بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

احتمال مین ریزی گسترده در دریا و زیر دریا، آزمایش موشکهای دوربرد

خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» گزارش داد: دومین مرحله از رزمایش هوایی دریایی،زمینی و مقاومت بسیج با نام "نبی اکرم ‪ "۲‬از فردا آبهای نیلگون خلیج فارس آغاز می‌شود.

یک تحلیلگر مسائل نظامی که خواست نامش فاش نشود،می گوید: حجم بالای شلیک انواع موشکها، آزمایش موشکهای فوق مدرن و دوربرد جدید، آزمایش موشکهای دوربرد با کلاهک های خوشه ای، موشکهای دوش پرتاب و کاتیوشای ضد بالگرد ارتقا یافته، احتمال مین ریزی گسترده در دریا و زیر دریا به شکلی وسیع در خلیج فارس، از مواردی است که به احتمال قوی، در این رزمایش صورت خواهد گرفت.

وی گفت: هدف از این رزمایش، تمرینات آزمایشی. ارتقا آمادگی دفاعی، ارزیابی کارایی سلاحهای جدید است.

در همین حال، سردار سرلشگر صفوی، طی نشستی مطبوعاتی با اعلام این خبر، نخستین هدف دومین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) را نمایش اقتدار و عزم ملی برای دفاع همه‌جانبه در مقابل هر گونه تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران خواند.

وی از جمله دیگر اهداف این رزمایش را تقویت و تمرین قدرت بازدارندگی موثر سپاه پاسداران در مقابل تهدیدهای احتمالی برشمرد و گفت: نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، یگان‌های تخصصی چهار نیروی هوایی، زمینی، نیروی مقاومت بسیج و دریایی خواهند بود.

به گفته وی، نیروی هوایی سپاه پاسداران با شلیک ده‌ها موشک از جمله شهاب 3 و شهاب 2 با سرجنگی خوشه‌ای و بردهای بالای هزار کیلومتر، هم‌چنین موشک‌های فاتح 110 و ذوالفقار 73 و صدها راکت و موشک‌ با بردهای مختلف از 150 کیلومتر به بالا و ده‌ها هواپیمای شناسایی هوایی با سرنشین و بدون سرنشین، در منطقه خلیج فارس و دریای عمان در این رزمایش شرکت می‌کند.

صفوی خاطرنشان کرد: هواپیماهای جنگی سوخوی 25 نیروی هوایی نیز پشتیبانی نزدیک از رزمایش یگان‌های سطحی نیروی دریایی و نیروی زمینی را بر عهده دارند و هم‌چنین هواپیماهای ترابری سنگین و سبک ایلیوشین و آنتونوف و هلی‌کوپتر سنگین Mi-17 .ماموریت و عملیات تازش هوایی یگان‌های ویژه‌ی صابران نیروی سپاه را در استان هرمزگان و برخی جزایر به عمق 1400 کیلومتر انجام خواهند داد که طی آن‌ها عملیات‌های آفندی و انبوه توسط بیش از 1800 تیم خودکفا و ویژه طرح‌ریزی شده است.

فرمانده کل سپاه هم‌چنین تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه در این رزمایش با استعداد 10 تیپ زرهی، مکانیزه، نیروی تخصصی و زمینی با به‌کارگیری سلاح‌های جدید و سازمان جدید رزم در ده استان کشور عملیات دفاع مسطح ،‌ ویژه‌ی نفوذ دستبرد و عملیات تاخیری و تک‌های شبانه را با واحدهای کوچک خودکفا در جمع گسترده تمرین می‌کند.

وی گفت: گروه توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه با ماموریت کنترل یک منطقه خاص و با شلیک موشک‌های خوشه‌ای و هزاران گلوله توپخانه، آن منطقه را کنترل می‌کنند.

به گفته صفوی اجرای عملیات هلی برن و ویژه در منطقه عمومی هرمزگان و برخی جزایر منطقه خلیج فارس از سوی یگان‌های ویژه صابرین از دیگر برنامه‌های رزمایش نیروی زمینی خواهد بود.

فرمانده سپاه در ادامه گفت: نیروی مقاومت بسیچ 788 گردان عاشورا و الزهرا(س) مرکب از 656 گردان عاشورا و 132 گردان الزهرا در مقیاس 14 استان کشور با ماموریت دفاع مسطح ، عملیات تاخیری و بازپس‌گیری و دفاع از کوی و برزن و مقابله با یگان‌های هلی برن دشمن،‌ دفاع از مراکز حساس و گلوگاه استراتژیک، مقابله با هر گونه ناآرامی احتمالی، شرکت در عملیات نجات و امداد مصدومان و عملیات جنگ نوین، رزمایش خواهد کرد که این رزمایش، چند روزی است آغاز شده، از جمله در تهران و روز پنج‌شنبه در مقیاس استان تهران و خارج از تهران انجام می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز رزمایش تخصصی موشک‌های سطح به سطح و ساحل به دریا را از شمال منطقه خلیج فارس از منطقه عمومی جاسک تا سییریک انجام می‌دهد. عملیات گشت‌های دریانوردی و عملیات تاکتیکی شناورهای رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی دریایی سپاه در سه منطقه دریایی از ماهشهر، بوشهر و منطقه بندرعباس تا سواحل دریای عمان نیز انجام خواهد شد.

صفوی تصریح کرد: در این رزمایش که طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان را در برمی‌گیرد، نیروی دریایی سپاه شلیک انواع اژدر، ‌راکت و موشک‌های دریایی و ده‌ها موشک FL-10 و HW-2 ساحل به دریا را به عهره دارد و پرتاب موشک‌های دوش‌پرتاب زمین به هوا را در مناطق سه گانه دریایی (منطقه یکم: بندرعباس منطقه‌ دوم: بوشهر و منطقه سوم: بندر ماهشهر) انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر این‌که این رزمایش هیچ تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه ندارد، گفت: این رزمایش به امنیت منطقه توجه دارد. مدل امنیتی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران، تامین امنیت خلیج فارس با مشارکت همه کشورهای همسایه در ترکیبات امنیتی این منطقه فوق‌العاده حساس و استراتژیک است.

وی گفت: از نظر ایران همسایگان ما دوستان ما محسوب می‌شوند و دشمنان ما دشمنان همسایگان ما هم هستند. سپاه در این رزمایش می خواهد نشان دهد که فرزندان رشید ملت ایران در قالب نیروهای سپاه و بسیج آماده پاسداری و مقاومت در هر شرایط تهدید‌آمیزی هستند.

صفوی خاطرنشان کرد: این رزمایش با بالاترین تکنولوژی روز چه آن‌هایی که از خارج آورده‌ایم و چه تکنولوژی‌ بومی که اخیرا ساخته شده و با نیروهای ورزیده و حرفه‌ای و آموزش دیده و با فرهنگ شهادت‌طلبی انجام می‌شود؛ یعنی نیروهایی که در سایر ارتش‌های دنیا نظیر ندارند.

وی گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، دفاع و امنیت منطقه به هم پیوسته است و اگر دشمنان فرامنطقه‌ای و کشورهای ماجراجو بخواهند منافع ما را به خطر بیندازند، سپاه و نیروهای داوطلب بسیجی از همه توان خود برای دفاع از امنیت کشور و ضربه زدن به منافع آنها در بردهای عمیق بهره می‌گیرند.

صفوی در بخش دیگر سخنانش درباره‌ی رزمایش مشترک آمریکا و برخی کشورهای غربی‌ و کشورهای منطقه نیز گفت: این مانور تبلیغاتی و سیاسی است و از بعد عملیاتی ارزش زیادی ندارد.

وی درباره‌ی رزمایش دوم پیامبر اعظم نیز گفت: این رزمایش کاملا تخصصی و با تجهیزات و تکنولوژی تخصصی و با یگان‌های نخبه با سلاح‌ها و تجهیزات خاص برگزار می‌شود، البته گستره این رزمایش به این شکل است که از سوی گردان‌های عاشورا و الزهرای سپاه در 14 استان و یگان‌های نیروی زمینی در ده استان انجام می‌شود.

فرمانده سپاه تصریح کرد: نیروهای مسلح در شرایط فعلی همواره آماده انجام رزمایش هستند و این رزمایش هم در برنامه ما گنجانده شده بود که کمی زمان آن را جلو آوردیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر قطعنامه علیه ایران صادر شود چه می‌کنید نیز گفت: سوال شما را سیاسیون و رده‌های بالاتر مثل شورای عالی امنیت ملی باید پاسخ دهد و تبیین کند که چگونه با آن مسائل برخورد می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد