بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

رویارویی با دشمنان در عراق و افغانستان طرحی درست است

   
۱۹ آذر ۱۳۸۵
دونالد رامسفلد در سفر غیر مترقبه‌ای به عراق از سربازان آمریکایی حاضر در این کشور تشکر کرد.

به گزارش موعود به نقل از ایسنا، دونالد رامسفلد، وزیر دفاع مستعفی آمریکا در میان بیش از 1200 سرباز و تفنگدار در پایگاه هوایی آمریکا در استان الانبار سخنرانی کرد.

رامسفلد در 18 دسامبر ( 27 آذر) دفتر کارش را ترک به رابرت گیتس تحویل می‌دهد.

رامسفلد اظهار داشت: من می‌توانم بگویم در طول شش سال گذشته من فرصت خدمت در بزرگترین ارتش روی زمین را داشتم اما معتقدم قدرت واقعی ارتش آمریکا در واشنگتن نیست، در پنتاگون نیست، در سلاح‌هایش نیز نیست، بلکه در قلب مردان و زنانی است که به آن خدمت می‌کنند. این قدرت مهین‌پرستی شماست، مهارت و قاطعیت و عزم و اراده‌ی شماست.

رامسفلد افزود: ما احساس فوریتی برای حفاظت از مردم آمریکا در مقابل حملاتی مانند 11 سپتامبر داریم. همزمان ما باید صبور باشیم تا شاهد موفقیت این وظیفه باشیم.

وی افزود: دشمن، تمام آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند و نمی‌خواهد مردم در دعا کردن، صحبت کردن، خواندن و یا حتی فکرکردن آزاد باشند. دشمن باید شکست بخورد. ژنرال جان ابی زید، فرمانده‌ نیروهای مرکزی آمریکایی می‌گفت، ما مطمئنا می‌توانیم از سر این دشمن بگذریم اما آن‌ها نمی‌توانند ما را شکست دهند.

وزیر دفاع در حال کناره‌گیری آمریکا اظهار داشت: رویارویی با دشمن در عراق و افغانستان و دیگر مناطق جهان طرحی درست است. نیروهای آمریکا این کار را به انجام می‌رسانند به همین دلیل با میلیون‌ها تن در سراسر جهان تفاوت دارند!

رامسفلد گفت: از زمانی که کشور ما در این مبارزات طولانی مدت درگیر بوده روزی نبوده است که من به ‌آن دسته از شما که در میدان‌های نبرد خارجی در سراسر جهان مستقر بوده‌اید فکر نکنم. ای کاش این امکان وجود داشت تا هر آمریکایی یک روز همه‌ی کارهای شما را مشاهده کند.

رامسفلد خطاب به نیروهای آمریکایی گفت: شما در کشوری خدمت می‌کنید که بزرگترین نیرو را برای بهتر شدن جهان دارد! افراطیون دشمن کسانی که زنان، کودکان و مردان بی‌گناه را می‌کشند، کسانی هستند که با این جهان بد می‌کنند. مبارزات علیه تروریسم، پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین مبارزه است و این مبارزه شبیه هیچ مبارزه‌ی دیگری که آمریکا به انجام رسانده، نیست. جنگ علیه ترور بیشتر شبیه به جنگ سرد است تا جنگ جهانی دوم. جنگی که در آن ارتش‌ها، نیروهای دریایی و نیروهای هوایی در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. به دلیل جدید، ناآشنا و پیچیده بودن این مبارزات، غیر قابل درک است که درباره‌ی مسیری که کشور ما باید اتخاذ کند، تصمیم گرفت و از مناظرات به دور بود.

رامسفلد ادامه داد: اما ما نباید مناظرات سیاسی را که در داخل روی می‌دهد با حمایت متزلزل یا قدردانی از خدمات شما یا دستاوردهای شما قاطی کنیم.

وزیر دفاع در حال کناره‌گیری آمریکا خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که پس از آن که به آمریکا حمله شد صدها هزار تن از زنان و مردان جوان یونیفورم‌های کشورشان را به تن کردند.

رامسفلد ادامه داد: این نشان می‌دهد جوانان مستعدی که می‌توانند به کار دیگری مشغول شوند و کارهای آسانتر و با امنیت بیشتری را به انجام رسانند، داوطلب دفاع از کشور شدند. شما آن زنان و مردان هستید. شما کسانی هستید که دور از خانه علیه افراطی‌گری و به منظور جلوگیری از حملات آن‌ها به خانواده‌ی ما، دوستان، همسایگان و دیگر شهروندان آمریکایی مبارزه می‌کنید. خدمت به شما عزت و سربلندی زندگی من بوده است و من هرگز آن را فراموش نمی‌کنم و همیشه آن را ارج می‌نهم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد