجام دیداری محرمانه در پایتخت یک کشور عربی با هدف بررسی تحولات موجود در لبنان و همچنین در راستای تلاش برای جلوگیری از سرنگونی دولت لبنان دعوت به عمل آورده است.

به گفته این منابع حمایت رسمی عربی و بین المللی از دولت کنونی لبنان در برابر امتداد اعتصابات مردمی لبنان که خواستار سرنگونی دولت فواد سنیوره هستند، هیچ فایده ای ندارد.

این منابع به نقل از یک مسئول بلندپایه در وزارت امورخارجه آمریکا تصریح کردند : سرنگونی دولت سنیوره مقدمه ای برای سرنگونی دیگر دولتها و سازمانهای تابع دولت آمریکا است.

این مسئول آمریکایی همچنین از پیشنهاد ارائه شده به مقامهای بلند پایه کشورش سخن گفت که به برقراری صلح گسترده درمنطقه به منظورآنچه که خود تحرک و دخالت ایران در خاورمیانه می نامند، دعوت می کند.

مسئول آمریکایی مذکورهمچنین ارائه طرحی را برای حل بحران لبنان بعید ندانست.

طیف های مختلف مردمی لبنان از 10 آذر(اول دسامبر)پیش اعتصابات خود را در اعتراض به حضور دولت آمریکایی فواد سنیوره و همچنین با هدف تشکیل دولت وحدت ملی آغاز کردند که در این مدت کشورهای عربی مانند عربستان ، اردن و مصر و همچنین کشورهای غربی مانند آمریکا ، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها حمایت خود را از دولت سنیوره اعلام کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد