بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

انتفاضه سوم فلسطین در راه است

عرب آن لاین:  چاپ پست الکترونیکی
۱۳ آذر ۱۳۸۵
 "اوضاع جاری در فلسطین نوید بخش چیز خوبی نیست. بحرانی‌تر شدن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و عدم تسلیم اسراییل در برابر خواسته‌های به حق ملت فلسطین، همه و همه خبر از انتفاضه سومی می‌دهد که بنابر اظهار خالد مشعل آغاز این انتفاضه روز پایان تمام تلاش‌ها‌ی سیاسی خواهد بود. به راستی که زمینه‌ی لازم جهت آغاز انتفاضه سوم ملت فلسطین به وجود آمده است زیرا دیگر سکوت در برابر ادامه‌ی سیاست‌های اسراییل علیه ملت فلسطین دیگر برای هیچ فلسطینی آزاده‌ای امکان پذیر نیست."
به گزارش موعود به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی عرب آن لاین با ارایه‌ی مقاله‌ای تحت عنوان "انتفاضه‌ی سوم فلسطین در راه است" می‌نویسد: «تمام زمینه‌های لازم جهت شعله‌ور شدن انتفاضه سوم در فلسطین موجود است. گسترش تجاوزات اسراییل به مناطق فلسطینی، سکوت کشورهای عربی، دوگانگی سیاست‌های اروپایی و ادامه‌ی حمایت‌های قاطعانه‌ی آمریکا از سیاست‌های تجاوزگرانه‌ی اسراییل در مناطق فلسطینی به سطح غیر قابل قبولی رسیده است. دیگر ملت فلسطین نمی‌تواند هم چنان خود را تسلیم وعده و وعید‌های دروغین جهان غرب و ذلت مرگبار سکوت کشورهای عربی کند. عملیات شهادت طلبانه "ام نجار" زنی که 50 سال عمر و 16 پسر و نوه داشت بیانگر این واقعیت است که دیگر هیچ مانعی در برابر قیام مردم فلسطین و آغاز انتفاضه‌ی سوم آنها وجود ندارد. دیگر مکتب شهادت و شهادت طلبی تنها متعلق به نسل جوان فلسطینی نیست بلکه تمام این ملت غیور امروز خود را شاگردان این مکتب می‌دانند.»
 
 
 
در ادامه‌ی این تحلیل آمده است: «روح مبارزه و تلاش برای احقاق حق ملت‌ فلسطین امروز در هر خانه‌ای از فلسطین مشاهده می‌شود. هر چند تا به امروز کشورهای عربی تلاش کرده‌اند به گونه‌های مختلف بر هم سویی خود با سیاست‌های آمریکا نقاب بر چهره گذارند و تظاهر به حمایت از فلسطین و انتفاضه‌ی فلسطینی کنند اما اخیرا این تظاهر شکست و نقاب از چهره‌ی سیاست‌های حکام عرب کنار گذاشته شد. در حالی که رهبران کشورهای عربی در نشست خود اعلام داشته‌اند که محاصره‌ی فلسطین به پایان رسیده است موسسات دولتی و بانک‌های وابسته به حاکمان عرب از تسلیم در برابر این تصمیم اتخاذ شده سرباز زدند و رسما اعلام کردند که هیچ دستوری از روسای خود برای شکست محاصره‌ی اقتصادی فلسطین به آنها صادر نشده است.»

پایگاه اینترنتی عرب آن لاین در ادامه می نویسد: «رسوایی بزرگتر از این که موافقت و تصمیم‌گیری رهبران عرب در منطقه در برابر تصمیمات و سیاست‌های آمریکا هیچ بهایی ندارد؟ سر باز زدن موسسات مالی کشورهای عربی از شکست محاصره‌ی اقتصادی موجود علیه حساب‌های بانکی بسیاری از گروه‌های فلسطینی بیان گر چیزی جز وابستگی کامل بسیاری از این موسسات به سازمان‌های صهیونیستی آمریکایی در منطقه نیست. پس از پایان انتفاضه‌ی دوم گروه‌های فلسطینی اعم از جنبش فتح و حماس تلاش‌های گسترده‌ای برای فراهم کردن زمینه‌ی لازم جهت حل و فصل مسالمت آمیز مسایل و قضایای خود با اسراییل انجام دادند اما تا به امروز هیچ یک از این تلاش‌ها نتیجه بخش نبوده است. گروه‌های فلسطینی برای احقاق حق حقوق ملت فلسطین حتی حاضر به دادن هزینه‌های سیاسی به اسراییل بودند اما دریغ از تسلیم اسراییل در برابر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین.»

در ادامه آمده است: «به رغم آنکه سیاست‌های مخفیانه‌ی آمریکا تلاش کرده است که با ایجاد شکاف میان گروه‌های اسلامی و اصلی فلسطین چون فتح و حماس به تضعیف ساختار کلی مقاومت اسلامی در فلسطین دست زند اما این جریان یعنی مقاومت مسلحانه‌ی گروه‌های اسلامی در سرزمین‌های اشغالی امروز قوی‌تر از گذشته عمل می‌کند و در تهدید امنیت داخلی اسراییل حتی موفق‌تر از گذشته عمل کرده است. متاسفانه نمی‌توان انکار کرد که آمریکا و اسراییل در تربیت مزدوران داخلی در فلسطین موفق عمل کرده‌اند و بسیاری از اطلاعات داخلی مربوط به گروه‌های فلسطینی یا حتی حکومت فلسطینی توسط این مزدوران در اختیاراسراییل و آمریکا گذاشته شده است. اما حتی این سیاست آمریکا و اسراییل نیز در متوقف کردن جریان مسلحانه‌ی مقاومت اسلامی فلسطین موفق عمل نکرد و این جریان روز به روز با پیوستن نیروی انسانی جدید فلسطینی، دایره‌ی فعالیت‌اش در سرزمین‌های اشغالی گسترده‌تر می‌شود.

بر سر کار آمدن دولت حماس، سمبل و نماد مقاومت اسلامی در فلسطین نشان داد که مردم فلسطین بیشتر به داشتن رهبرانی با روحیه‌ی مقاوم و معتقد به مقاومت مسلحانه در برابر اسراییل تمایل دارند تا رهبرانی که راه‌حل‌های سیاسی را جایگزین مقاومت مسلحانه در برابر اسراییل کرده‌اند. مردم فلسطین پس از تاریخی طولانی از شکست گفتگوهای سیاسی جهت حل بحران خود با اسراییل و پس از امضای چندین توافقنامه‌ و قطعنامه جهت حل این بحران بار دیگر تن به این تعهدات سیاسی نخواهند داد و از منطق مقاومت در برابر اسراییل برای احقاق حقوق خود استفاده خواهند کرد. انتفاضه اول و دوم در فلسطین نشان داد که این سیاست یعنی مقاومت مسلحانه در برابر اسراییل از سیاست گفت‌وگو و تفاهم سیاسی با این رژیم بسیار موثرتر واقع شده است و همین امر منجر به آن شده است که تحلیل گران در ارزیابی‌های اخیر به این نتیجه برسند که زمینه‌ی لازم جهت آغاز انتفاضه‌ی سوم در فلسطین بوجود آمده است.»

در پایان این تحلیل آمده است: «این احتمال پس از انتخابات فلسطین، بر سر کار آمدن جنبش حماس و آغاز فشارهای غرب برای براندازی این حکومت منتخب مردمی در فلسطین شدت گرفته است. یکی از نشانه‌های این امر افزایش گسترده‌ی عملیات مسلحانه مقاومت اسلامی فلسطین و مشارکت اقشار مختلف سنی مردم فلسطین در عملیات شهادت طلبانه می‌باشد. با توجه به این ارزیابی، اظهارات رییس دفتر سیاسی جنبش حماس مبنی بر اعطای مهلت شش ماهه به جامعه‌ی جهانی جهت محقق ساختن حقوق به حق ملت فلسطین و هشدار وی نسبت به آغاز انتفاضه‌ی سوم فلسطین سخن بسیار حساب شده و بجایی بوده است و نظریه‌ی موجود مبنی بر فراهم شدن بستر لازم جهت آغاز انتفاضه‌ی مجدد در فلسطین را تقویت و تایید می‌کند.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد