بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

" ائتلاف تاکتیکی" میان رژیم صهیونیستی وسران اعراب

 

  "شالوم بن عامی" وزیر سابق امور خارجه و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که یک "ائتلاف تاکتیکی" میان اسراییل و کشورهای بزرگ سنی منطقه همچون مصر، اردن و عربستان سعودی برای متوقف کردن آنچه جاه طلبیهای منطقه ای ایران خواند وجود دارد.

بن عامی که درکنفرانسی درباره نزاع خاورمیانه سخن می گفت تصریح کرد:تلاش ایران برای یشبرد برنامه هسته ای اش در شرایطی صورت می گیرد که"دنیای عرب"در حال از  دست دادن پیشتازی خود به نفع جهان اسلام است. 
وی یکی از دلایل این وضعیت را گرفتاری آمریکا در عراق عنوان کرده وافزوده است: ایران بازیگر مهم منطقه است که به ویژه اهمیت نقش خود را از طریق پشتیبانی از حزب الله در حوادث اخیر لبنان نشان داده است.
بن عامی که اکنون معاونت "مرکز بین المللی صلح تولدو" را برعهده دارد بر لزوم برگزاری یک کنفرانس بزرگ دیگر برای برقراری صلح در خاورمیانه تاکید نموده وگفته است در این کنفرانس می بایست نقش ایران در تحقق صلح! بطور مشخص برجسته شود. 
گفتنی است ایده برگزاری کنفرانس جدید صلح خاورمیانه از سوی اسپانیا مطرح شده واین کشور اعلام کرده است تحولات خاورمیانه به ویژه درگیری اخیر میان اسراییل و حزب الله، پیروزی حماس در انتخابات فلسطین و برنامه هسته ای  ایران، طرح آمریکایی "نقشه راه" را از اثربخشی انداخته است و باید طرح جامع دیگری که دربردارنده نقش تهران در روند صلح باشد، طراحی شود. 
بن عامی در ادامه سخنرانی خود گفته است، در این شرایط، ضروری است که اتحادیه اروپا و آمریکا اعتماد از دست رفته خود بر سر جنگ عراق را بازیابند و یک " ائتلاف بین آتلانتیکی" را از نو بسازند.
وی افزوده است:«آنچه در بغداد از دست رفته است باید در بیت المقدس احیا شود»
این مقام سیاسی سابق رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به طرح اتحادیه عرب و طرحی که در دوران کلینتون برای تشکیل دولت فلسطینی طراحی شد،گفت که این دوطرح بسیار به  یکدیگر نزدیک هستند واساسا به دلیل وحدت تاکتیکی موجود میان اعراب و رژیم صهیونیستی در این طرح، برای اجرای آن آینده خوبی متصور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد