بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

اولین نمازخوان در کاخ سلطنتی انگلیس

التزام فوق‌العاده مسلمانان اروپایی در چند سال اخیر، برای به جا آوردن مناسک و اعمال دینی در مکان‌های گوناگون، مقامات اروپایی و مراکز این کشور را وادار به انجام اقدامات جالبی کرده است.

ملکه انگلستان به نوشته «دیلی میل»، ماه مبارک رمضان در قلعه Windsor Castle هم مورد احترام قرار گرفته است.
یک نمازخانه ویژه در نزدیکی محل مورد علاقه ملکه برای ماه روزه‌داری در اسلام برقرار شده است. البته تنها یک نفر در این اتاق نماز می‌خواند که کارمند بخش هدایای قلعه است.

«ناگینا جائودری» ‌مشاور بخش دیدارها هر روز ساعت 30/1 بعد از ظهر وارد اتاق می‌شود در را قفل می‌کند و نماز خود را به سمت مکه می‌خواند.

خانم چائودری می‌گوید زمانی که مسئولان قلعه به او اجازه اقامه نماز در یک اتاق ویژه را دادند او شوکه شده است. او گفت: «احساس بسیار خوبی دارم چرا که نخستین مسلمانی هستم که در Windsor Castle نماز می‌خوانم. من نمازم را این‌گونه با قدرت و ایمان بیشتری می‌خوانم چرا که می‌دانم در حال ساختن تاریخ هستم».
چائودری 19 ساله، دانشجویی است که هفته‌ای دو روز در قلعه کار می‌کند.

او می‌گوید: «رمضان در روزهای اول سخت است چرا که روزها طولانی است و بدن شما نیز عادت نکرده است. من هر روز ساعت 30/1 بعد از ظهر برای صرف نهار می‌رفتم ولی هم اکنون با خواندن نماز به نظر وقت زودتر می‌گذرد. نماز واقعا مرا راحت می‌کند و انرژی بیشتری را برای باقی روز به من می‌دهد».

او اضافه کرد: «من بسیار نگران بودم که به علت سوء تعبیراتی که از اسلام می‌شود اجازه نماز را به من ندهند، ولی وقتی با اجازه آنها روبه‌رو شدم واقعا شوکه شدم. من تنها 2 ماه بود در این‌جا کار می‌کردم و وقتی همه مرا در این راه حمایت کردند متعجب شدم. ملکه، رئیس کلیسای انگلیس است و این خیلی زیباست که به اعتقادات سایرین نیز احترام می‌گذارد».

سخنگوی کاخ سلطنتی انگلیس نیز با تأیید اختصاص یک اتاق به نماز در طول ماه رمضان گفت: «ما پیش از این نیز کارمندان مسلمان داشتیم که برای نماز بیرون می‌رفتند ولی در طول ماه رمضان اتاقی به این کار اختصاص داده شده است». او اضافه کرد که نمی‌تواند دیدگاه ملکه را در این مورد بیان کند، اما تأیید کرد که برای این کار با او مشورت شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد