بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بی بی سی تلویزیون فارسی راه اندازی می کند

 
نایجل چپمن
به گفته رئیس بخش جهانی بی بی سی، برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی شامل اخبار، تحلیل، گفتگو و مناظره و برنامه های مستند و فرهنگی با کیفیت بالا خواهد بود
نایجل چپمن مدیر سرویس جهانی بی بی سی اعلام کرد که این مؤسسه خبری شبکه ای تلویزیونی به زبان فارسی راه اندازی خواهد کرد.

اطلاعیه آقای چپمن در مورد تلویزیون فارسی بی بی سی پس از آن منتشر شد که گوردون براون، وزیر دارایی بریتانیا از تخصیص بودجه سالیانه پانزده میلیون پوند برای راه اندازی و اداره این شبکه تلویزیونی سخن گفت.

آقای براون این خبر را طی سخنرانی در مؤسسه پژوهشی چتم هاوس در لندن اعلام کرد.

وزیر دارایی بریتانیا در این سخنرانی تصریح کرد که تلویزیون فارسی بی بی سی در سیاستهای خبری خود کاملاً مستقل از دولت بریتانیا عمل خواهد کرد.

به گفته مدیر سرویس جهانی بی بی سی، تلویزیون فارسی بی بی سی از اوائل سال 2008 میلادی، یعنی حدود یک سال و نیم دیگر آغاز به کار می کند و گفته که طرح راه اندازی این شبکه تلویزیونی را مدیران ارشد بی بی سی ریخته و به تأیید هیئت امنا و وزارت خارجه بریتانیا رسانده اند.

به گفته آقای چپمن، برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی شامل اخبار، تحلیل، گفتگو، مناظره و برنامه های مستند و فرهنگی با کیفیت بالا خواهد بود و در ساعاتی پخش خواهد شد که مردم وقت بیشتری را صرف تماشای تلویزیون می کنند، این شبکه تلویزیونی به صورت ماهواره ای و رایگان در اختیار مردم ایران قرار خواهد گرفت.

با راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی، زبان فارسی سومین زبانی خواهد بود که شبکه ای تلویزیونی را در بی بی سی به خود اختصاص می دهد.

تلویزیون عربی بی بی سی یک سال زودتر از تلویزیون فارسی کار خود را آغاز می کند.

سرویس جهانی بی بی سی 66 سال سابقه پخش برنامه رادیویی به زبان فارسی دارد و از پنج سال پیش سایت اینترنتی فارسی نیز راه اندازی کرده است.

مخاطب برنامه های فارسی بی بی سی علاوه بر ایرانیان، فارسی زبانان افغانستان و آسیای میانه و دیگر نقاط جهان نیز هست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد