بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

مانور نظامی 9 کشور برای حمله به تاسیسات اتمی ایران

در پی اعلام آمادگی دو کشور عربی حوزه خلیج فارس برای همکاری با آمریکا در مانور نظامی 30 اکتبر برابر با هشتم آبان ماه 1385، سه کشور دیگر این حوزه نیز برای حضور خود اعلام آمادگی کردند.

شبکه یک تلویزیونی عربستان اعلام کرد: پیش از این عربستان تمایلی به حضور در مانور آمریکا که گفته می شود با شعار "مبارزه با تاسیسات اتمی ایران" بر پا خواهد شد نداشت اما ظاهرا مذاکرات بین واشنگتن و ریاض منجر به توافق دو جانبه شده است.

این شبکه تلویزیونی افزود: علاوه بر عربستان، امارات متحده عربی و قطر نیز برای شرکت در این مانور به رهبری آمریکا اعلام آمادگی کرده اند اما مطبوعات قطر چیزی در این رابطه منتشر نکرده اند.

شبکه یک تلویزیون عربستان خاطرنشان کرد: علاوه بر کشورهای کویت، بحرین، عربستان، امارات متحده عربی و قطر، سه کشور اروپایی فرانسه، بلژیک و انگلیس نیز توان نظامی خود را در مانور به آزمایش خواهند گذاشت.

از سوی دیگر، روزنامه تایمز چاپ لندن در مورد تاریخچه حضور ناو نظامی آیزنهاور آمریکا در خلیج فارس نوشت: زمانی که به تاریخچه حضور ناو مذکور در خلیج - فارس - نگاهی مختصر می اندازیم به این نتیجه می رسیم که عمده علت حضور آن نهایتا به آغاز جنگ منجر شده است.

تایمز افزود: در صورت قطعی شدن حضور کشورهای عربستان، قطر، امارات متحده عربی در مانور، ائتلاف کشورهای حوزه خلیخ - فارس - تکمیل خواهد شد و کویت و بحرین تنها نخواهند بود.

این روزنامه با اشاره به اینکه تعداد کشورهای شرکت کننده در مانور آمریکا بسیار زیادتر از حد طبیعی است، تصریح کرد: معمولا در یک مانور نظامی، یک تا سه کشور به صورت مشترک شرکت می کنند اما ظاهرا این بار موضوع با دفعات قبل متفاوت است و 9 کشور از خاورمیانه، آمریکا و اروپا قصد آزمودن توان نظامی خود را دارند.

تایمز در پایان به بحث اتمی ایران با اروپا و آمریکا اشاره کرد و نوشت: شاید این مانور که با شعار متوقف ساختن فعالیت تاسیسات اتمی ایران قرار است آغاز شود، تاریخ سیاسی خاورمیانه را دچار تحول کند اما در هر صورت باید صبر کرد و منتظر 30 اکتبر بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد