بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

حمایت غیرمتعهدها از ایران، سفر احمدی نژاد به ونزوئلا

 
 
اجلاس جنبش غیرمتعهدها
کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها نقطه نظرات سیاسی متنوعی را دنبال می کنند
اجلاس جنبش کشورهای غیرمتعهد در کوبا با انتشار بیانیه ای از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت و تاکید کرده است که همه کشورها این حق را دارند که از انرژی هسته ای صلح آمیز بهره مند باشند.

این اجلاس همچنین علیه حمله نظامی به نیروگاه های اتمی کشورها هشدار داده است.

این در حالی است که کشورهای عضو شرکت کننده در این اجلاس از ایران مصرانه خواسته اند تا با آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد همکاری کند.

آمریکا می گوید که هدف ایران از دنبال کردن برنامه های هسته ای ساخت جنگ افزار اتمی است و در تلاش بوده تا با کمک جامعه بین المللی از فعالیت ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم جلوگیری کند.

ایران تاکید دارد که برنامه هسته ای این کشور صرفا برای مصارف صلح آمیز است.

در همین حال، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، قرار است روز یکشنبه، 17 سپتامبر (26شهریور)، وارد کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شود.

سفر به کاراکاس

این دیدار در ادامه اولین سفر رسمی آقای احمدی نژاد به آمریکای لاتین انجام می گیرد و گزارشگر بی بی سی در کاراکاس می گوید انتظار می رود ونزوئلا وی را مورد استقبال گرمی قرار دهد چون دو کشور در بسیاری از مسائل بین المللی توافق گسترده ای دارند.

در محافل غربی، هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا، یکی از متحدین نزدیک جمهوری اسلامی قلمداد می شود و به گفته گزارشگر بی بی سی دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدینش از محبوبیت آقای احمدی نژاد در ونزوئلا نگران هستند.

انتظار می رود که دو طرف در جریان این سفر بیش از بیست توافقنامه، از جمله قرداد ساخت خط تولید خودرو در ونزوئلا و همچنین تفاهمنامه ای در مورد استخراج نفت در این کشور را به امضا برسانند.

آقای احمدی نژاد پس از شرکت در چهاردهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در هاوانای کوبا راهی ونزوئلا می شود. وی در حاشیه این اجلاس با آقای چاوز ملاقات و گفتگو کرده است.

قرار است هیئت ایرانی و در راس آن آقای احمدی نژاد در این سفر دو روزه بیست توافقنامه جدید را امضا کنند. توافقنامه برای راه اندازی خط تولید خودرو در ونزوئلا یکی از آنهاست.

همچنین قرار است روز دوشنبه (18 سپتامبر) روسای دو کشور طی مراسمی اولین طرح نفتی مشترک در ونزوئلا را افتتاح کنند. شرکت ایرانی "پتروپارس" مجری این طرح است.

انتظار می رود در طی روز دوشنبه هوگو چاوز و محمود احمدی نژاد با زارعین ایالت بولیوار، واقع در شرق ونزوئلا، دیدار کنند. در این دیدار با حضور دو مقام، شماری از تراکتورهای ساخت مشترک دو کشور به زارعین تحویل داده خواهد شد.

گفته می شود که ایران تاکنون صدها میلیون دلار در فعالیت های اقتصادی ونزوئلا سرمایه گذاری کرده است.

گرگ مورزباک، گزارشگر بی بی سی در کاراکاس، می گوید در دو سال گذشته هیچ کشوری در جهان به شدت ونزوئلا از برنامه غنی سازی اورانیوم ایران جانبداری نکرده است.

گزارشگر بی بی سی می گوید ایران و آمریکا در حال حاضر نقطه ثقل آن دسته از کشورهای در حال توسعه هستند که جبهه ای ضد آمریکایی را دنبال می کنند و به احتمال زیاد آقای احمدی نژاد در سفر کوتاهش به ونزوئلا تاکید خواهد کرد که ائتلافی استراتژیک توسط کشورهایی که در لیست سیاه آمریکا قرار دارند تشکیل شود.

جنبش غیرمتعهدها

اجلاس جنبش غیرمتعهدها، که شامل بیش از یک صد کشور عمدتا در حال توسعه می شود، روز یکشنبه (17 سپتامبر) در هاوانا پایان یافت.

این اجلاس در بیانیه پایانی خود ضمن حمایت از برنامه هسته ای ایران، همچنین حمله نظامی اخیر اسرائیل به خاک لبنان را قویا محکوم کرده، از سازمان ملل متحد خواسته است تا مسائل و نقطه نظرات کشورهای کوچک تر را بیشتر مطرح کند و سیاست خارجی آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

بسیاری از 50 کشور درحال توسعه - از جمله ایران - که در چهاردهمین اجلاس جنبش دولتهای غیرمتعهد در هاوانا شرکت داشتند، معمولا موضعی انتقادآمیز نسبت به آمریکا را دنبال می کنند.

به گزارش استیون گیبز، گزارشگر بی بی سی از هاوانا، بسیاری از رهبران کشورهای حاضر در این اجلاس از هفت دقیقه زمان سخنرانی خود برای ابراز خشم خود نسبت به دولت جورج بوش، رییس جمهور آمریکا، استفاده کردند.

هیئت عالی رتبه کره شمالی گفت که تهدیدات آمریکا باعث شده است که این کشور خود را به سلاح هسته ای مجهز کند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، از سخنرانی خود در نخستین روز اجلاس برای حمله ای تند به آمریکا استفاده کرد و خواستار تلاش جنبش غیرمتعهدها برای مقابله با "زورگویی ها و تجاوزات قدرت های بزرگ شد."

رائول کاسترو، کفیل رهبری کوبا، که هدایت این اجلاس را بر عهده داشت بر حمایت کوبا از جمهوری اسلامی ایران در منازعه اش با غرب بر سر برنامه اتمی تاکید کرده است.

فیدل کاسترو، رهبر کوبا، به علت بیماری شخصا در این اجلاس شرکت نداشت.

احساسات ضدآمریکایی

پیشتر هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، قول داد درصورتی که ایران هدف حمله قرار گیرد به دفاع از آن کشور برخیزد.

وی خطاب به ایران گفت: "تحت هر شرایطی، ما با شما هستیم، همانطور که با کوبا هستیم. اگر آمریکا به کوبا حمله کند، خون به راه خواهد افتاد."

علاوه بر محمود احمدی نژاد و آقای چاوز، رابرت موگابه رهبر زیمباوه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، نیز در این اجلاس شرکت کردند.

برخی از اعضا از جمله ونزوئلا، ایران و کوبا مایلند که جنبش عدم تعهد، نیرویی قوی در برابر آنچه تلاش آمریکا برای سلطه جویی بر جهان می دانند باشد. این تمایل به خصوص در سخنرانی آقای احمدی نژاد پررنگ بود.

اما به گفته خبرنگار بی بی سی سایرین ترجیح می دهند این جنبش از موضع گیری های تند سیاسی دوری گزیند و در عوض جایگاه افکار مستقل و جامعی برای بحث در مورد مسائل گوناگونی از تجارت گرفته تا تغییرات آب و هوایی باشد.

رئیس جمهور ایران با اشاره به سابقه پیدایش جنبش غیرمتعهدها و اینکه "پناهگاهی برای کشورهای مستقل" در زمان جنگ سرد بود اظهار عقیده کرد که این گروه نه تنها فلسفه وجودی اش را از دست نداده بلکه عللی که به پیدایش آن منجر شد امروزه قوی تر و پررنگ تر شده است.

جنبش عدم تعهد در سال 1340 خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که در اردوگاه کمونیسم و امپریالیسم قرار نداشتند، تشکیل شد.

سالى یک کیلو و دویست گرم طلا!

دو زن سعودى در یک اینترنت کافه در ریاض
دو زن سعودى در یک اینترنت کافه در ریاض
در اغلب کشورهاى اروپایى یا آمریکا، مشاهده زنانى از عربستان سعودى براى بوتیک داران، جواهر فروشان و صاحبان مغازه هاى لوازم آرایش به منزله یک جشن است. این زنان که کمتر تنها و بیشتر به صورت گروهى به خرید میروند، گاه لوکس‌ترین و گرانبهاترین عطرها، جواهرها و لباس هاى مارک دار را یکجا و با یک نظر مى‌خرند.

 طبق آمار وزارت بازرگانى عربستان سعودى، هر زن در این کشور سالانه یک کیلو و دویست گرم طلا، سنگ هاى قیمتى، مروارید و الماس  مى‌خرد! این بررسى روشن مى‌سازد به رغم اینکه زنان و دختران عربستان سعودى همواره زیر چادر و پوششى کامل به سر مى‌برند، اما میزان مصرف زینت آلات و لوازم آرایشى بین آنها به مراتب از زنان بى‌حجاب و غیر پوشیده کشورهاى غربى بیشتر است. این آمار روشن نمى کندکه آیا این میزان جواهر را خود زنان مستقیما و مستقلا خریدارى کرده‌اند یا همسران آنها انتخاب کننده و پرداخت کننده بوده اند.

مبلغى که سال گذشته زنان عربستان سعودى براى زینت و آرایش خود خرج کرده‌اند، بالغ بر هشت میلیارد ریال سعودى معادل یک میلیارد و ششصد میلیون یوروست! این در حالى است که اکثریت قریب به اتفاق این زنان سخت محجبه‌اند  و صورت و ظاهر خود را تنها به همسر، برادر، پدر یا بستگان و دوستان زن خود نشان مى‌دهند. همین آمار نشانگر آنست که متوسط  روژ لب خریدارى شده توسط هر زن سعودى در سال ۲۰۰۵ میلادى ۳۰ عدد بوده است!

یکى از زنان جامعه شناس در عربستان سعودى مردان کشورش را در این زمینه مسئول می‌داند و می‌گوید: آنها خواهان این هستند که همسران‌شان دقیقا شبیه همان زنانى شوند که در فیلم‌هاى ماهواره‌اى مى‌بینند، غافل از اینکه این زنان دستچین شده، از نظر زیبایى، طراوات پوست، خوش پوشى و آراستگى  به هیچ روى  شاخص توده زنان کشورهاى غربى نیستند.

 

 

بیزبلاگر: بنظر میرسد زنان ایرانی هم وضع مشابهی دارند!

پیام غیررسمی جورج بوش به مردم ایران

 
جورج بوش
جرج بوش اخیرا کنجکاوی زیادی درباره ایران و سیستم حکومتی اش نشان داده بود
روزنامه واشنگتن پست در شماره روز جمعه (۱۵ سپتامبر) خود در مطلبی تحت عنوان "پیام بوش به ایران" از رئیس جمهور آمریکا نقل قول کرده که وی حق دستیابی مردم ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای را می پذیرد.

با این حال به نوشته واشنگتن پست، آقای بوش همچنان تاکید کرده که "دستیابی به سلاح های هسته ای، تهدیدهای نظامی نسبت به اسرائیل یا آمریکا و ارتباط ایران با گروه های تروریستی" خطوط قرمز آمریکاست.

دیوید ایگنیشس، نویسنده ستون آزاد روزنامه واشنگتن پست، در مقاله خود می نویسد در ملاقات روز چهارشنبه با جورج بوش در کاخ سفید از او پرسیده که آیا میل دارد به مردم ایران پیامی بدهد. به نوشته او، آقای بوش به سرعت و بدون آنکه از روی متن بخواند به این سوال پاسخ داده است.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به مردم ایران گفته است: "در زمینه مسئله هسته ای، من درک می کنم که شما معتقدید دستیابی به انرژی هسته ای به نفع -- در راستای منافع ملی و حاکمیت ملی -- شماست. من این را می فهمم. اما به مردم ایران خواهم گفت، نگرانی عمیقی در مورد نیت برخی دولتمردان شما وجود دارد که بخواهند از دانش هسته ای برای ساختن سلاح استفاده کنند تا بتوانند اهداف اعلام شده برخی رهبرانشان را تامین کنند".

آقای بوش همچنین افزوده است: "به مردم ایران می گویم که می خواهم در راستای یافتن راه حلی که به خواسته به حق شما در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای منجر شود، قدم بردارم. به مردم ایران می گویم، هیچ تمایلی به درگیری نداریم".

تغییر راهبرد؟

نظرات شما
 سران ایران و آمریکا چه بخواهند چه نخواهند باید با هم کنار بیایند. به نظر من موضع این آقا در قبال برنامه اتمی ایران تغییر نکرده ولی در عین حال مایل به فهمیدن بیشتر ایرانیان برای اتخاذ سیاست های بعدی خود است
 
سارا

به نوشته واشنگتن پست رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده که ایران در جهت ثبات در عراق قدم بردارد. وی افزوده است که بهترین راه این کار نیز از طریق گفتگو با نوری مالکی، نخست وزیر جدید این کشور است که در تهران به سر می برد.

جورج بوش در ابتدای سخنانش نیز از مردم ایران قدردانی کرده و بر حق حاکمیت ملی آنها صحه گذاشته است: "ما برای تاریخ شما احترام قایلیم. ما برای فرهنگ شما احترام قایلیم. ما توانایی های کارآفرینی شما را تحسین می کنیم. به مردم ایران خواهم گفت که من اهمیت حق حاکمیت ملی شان را درک می کنم -- که شما ملتی سربلندید، و آینده ای مثبت برای خود می خواهید".

به نوشته دیوید ایگنیشس، این سخنان نشانه روشنی از راهبرد دولت بوش در نحوه برخورد با مسئله اتمی ایران است: "در روزهای اخیر شایعاتی در واشنگتن بر سر زبان ها بود که آمریکا می خواهد با بکارگیری گزینه نظامی با بحران هسته ای ایران برخورد کند، اما نکاتی که بوش مطرح کرد جهت دیگری داشت".

سخنان جورج بوش در حالی منتشر می شود که وی پیش از این شخصا با سفر محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، به آمریکا موافقت کرده بود و از تمایلش به شناخت بیشتر ایران و مناسبات حاکم بر دولت این کشور خبر داده بود.

"پاسخ به احمدی نژاد"

جورج بوش
سخنان بوش، این پرسش را ایجاد کرده که آیا لحن دولت وی در قبال ایران واقعا تغییر کرده است؟

جورج بوش در پاسخ به سوال ستون نویس واشنگتن پست در مورد علت صدور ویزا برای خاتمی گفته است: "یکی از مسایل بغرنج سیساستگذاران [آمریکا] ماهیت پیچیده رژیم ایران است. و من فکر کردم پذیرش خاتمی، رئیس جمهور سابق، برای کشورمان مفید باشد تا آنچه می خواهد بگوید را بشنویم. و به عنوان نکته ای مهم، او هم آنچه آمریکایی ها می گویند را بشنود". و بفهمد "این فقط جورج بوش نیست که حرف می زند."

آقای بوش در ادامه مصاحبه همچنین از علاقه اش به "مبادلات فرهنگی، دانشگاهی و مردمی" بیشتر با ایران سخن گفته است.

دیوید ایگنیشس به بخش فارسی بی بی سی گفته است که به نظر وی، پیام رئیس جمهور آمریکا را می توان "آغاز پاسخی به مردم ایران و رئیس جمهور، احمدی نژاد" تلقی کرد و "بخش های مشخصی از اظهارات او نظیر اینکه ما می دانیم ایران ملتی بزرگ با پیشینه تاریخی است و ما می دانیم که ایران اقتصاد مدرن و پویایی دارد" پاسخ به قسمت هایی از نامه احمدی نژاد بوده است.

دیوید ایگنیشس که به تازگی از ایران بازگشته می گوید جورج بوش در این ملاقات کنجکاوی زیادی درباره ایران نشان داده و از او پرسیده ایران چگونه جایی است.

وی همچنین تصریح می کند حامل هیچ پیامی از سوی مقام های ایرانی برای آقای بوش نبوده است.

اشتباه در ترجمه اظهار تاسف پاپ

بیزبلاگر: متاسفانه در تمام سایتهای ایرانی موضوع تاسف پاپ اشتباه ترجمه شده است! در واقع پاپ از عکس العمل دیگران اظهار تاسف کرده نه از اظهارات کوته فکرانه خودش!

 

ترجمه صحیح:

ابراز تاسف عمیق پاپ از واکنش به اظهاراتش در باره اسلام


17/09/2006

Pope Benedict XVIپاپ بندیکت میگوید از واکنش خشمگینانه مسلمانان به اظهارنظرهای هفته گذشته او که توهینی به اسلام تلقی شده است ، عمیقا متاثر است.

 پاپ امروز گفت آنچه که وی سه شنبه گذشته در آلمان مطرح ساخت نقل جملاتی از یک متن قرون وسطائی بود، و بهیچ وجع منعکس کننده عقیده شخصی او نیست.

رهبران سیاسی و مذهبی در خاورمیانه و جنوب آسیا ضمن تقبییح سخنان هفته گذشته پاپ، خواستار پوزش شده اند.

 بندیکت میگوید هدف از سخنرانی اش دعوت به گشودن باب بحث و گفتگوئی صادقانه و صریح ، با احترام متقابل، میان مسیحیت و اسلام بود.

 رهبر کاتولیک های جهان امروز برای زائرانی صحبت میکرد که در مقابل اقامتگاه او در نزدیکی رم جمع شده بودند .

 یک اعلامیه واتیکان که دیروز منتشر شد میگوی پاپ از اینکه که اظهاراتش مسلمانان را رنجاندصادقانه متاسف است. این اعلامیه میگوید کلیسای کاتولیک مسلمانان را محترم میشمارند زیرا آنها به خدای یکتا اعتقاد دارند.

 کاردینال تارچیسیو برتونه که وزیر امور خارجی واتیکان محسوب میشود گفت منظور پاپ از سخنرانی سه شنبه گذشته خود بحث و تبادل نظر در باره رابطه دین و خشونت بود، و در همان سنخرانی خواستار رد خشونت شد .

ترجمه اشتباه:

اظهار تاسف پاپ از آزرده خاطر کردن مسلمانان
 
پاپ
پاپ گفت به هیچ وجه قصد آزرده خاطر کردن مسلمانان را نداشته است
پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان یک بار دیگر از این که سخنرانی هفته گذشته او در آلمان، موجب ناراحتی برخی مسلمانان شده ابراز تاسف کرده است.

پاپ، که در جریان دعای روز یک شنبه صحبت می کرد گفت متن قرون وسطایی که او به آن اشاره کرده بود به هیچوجه نظر شخصی او نیست و هدف او از سخنرانی دعوت به یک گفتگوی مبتنی بر احترام بوده است.

پاپ که در بالکن اقامتگاه خود در حومه رم برای مردم صحبت می کرد گفت: " من به خاطر واکنش در برخی کشورها نسبت یه بخش هایی از سخنرانی من در دانشگاه رگنسبورگ، که برای حساسیت های مسلمانان توهین آمیز بوده عمیقا متاسفم."

پاپ بندیکت در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که اکنون مفهوم واقعی سخنرانی او که دعوت به دیالوگ صادقانه و صمیمیانه توام با احترام بوده روشن شده باشد.

این اولین باری بودکه پاپ پس از اظهاراتی درباره دین اسلام، که از سوی شمار زیادی از مسلمانان توهین آمیز تلقی شده بود، در انظار عمومی ظاهر می شد.

رهبر کاتولیک های جهان، روز سه شنبه 12 سپتامبر، در سخنانی به نقل از یک امپراتور روم در قرن چهاردهم، گفته بود پیامبر اسلام به جز خشونت، چیزی برای جهان به ارمغان نیاورده است.

پاپ هفته گذشته در جریان سفری به آلمان در نطقی در دانشگاهی در این کشور پیرامون تفاوت فلسفی و تاریخی بین اسلام و مسیحیت و رابطه ایمان و خشونت، سخنان یکی از امپراتوران بیزانس (روم شرقی) را در باره اسلام و مسلمانان تکرار کرد.

دربار واتیکان روز شنبه (16 سپتامبر) گفته بود پاپ به پیروان اسلام احترام می گذارد و از سخنان او در باره پیامبر اسلام، سوء برداشت شده است.

واتیکان در بیانیه خود آورده بود که پاپ به پیروان اسلام احترام می گذارد و امیدوار است که آنها "مفهوم واقعی" سخنان او را درک کنند.

واکنش های جهان اسلام به اظهار تاسف پاپ

شماری از کشورهای مسلمان به توضیحات پاپ درباره سخنرانی هفته گذشته اش واکنش مثبت نشان داده اند.

شورای مرکزی مسلمانان آلمان، گفت پاپ گام مهمی در جهت کاهش اعتراضات چند روز گذشته برداشته است.

در مصر گروه مخالف اخوان المسلمین، از اظهارات اخیر پاپ استقبال کرده و آنرا عقب نشنی پاپ از سخنان چند روز قبلش دانسته است.

عبدالله گل، وزیر خارجه ترکیه گفت هنوز انتظار می رود که سفر پاپ به ترکیه در ماه نوامبر، صورت گیرد.

قتل یک راهبه کاتولیک

در تحول دیگری، به قرار گزارشات واصل از سومالی، یک راهبه کاتولیک 70 ساله ایتالیایی در بیمارستانی در موگادیشو به ضرب گلوله کشته شده است.

پزشکان این بیمارستان می گویند مردان مسلح وارد بیمارستان شده و پس از شلیک چند گلوله به راهبه مورد بحث فرار کردند. طبق یک گزارش، یکی از حمله کنندگان دستگیر شده است.

مامور محافظ این راهبه نیز در این حمله کشته شده است.

هنوز معلوم نیست که آیا این تیراندازی با انتقاد شدید روحانیون افراطی موگادیشو از اظهارات اخیر پاپ درباره اسلام ارتباط داشته یا نه.

 

تجارت اینترنتی و شبکه ای ( Networking Business )


 

[ 24 Nov 2005 ]   [ مهدی علیخانی ]   [ اقتصاد فراصنعتی ]

ارائه شده در دومین جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی ( International Marketing )

مقدمه
در دنیایی که معاصرش هستیم بدون شک کسی نیست که از ارزش وقت و کاربرد اطلاعات آگاهی نداشته باشد . از طرفی سخن از اهمیت اطلاعات کمی دیر لست ، چرا که حالا قدم در مرحله بعدی نهاده ایم و عصر IT را تجربه می کنیم . همه چیز با سرعت در حال تحول است و در دنیای امروز اتلاف وقت و انرژی برای انجام کارهای روزمره یعنی عدم استفاده بهینه از تکنولوژی .
روزی که نخستین رایانه در حجم یک ساختمان سه طبقه اختراع شد ، کمتر کسی باور داشت که این دستگاه عظیم الجثه روزی در ابعاد یک ساعت مچی مورد بهره برداری قرارگیرد .
رایانه ها با سرعت غیرقابل مهاری وارد زندگی انسان معاصر شد و اور راقادر ساخت تا بر پیچیدگیهای موضوع قرن بیستم غلیه نماید . یک فکر ساده توانست نجات دهنده نوع بشر باشد ، برای چند لحظه تجسم کنید در عصر انفجار جمعیت و لزوم ارتباط و تامین مایحتاج ایشان چه مقدار وقت تلف می شد که به صورت سنتی و دستی امور روزانه خود را سامان دهیم ، گرچه ما هنوز نتوانسته ایم به درستی از این فرصت بی نظیر استفاده کنیم و بیشتر سرگرم حاشیه هستیم .
بهر حال تکنولوژی اطلاعات و شبکه جهانی اینترنت ، تجارت و دادو ستد جهانی را وارد عصر جدیدی بنام EC یا ( تجارت الکترونیک ) کردند ، که با سرعت زیادی در حال گسترش است . در این عصر جدید از تجارت ارسال کاتالوگ و بروشور امری نسبتا پر هزینه و وقت گیر است که تنها بازرگانان و شرکتهای سنتی درگیر آن هستند و موفقیت از آن آنهایی است که برای ارائه سرویس سریعتر و پاسخگویی با هزینه کمتر به تکنولوژی جدید و اینترنت روآورده اند .
وارد شدن بر این گستره جهانی از تجارت محدودیتی ندارد و با کمترین و کوچکترین امکانات ودر هر نقطه از جهان نیز می توان به آن پیوست .
در مقاله ای که پیش روی شماست نگارنده سعی دارد به تبیین راهکارهای اجرایی و مراحل اولیه پیوستن به این گستره جهانی بپردازد .




1- اهمیت راه اندازی

بر اساس آمار ارائه شده ، با حضور کسب و کار آن لاین در سال 2004 درآمد جهانی کسب و کار اینترنتی به سقف 7/2 تریلیون دلار رسید. مهم این نیست که کار تجاری شما چیست، بلکه نادیده گرفتن 7/2 تریلیون دلار ممکن است؟ برای اینکه نشان دهید بخشی از این مجموعه هستید و مایلید که به آن خدمت کنید،‌ لازم است در حیطه wwwباشید. آنگاه خواهید دانست که رقیبان شما چه می‌کنند !

2- شبکه‌ای‌ عمل کردن

کسب و کار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست. همه تاجران موفق می دانند که ملاک شناخت چیزی نیست بجز آشنایی با افراد. ارائه کارت ویزیت بخشی از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا در این ملاقاتها، این شانس را داشته است که معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه کارت ویزیت خود به هزاران فرد و شاید میلیونها مشتری یا شریک تجاری، باید نشان دهید که همیشه در صورت نیاز آنها در خدمت هستید و می‌توانند به شما دستیابی داشته باشند. می‌توانید 24 ساعت شبانه‌روز به سادگی بدون صرف هزینه در محیطwww باشید. حتی اگر تغییر مکان دهید یا شماره جدیدی داشته باشید، همچنان در همان مکان مجازی قرار دارید و همگان میتوانند شما را پیدا کنند !

3- ایجاد اطلاعات رایانه ای در دسترس

زمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه کاری مشغول هستید؟ افراد چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند؟ روشهای پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما کجاست؟ کار خاص امروز شما چیست؟ اطلاعات ترفیعی، تبلیغی هفته آینده چیست؟ اگر بتوانید مشتری را از دلیل لزوم کسب و کار با خود آگاه سازید، فکر نمی‌کنید که بتوانید کسب و کار بیشتری داشته باشید؟ مطمئنا در محیط www می‌توانید !

4- ارائه خدمات به مشتریان

ایجاد اطلاعات رایانه ای در دسترس یکی از مهمترین روشهای ارائه خدمات به مشتریان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشتری باشد، با استفاده از تکنولوژی www می‌توانید حتی راههای بیشتری را نیز بدست آورید. این امکان را برای آنها فراهم سازید تا بدون گشتن در مغازه و یاری گرفتن از مسئول فروش، رنگ و اندازه و آنچه را که دقیقا می‌خواهند پیدا کنند، در حقیقت همه چیز باید در دسترس باشد. همه کارها باید به سرعت، ساده و ارزان در محیط www انجام شود.


5- افزایش توجه عموم

شما هیچگاه از مجله داخلی برای درج تبلیغ افتتاح فروشگاه یا مغازه محلی خود استفاده نمی‌کنید، بلکه اگر چیزی جالب و جدید باشد، آدرس شبکه خود را در آن عنوان می‌کنید. حتی اگر که یک خبرنامه هفتگی نیز در خصوص این افتتاحیه مطلبی نوشته باشد، هیچگاه از شخصی که با مغازه شما فاصله مسافتی طولانی دارد و آن خبر را می‌خواند به شما سودی نمی‌رسد مگر آنکه آن فرد، در همان زمان به آن محل بیاید. اما با اطلاعات شبکه‌ای هر کس در هر مکان می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و مطمئنا یک بازدیدکننده کارآمد از وب سایت و یک مشتری سودرسان برای اطلاعات شما خواهد بود.


تناسبات کاری در کسب و کار اینترنتی

آیا کسب و کار اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک شما مناسب است؟
برای آنکه در وسط کار ناامید نشوید و کار را نیمه تمام رها نکنید باید نکاتی را در خصوص کسب و کار اینترنتی بدانید :

کسب و کار اینترنتی چیست و افراد مخاطب چه کسانی هستند. تنها بعد از درنظرگرفتن این اصول می‌توانید استراتژی کسب و کار اینترنتی و کارایی آن را برای خود تشخیص دهید. در اینجا سعی کردم تا موضوعات بالا را به 5 دسته طبقه بندی کنم تا خط مشی برای شما باشند.

1 – در کسب و کار شما ، کسب و کار اینترنتی محتوایی است که در راستای حضور شما در اینترنت می‌باشد. زمانی که اینترنت تازه پا بود ، هر کس برای حس رقابت مجبور بود آنرا تهیه کند و در حقیقت دروازه های آنرا بگشاید، درست زمانی که به جامعه عمومی راه پیدا کرد ،‌ اما جهان علم و آکادمیک همچنان با آن مخالف بودند. موارد مشابهی مانند اینترنت بسیار وجود داشته است ،‌ اما هیچکدام کارایی آنرا نداشته اند. تا کنون با تاجران نگران و آشفته بسیاری مشاوره کردم که بسیار در کارشان مضطرب بودند. از آنجایی که در ابتدا در عرصه تجارت اینترنت تنها یک وسیله بازاریابی بود نه کمتر و نه بیشتر ، بنابراین به آنها می گفتم که : اینترنت تنها روشی دیگر برای سهیم شدن در اطلاعات است ،‌ و وسیله ای دیگر است. و در واقع اینترنت شما را قادر می سازد تا محصولات را به مصرف‌کننده خود بفروشید و یا منتقل سازید.

2 – کسب و کار اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا اطلاعات را از مشتریان جمع‌آوری کنید و از طریق وب سایت ، بازاریابی و فروش را انجام دهید. اگرچه این اطلاعات در مورد سفارشات است ، اما شما همچنین می‌توانید از مشتریان خود درخصوص اینکه چه کسانی هستند ،‌ محصولات را به کجا منتقل می‌کنند ، روش نقل و انتقال آنها چیست و سؤالهای دیگر که مایل هستید بدانید اطلاعات بدست آورید. بعلاوه کسب و کار اینترنتی شما را قادر می‌سازد تا به اطلاعات کارت اعتباری در اینترنت دست یابید. زمانی که اطلاعات جمع‌آوری شد کسب و کار اینترنتی موجب می‌شود تا در هر ثانیه کسب و کاری را انجام دهید. شما در آن نه تنها به تبلیغ ، بازاریابی و فروش می‌پردازید بلکه می‌توانید حسابهای دریافتی و پرداختی خود را نیز کنترل کنید و از نظر فنی شما را حمایت می‌کند تا به ایده هایی دست یابید و همه آنها از منبع منفردی است که همان وب سایت می‌باشد.

3 – کسب و کار اینترنتی می‌تواند یک راه حل کامل تلفیقی در خصوص کسب و کار باشد. زمانی که به یک راه حل کسب و کار اینترنتی نظر بیفکنید ، باید جریان اطلاعات را از وب سایت خود به عملکردهای اداره وو دفتر در نظر بگیرید. آیا شما مایلید تا مصرف‌کننده با فشار یک دکمه اطلاعات را وارد پایگاه داده کند ، دستور‌العملهای حمل و نقل را به انبار بفرستد ، کارت اعتباری را فعال سازد ، داده ها را وارد سیستم حساب شما بکند ، و زمانیکه در حال خواندن روزنامه صبح هستید فنجانی از قهوه جلوی شما قرار گیرد؟ این امر به شما بستگی دارد که تا چه اندازه بخواهید روند کار شما الکترونیکی باشد. بدون توجه به تلفیق کلی ، باید فرآیند را از شروع تا پایان قبل از آنکه عملی را صورت دهید درک کنید. اگر این فرآیند را درک نکنید ،‌باید دوباره طرح‌ریزی و کار را از ابتدا شروع کنید که این عمل بسیار گران است. این هزینه برای مدت یکماه از 200 تا هزاران دلار است که همه اینها با تفاوت میان استفاده از Quicken و به مخاطره انداختن سرمایه در کاسبی قابل مقایسه است.

4 – دنیای آن لاین راه حلهای کسب و کار اینترنتی بسیاری دارد که با یک نیاز خاص سازگار است مانند یک مغازه آرایش که دارای محصولاتی برای بدن است. اگر احساس می‌کنید که به اندازه کافی اطلاعات در خصوص بهترین راه حل ندارید ، در نتیجه واقعا: تنها هستید. می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید. با یک فرد باتجربه کار کنید ، او به شما کمک می‌کند که نه تنها موضوعات فنی راه حل کسب و کار اینترنتی را دریابید ، بلکه به موضوعات تجاری نیز دست یابید. آن افراد خبره می‌توانند مشاوران اینترنتی ، تنظیم‌کنندگان سیستم و افراد دانا در امور بازاریابی فنی باشند.

5 – کسب و کار اینترنتی بخشی از چگونگی عملکرد تجاری شماست.البته اجرای آن گران است ، اما بعنوان یک سرمایه‌گذاری باید به آن نظر افکند. در عوض شما دارای 401 تهیه کننده ، فضای مناسب کار ، پرسنل اصلی ، یا حساب تجاری گسترده هستید. در حقیقت کسب و کار اینترنتی بهترین انتخاب در کسب و کار است. آیا شما قصد دارید که کسب و کار روزانه آن لاین داشته باشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، باید با بخشهای فروش ، بازاریابی ، امورمالی ، خدمات مشتری ، سیستم های اطلاعاتی ،‌ عملکرد شبکه ارتباطی ، کارکنان پشتیبانی و متصدیان پذیرش سروکار داشته باشید تا مطمئن شوید که به همه بخشهای یک راه حل تسلط دارید و در خصوص آن به افراد آگاهی می‌دهید.


کسب و کار اینترنتی ، یک امکان بزرگ

سطوح مختلف اینترنت امکانی برای کسب و کارهای کوچک
کسب و کارهای کوچک در اینترنت به سرعت به زمینه عملکردهای چندملیتی بزرگ دست می‌یابند و این بعنوان امتیازی برای آنها محسوب می‌شود. در اینترنت یک کسب و کار کوچک می‌تواند با شرکتهای بزرگ اعتباری رقابت کند. اما آیا همه کسب و کارها از مزایای آن لاین برخوردار می‌شوند؟ در حقیقت بهترین فروش محصولات بصورت آن لاین طیف جغرافیای گسترده ای دارد. آنها آیتم های مربوط به کامپیوتر هستند که البته در اینترنت با هزینه کمتری خریداری می‌شوند ، مواردی که بخصوص در مکانهای دیگر به سختی قرار می‌گیرند. کسب و کار اینترنتی هزینه های عملکردی را کاهش می‌دهد زیرا نیازی به تجهیزات ، یا به قول معروف آجر و ملاط و کارمند نیست ، تنها یک وب سایت و شاید یک انبار مرکزی ، گاراژ یا چیزی شبیه آن مورد نیاز است. هزینه های وب سایت کسب و کار اینترنتی بسیار متفاوت است ، اما حدود 50$ تا 1000$ می‌باشد. به دلیل آنکه معاملات تجاری از نظر الکترونیکی حرف اول را می‌زنند ،‌ نیاز به تعداد زیادی کارمند فروش نیست. فروش از طریق اینترنت خطرات ناشی از دزد و آسیب فیزیکی را به حداقل می‌رساند. کسب و کار اینترنتی درهمه جا در دسترس است ، یعنی در هر زمان که کاربر وارد اینترنت شود. مصرف‌کنندگان سراسر جهان بصورت آن لاین خریداری می‌کنند. بعنوان مثال زمانی که ساعت در لوس آنجلس 3 صبح ، درفرانسه 12 ظهر ، در توکیو 7 بعدازظهر و در دوبی و تهران حدود 2 بعداز ظهر است ، مشتری می‌تواند خرید کند. یک کسب و کار آن لاین هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فعال است. صندوق حساب روز و شب باز است حتی در زمانیکه تاجر یا صاحب کسب و کار در خواب باشد.

کسب و کار اینترنتی ارائه خدمات به مشتری را تقویت می‌کند
یک وب سایت این امکان را فراهم می‌سازد تا نیازهای مصرف‌کننده پیگیری شود ، بنابراین صاحب کسب و کار می‌تواند بر طبق آن تولیدات خود را عرضه کند. یک وب سایت بطور اتوماتیک سفارشات را پیگیری می‌کند ، برای تشخیص آنکه چه اقلامی از نظر فروش بهتر هستند و چه چیز مورد نیاز است و بیشتر سفارش داده می‌شود می‌توان به وب سایت مراجعه کرد. از طریق کسب و کار اینترنتی می‌توانید همه چیز را در خصوص کسب و کار به محض ورود به بازار و مغازه بیاموزید. وب سایت این امکان را برای تاجران فراهم می‌سازد تا در مورد شرکت خود به مشتریان توضیح دهند و معیارهای خود را بیان کنند. بعنوان مثال شرکتی که به فروش ظروف آشپزخانه می‌پردازد می‌تواند در کنار آن دستورات آشپزی رایگان ارائه دهد ، یا شرکتی که در حیطه نرم افزار فعالیت دارد می‌تواند کاربردهای آزمایشی رایگانی عرضه کند.با مطالعه تاریخچه و رزومه یک شرکت ، مشتری احساس می‌کند که با صاحب آن شرکت در ارتباط است. اختصاصی کردن یک شرکت حس وفاداری را در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. وب سایت در حقیقت فروش آسان است زیرا از طریق آن تاجران می‌توانند به راحتی تولیدات خود را به مصرف‌کننده عرضه کنند.

فضای بازار الکترونیکی
بازارهای الکترونیکی معمولاً به معاملات و حراجی های روی شبکه ، مانند بازارهای سهام و حراجی ها از طریق اینترنت ، اشاره دارد؛ اما فضای بازار الکترونیکی به پدیده اقتصادی اشاره دارد که محصولات، واسطه ها و مشتریان به یک طریقی به صورت الکترونیکی با هم تماس و مبادله دارند . فضای بازار الکترونیکی نماد مجازی از بازارهای فیزیکی است. به طور کلی ، فعالیتهای اقتصادی تحت این فضای الکترونیکی ، اقتصاد الکترونیکی را ارائه می کنند . فضای بازار الکترونیکی شامل بخشهای زیر است :
• بازیگران بازار ، یعنی کارخانجات ، بازرگانان ، عمده فروشها ، واسطه ها ، فروشگاهها و مشتریان
• کالاها و خدمات
• فرایندهای تامین ، تولید ، بازاریابی ، رقابت ، توزیع ، مصرف و غیره
تفاوت دو بازار فیزیکی و الکترونیکی این است که در فضای بازار الکترونیکی حداقل برخی از ترکیبات یا عناصر ، الکترونیکی ، دیجیتال ، مجازی ، مستقیم و یا از طریق شبکه می باشند . برای مثال ، یک بازیگر بازار الکترونیکی دارای پست الکترونیک و یک صفحه Web است . ممکن است یک کالای الکترونیکی ، مانند CDROM در یک فروشگاه فیزیکی عرضه شود . کسی که کالای فیزیکی را در فروشگاه فیزیکی ارائه می کند ممکن است اطلاعات تجاری خود را از طریق شبکه به مشتریان برساند و مشتریان از طریق شبکه اینترنت کالاهای مورد اشاره را جستجو کنند ؛ اما تولید ، سفارش ، پرداخت و توزیع به شیوه سنتی انجام گیرد .
بازار الکترونیکی روی شبکه ای بودن تمام این حلقه های فعالیت تاکید دارد. اما اگر یکی از فرآیندهای تجارت یا مصرف ، الکترونیکی باشد قبلاً بخشی از فضای بازار الکترونیکی ایجاد شده است . به این ترتیب اکثر بازیگران تجارت از قبل در فضای بازار الکترونیکی بوده اند

نکات اساسی اولیه

پس از تصمیم یک شرکت یا فرد در ایجاد یک سایت, سه مسئله می بایست حل گردد تا آن سایت بر روی اینترنت قابل ملاحظه باشد.

- نکته اول نام سایت می باشد. اما چون این نام می بایست منحصر به فرد باشد, ممکن است نام دلخواه شما قبلا توسط فرد دیگری گرفته شده باشد. بنابراین قبل از انجام سایر امور می باید نام منحصر به فردی برای سایت خود انتخاب نمایید. در ضمن چنانچه هم اکنون سایت شما آماده نمی باشد, می توانید نسبت به رزرو نام سایت خود اقدام نمایید تا بعدا فرد یا سازمان دیگری آن را نخرد. نکته ضروری در این رابطه آن است که تلاش کنید نام انتخابی شما با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بسیار نزدیک باشد و حاکی از آن باشد ، چراکه هر ماه یکبار موتورهای جستجوگر تحت شبکه اینترنت ، اقدام به بروز کردن اطلاعات خود می کنند و اگر نام شما با کاری که می کنید سنخیت نداشته باشد ، شما را شناسایی نمی کنند و درنتیجه به کاربران نیز معرفی نمی شوید واز یک بازاریابی ومعرفی جهانی و رایگان محروم
می شوید .

- نکته دوم فضایی است که صفحات وب شما آنجا قرار می گیرند. بنابراین نیاز به یک سرور دارید که می بایست صفحات وب شما را پذیرا باشد. البته همه سرورها همه نوع صفحه ای را پشتیبانی نمی کنند و نیز خدمات یکسانی را ارائه نمی دهند بلکه تنوع بسیار هم در خدمات و هم در قیمت دارند که بدون داشتن آگاهی لازم از خدمات قابل ارائه آنان انتخاب بهترین و مناسبترین میزبان وب ناممکن است.

- نکته سوم طراحی سایت و قرار دادن آن بر روی سرور می باشد که اصطلاحا مانند محل دفتر و ویترین کار شماست که باید با دقت و حساسیت خاصی انجام شود .

دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک

به عنوان یک طراح وب سایت، گمان می کنم که همه مردم در مورد اهمیت وب سایت برای تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهی نیز به خود می گویم که شاید هنوز کسانی باشند که این آگاهی را نداشته باشند. شش دلیل که در اینجا عنوان می کنم در واقع از دلایل ابتدائی اهمیت وب سایت شما است.
دلیل اول – وجود وب سایت، اعتبار شما را اقزایش می دهد.
وب سایت تائیر قوی بر اعتماد مشتری های بالقوه دارد. یک طراحی حرفه ای، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مقید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما می شود. به مردم می فهماند که شما دارای دانش و به روز هستید. اگر شما در طراحی یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
دلیل دوم – وب سایت باعث می شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوریل سال 2002 میلادی، فقط در آمریکا، 166 میلیون نفر از مردم روی خط بوده اند. برخی از آنها در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک سایت وب، شما شرکت خود را برای دنیایی از فرصتها برای دسترسی مردمی که غیر از سایت شما راهی دیگر برای رسیدن به شما ندارند آماده می کنید. با کلیک ساده موس، هر کسی می تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسی داشته باشد.
دلیل سوم – وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم می کند.
برای بسیاری از تجارتها، یک منبع حیاتی برای یافتن مشتریان جدید، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم می کند که مردم به راحتی سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحت تر از شماره تلفن به خاطر می ماند به علاوه دادن راه های مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراری تماس را بیشتر می کند.
دلیل چهارم – وب سایت یک ابزار قوی فروش است.
فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمی و سهل الوصول که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه آجری است دارید ضمن اینکه مردم بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، امکان وادار شدن مردم به کلیک روی دکمه خرید را افزایش می دهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت شما یک سرمایه مهم است. وب سایت شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک می کنید سپس از آنها دعوت می کنید که با شما تماس بگیرند.
دلیل پنجم – وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما می شود.
اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات، کارت تجاری و امضاء شرکت، یک راه خوب برای جلب مشتری به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک می کند که هر زمان که در مورد شما می شنوند و یا تبلیغات شما را می بینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتی دریافت می کنند و نیازی نیست برای آقای فروشنده برای کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلی راحت است چون هیچ مغذوریتی وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.
دلیل ششم – وب سایت به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.
مردم زیادی وجود دارند که به آنچه شما ارائه می کنید علاقمند هستند ولی ممکن است هم اکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا زمانی که آنها برای خرید آمادگی یافنتد، با خبر شوید. وب سایت یک روش عالی برای تسهیل این فرایند است. شما می توانید از طریق وب سایت خود آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کنید. سپس می توانید به تناوب، نامه یا خبرنامه برایشان ارسال کنید. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک می کند

فاکتورهای اساسی برای انتخاب یک میزبان اینترنتی

1- خدمات : خدمات برای کسب و کار شما جنبه حیاتی دارد ؛ مثلاً شما نامه فروش خوبی را نوشته اید و آماده اید که آن را به وب هاست خودتان پست کنید . بنابر این روز بعد می توانید آن را امتحان کنید . در اجرا به مشکلی برمی خورید و نیاز دارید که وب هاست به کمک شما بیاید . مشکل در اینجاست که ساعت 10 شب است و شرکت مورد بحث تا 9 صبح فردا کار را شروع نخواهد کرد . بنابراین مجبورید تا ساعت 9 صبح منتظر بمانید ؛ تازه در این وقت هم با یک خط شلوغ روبرو می شوید .حالا شما مجبور شده اید که این برنامه کاریتان را به تعویق بیاندازید . اگر از این موارد چند بار و به اشکال مختلف رخ دهد کافیست تا هر کسی را از کوره بدر کند .

2- امنیت : آیا در مورد اینکه یک متجاوز اینترنتی تا چه حد می تواند به سایت شما خسارت وارد کند ایده ای دارید ؟ اگر یک متجاوز اینترنتی راهش را به سوی سیستم شما باز کند و آن را از کار بیاندازد ، یا اگر آدمهای بی انصافی وارد اطلاعات مشتریان شما شده و شماره کارتهای اعتباری را بربایند، تصور می کنید چه اثری می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد . این موضوع بسیاری از کابوسهای شبانه است! مشکل در اینجاست که بسیاری از شرکت های کوچک ارائه دهنده وب هاست و حت بعضی از شرکتهای بزرگ هم اهمیتی به مایل امنیتی نمی دهند . آنها منابع و پرسنل این کار را ندارند ؛ شما هم ندارید . شما باید وقتتان را صرف بازاریابی برای کالا و خدماتتان نمایید و خدمات مناسب را برای مشتریان خود فراهم آورید ؛ نه اینکه تبدیل به یک کارشناس مسائل امنیتی گردید . شما باید به دنبال یک شرکت Web Host بگردید که تمام موضوعات امنیتی عمده را بکار گرفته باشد تا دیگران نتوانند وارد سایت شما شده ، به اطلاعات شما خسارت وارد آورند . وب هاست شما اولاً باید از آخرین روشهایی که مزاحمین اینترنتی استفاده می کنند آگاهی داشته باشد ؛ ثانیاً برای مبارزه بموقع با مشکلات و مسائل امنیتی ، باید آخرین ابزار حفاظتی مناسب را در دسترس داشته باشد .

3- سرعت : برقراری سریع ارتباط باصفحات وب شما در اینترنت نیز در حد خود بسیار مهم است . حتی سریعترین اجرای صفحات ، از سطحی از ارتباط متاثر می شوند که Web Host شما در اینترنت دارا می باشد . اگر بازدیدکنندگان مجبور شوند که برای مشاهده یک صفحه 30 ثانیه صبر کنند ، دچارمشکل می شوید و پس از مدتی هیچ مشتری نخواهید داشت ؛ چرا که 30 ثانیه انتظار در اینترنت معادل 30 دقیقه زمان عادی است . استقرار شبکه های فیبر نوری در اتصالات اینترنت باعث افزایش و اعتبار ارتباطات اینترنتی شده است . این شبکه فیبر نوری به منزله ستون فقرات شبکه ارتباطی شناخته می شود . بهتر است Web Host شما به این شبکه فیبر نوری متصل باشد . چراکه میلیونها وب سایت به این ستون فقرات متصل هستند .


اصول طراحی صفحات وب

طراحی سایتهای صنعتی
چگونه یک مشتری جنس مورد نظر خود را شناسایی و ردیابی میکند، و احتمالا پیشنهادات خوبی را برای فروش بر روی صفحه وب ارائه می دهد؟ این مبارزه طلبی طراحی صفحات تجاری وب می باشد .
بیشترین تولید کنندگان صنعتی با جدیت به سمت مشتریانشان جهت گیری کرده و صفحات طراحی شده برای کمپانیهای صنعتی، می بایست تعصبات مشتری گرایانه قوی داشته باشند.
گرایش به مشتری در روشی که صفحات صنعتی، مشتری را چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ تعاملی درگیر می کنند، دیده می شود. صفحات صنعتی غالبا معمولیتر از صفحات دیگر به نظر میدهند.
صفحات صنعتی در کل دارای سه عنصر میباشند
- خصوصیات محصول : هر مشتری می بایست بتواند یک محصول خاص را از میان مجموعه ای از محصولات مشخص کند. این کار می تواند به صورت تصویری، با استفاده از یک لیست انتخابی یا با استفاده از یک برنامه جستجو انجام شود.
- مشخصات محصول : بیشتر محصولات صنعتی همراه با اطلاعاتی عرضه می شوند که صفحه مشخصات نامیده می شود یک صفحه مشخصات ترکیبی از متن، تصویر و توصیفاتی در مورد کارایی محصول در یک ورق کاغذ میباشد. خصوصیات کارایی یا تصویر توصیف کننده ساختار کالا، اغلب عامل فروش یک محصول می باشند.
البته با توجه به قابلیتهای وب، ایجاد صفحه مشخصات کالا در وب به روش سنتی، محدود کننده به نظر میرسد. مشخصات کارایی کالا می تواند به صورت سه بعدی و همراه با حرکت ایجاد شود، همچنین خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمایش باشد.
- ارتباط با مشتری : ‏‏‏کارتهای جالبی را که در آنها از شما سئوال می شود «آیا مایلید که نمایندگی سرویسهای مشتری در مورد کالایی خاص با شما تماس بگیرد؟» را بخاطر بیاورید. با استفاده از وب سئوالات تقریبا پس از پرسیده شدن جواب داده خواهند شد.

طراحی صفحات خرده فروشی
صفحات خرده فروشی کاملا با صفحات صنعتی متفاوت است چرا که در مورد محصولات خرده فروشی، انتقال اطلاعات تکنیکی چندان مورد توجه نمی باشد. بهر حال چیزی که در این نوع صفحات دارای اهمیت بسیار است، تطابق تصاویر با اصل می باشد.
در این نوع طراحی باید مسائل زیر را در نظر گرفت:
خصوصیات تصویری و سازمانی فروشندگی خرده فروشیهای موفق چیست؟
اجزا ساختاری خرده فروشی چیست؟
از چه خصوصیات وب میتوان به گونه ای موثر در طراحی صفحات خرده فروشی سود جست؟
صفحات تجاری
صفحاتی که برای مخاطبین تجاری طراحی می شوند با صفحات خرده فروشی و صنعتی تفاوت دارند. به خاطر داشته باشید که هر شرکت دارای زندگی و یک شخصیت وجودی در زمینه محصولات ویژه یا عملیات فروش خاصی می باشد. یک شرکت تلاش زیادی را صرف به تصویر کشیدن یک نمای حساب شده از خود میکند. این تلاش ممکن است شامل اسم، آرم شرکت،رسم الخطی که در مکاتبات شرکت استفاده میشود. رنگهای مورد استفاده و اینکه دقیقا چه اسامی برای معرفی محصولاتشان می کنند، باشد.
یک صفحه تجاری می بایست منعکس کننده فرهنگ ان شرکت باشد. این بدان معنی است که صفحات وب یک بانک، اساسا با صفحات وب یک تولید کننده اسباب بازی متفاوت است.
قطعات اصلی پازل صفحه وب تجاری شامل اجزا زیر می باشد
نام شرکت رسما چگونه استفاده می شود؟ آیا به طور کامل نوشته می شود یا مخفف؟ آیا نام، یک نام تجاری ثبت شده است؟
آیا نام شرکت تحت قانون حق تکثیر می باشد؟
آیا نام شرکت همان آرم شرکت است. یا یک طرح گرافیکی جداگانه می باشد؟ اندازه، مکان و جهت رسمی ان چگونه است؟
آیا یک ارم تجاری یا یک نشان سازمانی است؟
آیا اسامی محصولات، اسامی تجاری طراحی شده به شکل خاص می باشند؟
آیا این نوع اسامی با قلم،وزن و تاکید متفاوتی نمایش داده می شوند؟
آیا رسم الخط رسمی، برای بدنه اصلی مکاتبات وجود دارد؟
آیا متن ترازبندی شده است یا دارای برآمدگی و فرورفتگی است؟
آیا اصلا رنگهای رسمی برای شرکت وجود دارد؟
آیا یک سلسله مراتب برای مکاتبات در شرکت وجود دارد؟
شما چگونه می توانید سئوالات و تقاضاهایتان را به قسمتهای مختلف ابلاغ کنید؟
موسسات آموزشی
موسسات آموزشی دارای اولین و بیشترین نشریات وب می باشند و همگی با مشگل ساختاری یکسانی مواجهند. کالجها و دانشگاهها، بیش از حد معمول ساخت یافته اند یا به عبارتی قسمت بندی شده به بخشهای مختلف می باشند، بنابراین صفحات وب میبایست حس مجازی تصویری از ارتباطات ساختاری داخل یک موسسه ارائه دهند بگونه ای که حس قدم زدن در آن موسسه در بیننده القا شود.
جنبه یکسان صفحات آموزشی، ترتیب عملیات داخل موسسات می باشد. این مسئله در تضاد کامل با صفحات تولید کنندگان و فروشندگان جز می باشد. ترمهای مدارس همیشه مدت ثابتی دارند. تاریخ شروع و خاتمه از قبل دقیقا مشخص شده اند تقاضانامه و عملیات ورود به موسسه همگی استاندارد شده می باشند. گذراندن کل دوره تحصیلی اجباری است و معمولا می بایست تحت مجموعه ای از مراحل مشخص گذرانده شوند. کارنامها مقدار پیشرفت محصل را مشخص می کنند. دانش اموزان براساس پیشرفتشان طبقه بندی می شوند، در حقیقت بر اساس وضعیت قبولی هر مقطع طبقه بندی می شوند، این صفحات به دلیل کمبود آزادی عمل طراح، جز مشگل ترین صفحات از لحاظ طراحی می باشد.

صفحات مربوط به سرگرمی
در مقابل صفحات تجاری، صفحات مربوط به سرگرمیها قرار دارند. درست است که در اینجا هم ممکن است برخی محدودیتهای تجاری اعمال شوند(سونی، دیسنی و غیره ) ولی این صفحات در معمولیترین و مورد قبولترین شکلشان دارای کمترین محدودیتهای طراحی بوده و آزادی عمل زیادی برای طراح وجود دارد. مشتریان سرگرمیها اغلب جز بی ثباترین و مشگلترین مشتریان برای شناسایی و ردیابی می باشند. موضوعی که در سال گذشته مورد توجه ترین موضوعات بوده ممکن است دیگر موردتوجه نباشد.
صفحات وب سرگرمی دارای خصوصیات زیر می باشد؛
کمترین ساختارو عمل-عکس العمل بیشتر
اعتماد بیشتر به تصویر نسبت به اطلاعات نوشتاری
استفاده بیشتر از منابعی که مشتریان بالقوه این نوع صفحات وب مجبور به یادگیری آن هستند.
انجام محاسبات سطح بالا به منظور بهبود سرعت پردازنده، عمق نمایش و پهنای باند شبکه.
حداقل در حال حاضر، کمبود مهمی که در مورد صفحات سرگرمی وجود دارد تفاوت کلی بین شمایل صفحات وب با شکل واقعی سرگرمی واقعی مورد توجهشان مثل فیلم، کتاب، بازی، ضبط صوت، کنسرت و نمایش زنده و چیزهای دیگر را با صفحات وب مقایسه کنند، به سادگی به عدم واقعگرایی صفحات وب نسبت به رسانه اصلی پی می برند. برای موفقیت صفحات سرگرمی وب یا باید واقعگرایانه صفحات وب با وسایل موجود در زندگی منطق شود و یا صفحات سرگرمی وبی طراحی شود که هیچ مرجعی در دنیای واقعی برای مقایسه نداشته باشند .

صفحه اصلی سایت ( ویترین کار شما )

شما با تهیه یک صفحه اصلی موفق این شانس را خواهید داشت تا تصویر مثبتی را در دید بینندگان و حضار ایجاد کنید. با اینکه در دنیای عادی می‌توان از منابع متعددی استفاده کرد، اما در جهان آن لاین تنها یک منبع اصلی وجود دارد و آن صفحه اصلی شما است. با تعدادی طرح ساده ، صفحه اصلی شما می‌تواند پیام تجاری شما را به طرزی تاثیرگذار منتقل سازد. در اینجا شش نکته راهنما وجود دارد :

1 – صفحه اصلی خود را منحصر به فرد طراحی کنید که کاملا از نمونه رقبای خود متمایز باشد : برای انجام این کار ابتدا از موترهای جستجوگر ( مانند : گوگل ، یاهو و ... ) برای یافتن وب سایتهای تجاری مشابه با کار خود استفاده کنید و سپس به سئوالات زیر پاسخ دهید :
- صفحه های اصلی شبیه چه چیزی است ؟
- وب سایت رقبای شما چه تولیدات و خدمات خاصی ارائه می‌دهد ؟
- چگونه می‌توانید صفحه اصلی خود را از سایرین متمایز سازید ؟
- موارد منحصر به فرد مربوط به تولیدات وخدمات شرکت شما چیست ؟ مطمئن شوید که تولیدات و خدمات قابل توجهی را در مرکز تجاری خود ارائه می‌دهید.
2 – طرحهای ساده پیاده کنید : صفحه اصلی خود را مملو از تصاویر ، رنگها و متون متفاوت نسازید. گرافیکهای بزرگ موجب می‌شودتا انتقال اطلاعات از کامپیوتر شما به آرامی صورت گیرد و بازدیدکنندگان زیاد معطل نشوند. پر کردن صفحه از تصاویر ،‌ رنگها و ترکیبات خطوط متفاوت بازدیدکنندگان را سردرگم می‌کند و آنها مجبور می‌شوند که زمان زیادی را صرف کنند . سعی کنید صفحه اصلی بسیار ساده و رسمی و مبتنی بر فعالیت مورد نظر و مطابق با معیارهای تجارت بین الملل (International Marketing ) باشد .
3 – ایجاد یک وب سایت آسان و راهبر : برای این کاراز پیوندهای ارتباطی راهگشا استفاده کنید تا افراد مسیر خود را تشخیص دهند و مطمئن شوند که همه صفحات دارای مجموعه ای ثابت از این پیوندها است. ( با استفاده از خدمات کسب و کار اینترنتی ترکیب شده با طرحهای مناسب می‌توان به نتایج هوشمندانه ای رسید. ) در آخر مطمئن شوید که هر صفحه در وب سایت شما در برگیرنده یک پیوند به صفحه اصلی است.

4 – محتوای وب سایت خود را به روز سازید : برای آنکه به بازدیدکنندگان وب سایت خود نشان دهید که آن ارزش دیدن مداوم را دارد ، مطالب آنرا به روز ( Up To Date ) سازید و اطلاعات جدیدو هرگونه تغییر در خصوص عملکردهای تجاری خود را ارائه دهید. سعی کنید آخرین زمانی که وب سایت شما به روز شده است را در پایین صفحه ذکر کنید تا بازدیدکنندگان آگاه شوند که وب سایت بطور مداوم در حال تکامل است.
5 – کسب و کار آن لاین خود را ارتقاء بخشید : پس از طی مراحل بالا ، اکنون زمان آن فرامی رسد تا با تدوین جدول زمانبندی شده و درنظر گرفتن اهداف کوتاه مدت و بلندمدت ، کسب وکار خود را گسترش دهید و امکانات و فعالیتهای بیشتری را ارائه کنید .

اهمیت تبلیغات در اینترنت

مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهی ها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد.
دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد. اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این اتفاق می افتد؟
برای شروع باید علل موفقیت تبلیغات متنی در موتورهای جستجو را بررسی کنیم.
هر کاربری به دنبال یک هدف است – ممکن است دنبال اطلاعاتی درباره دوربینهای دیجیتال باشد یا بخواهد کتابی خریداری کند. در هر صورت، توجه کاربر کاملا به مسائلی معطوف است که به نحوی او را به هدف خود می رساند.
هنگامی که کاربر عنوانی برای جستجو وارد می کند، موتور جستجو آگهی هایی را که مستقیما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمی گرداند. بنابراین کاربران آنها را مشاهده و دنبال می کنند. حتی این گونه آگهی ها موثرتر از نتایج دیگر جستجو هستند زیرا نشان دهنده اعتبار تبلیغ کننده و علاقه او به جذب مشتریان است.
نشانه گرفتن اهداف کاربر
متوجه شدیم که رمز موفقیت تبلیغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر است. برای رسیدن به این مقصود، آگهی های متنی روش موثری است. تبلیغات گرافیکی نگاه بیننده را به خود جذب می کند. اما تبلیغات هدفمند تضمینی برای جلب توجه و ذهن بیننده است. بنابراین باید مسائل جانبی و نمایشی نامربوط را کنار بگذارید و بسیار صریح موضوع فروش خود را به اطلاع بیننده برسانید. البته به همراه یکی لینک به صفحه ای که اطلاعات جزئی درباره محصولات در آن قرار دارد. انتظار انتقال تمام اطلاعات از طریق یک آگهی بسیار غیر منطقی است و کسانی که سعی دارند مطالب زیادی را به زور در یک تبلیغ کوچک بگنجانند، منافع ابرمتنها را از دست می دهند.
آگهی هایی که در مواقع مختلف ناگهان ظاهر می شوند یا تبلیغ در سایتهای خبری و دیگر سایتها بسیار وسوسه کننده است اما با این کارها موفق نمی شوید زیرا در راستای هدف بیننده پیش نمی روید. کاربران اکنون می خواهند خبری را مطالعه کنند یا مشغول هر کار دیگری هستند که به خاطر آن به سایت آمده اند و تبلیغات در این زمان حتی اگر کشش زیادی داشته باشند، مورد توجه واقع نمی شوند.
و هنگامی که کار آنها به اتمام می رسد و آماده دریافت تبلیغات هستند، آن آگهی ها دیگر وجود ندارند.
مزایای ثبات
بسیاری مواقع پیش آمده است که مشغول انجام کاری روی سایت هستیم و متوجه آگهی جالبی می شویم. این اتفاق معمولا در زمانهای مرده ای که منتظر باز شدن صفحه جدیدی هستیم پیش می آید. یک پیغام روانی در ذهن ما ایجاد می شود که برگردیم و آن را ببینیم. اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ در برگشت آگهی دیگری در آن محل قرار دارد و این مغایر با یکی از اصول اولیه طراحی مناسب است : ثبات.
مکینتاش در سال 1984، به طراحان توصیه کرد که اطلاعات را به طور ناگهانی از کاربران نگیرند. این مسئله مصداقهای متفاوتی دارد، ذهن کاربران در صورت مواجه شدند با ظاهر متفاوت یک صفحه مغشوش خواهد شد. مثلا : زمانی که در حال خواندن روزنامه هستید، صفحه ها را برمی گردانید و داستان را دنبال می کنید و ناگهان چشمتان به آگهی جذابی می افتد به احتمال زیاد به خواندن خبر ادامه می دهید اما پیامی در ذهنتان حک می شود که بعدا برگردید و آنرا ببینید. در برگشت هنوز هم آگهی در محل قبلی وجود دارد.
وب سایتها هم باید به همین ترتیب عمل کنند. نباید میان کار مردم مزاحم آنها شد. باید به نحوی به آنها امکان داد تا بعدا به آن مراجعه کنند. حتی اگر از آن صفحه خارج شده باشند. مثلا می توان در محل مخصوص تبلیغات دکمه ای قرار داد که ده آگهی آخر را نمایش دهد. ما پیش گویی می کنیم که با این کار موفقیت آگهی ها افزایش می یابد. این راهکار شبیه روشی است که در صفحات اصلی سایت استفاده می شود و آرشیوی از رویدادهای اخیر سایت در آن تشکیل می شود.
متاسفانه اکثر وب سایتهای کنونی راه اشتباهی را برای تبلیغات طی می کنند و هر روز حجم آنها را بیشتر و آزاردهنده تر می کنند. حرکت در خلاف جهت اصلا راه عاقلانه ای نیست.
آیا می خواهید آگهی شما مؤثر باشد ؟
در سایتی که خوب طراحی شده آگهی بدهید. از منافع ابرمتنها غافل نشوید. و از همه مهم تر به مسائل روانشناسی بینندگان دقت کنید.

روش نوشتن یک تبلیغ گیرا برای سایت

با این که پیشتر نیز آن را توضیح دادم به خاطر اهمیت آن دوباره یادآوری می کنم که بیشتر نیروی خود را روی نوشتن تبلیغ و نه طراحی گرافیکی سایت و زیبا نمودن آن صرف کنید. به عبارت دیگر هرگز تصاویر و طراحی گرافیکی باعث برانگیختن تمایل مشتریان به خرید از سایت نمی شود .
1. در عنوان تبلیغ باید اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
تنها چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و آنها را به خواندن ادامه آن ترغیب کنید. تیتر شما باید در خواننده برای دانستن مطالب بیشتر، کشش ایحاد کند. عناوین دارای عبارات منفی به طرز باور نکردنی این مقصود را برآورده می کنند. برای مثال:
عبارت منفیStop being internet marketing failure هر خریدار اینترنتی را به سمت خود جذب می کند و یا جمله Discover 10 vital things to do right now کمک می کند تا بیننده به خواندن بقیه متن ترغیب شود. با این کار یک عبارت منفی به نتیجه مثبت می انجامد.
و یا این نمونه "آیا تا به حال درباره به دست آوردن دوباره سرمایه خود فکر کردید؟" که شما را به خواندن ادامه آن هدایت می کند؟ شکی نیست که مردم به طور طبیعی با عنوانهای منفی به متن جذب می شوند. چرا؟ چون بیشتر مردم به همین شکل برنامه ریزی شده اند. چیزهایی مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بیشتر خاطرات منفی آنهاست تا خاطرات مثبت. از عنوانهای منفی استفاده کنید و به این ترتیب افراد زیادی را به سمت خود جذب کنید.
2. تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهیز کنید.
این کار در خواندن پیام شما وقفه ایجاد می کند و خواندن آن را کند می کند. از حروف درشت برای تاکید روی مطالب و از خط کشیدن زیر کلمات برای تاکید بیشتر استفاده کنید. عنوان را با کلماتی به اندازه سایر کلمات آغاز کنید.
3. متنی گیرا و جذاب بنویسید.
مردم را مورد خطاب قرار دهید و به گونه ای بنویسید که با اشتیاق مطالب را دنبال کنند. برای شروع می توانید از ساختار تبلیغات یکی از اجناسی که آن را خریده اید استفاده کنید.
4. مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید.
اگر این نکته را رعایت نکنید، مطمئن باشید مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. از نوشتن تبلیغات طولانی نترسید. اگر آن را به درستی تنظیم کنید و بنویسید، بینندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در اینجاست که فکر کنیم تبلیغ طولانی مانع موفقیت ماست. اگر آن را صحیح بنویسید حتا یک تبلیغ 10 صقحه ای خیلی بهتر از یک تبلیغ کوتاه عمل می­کند.
5. تبلیغات تمام محصولاتی را که می خرید جمع آوری کنید.
آنها را نگهداری کنید و بعدها از آن استفاده کنید. وقتی می خواهید یک تبلیغ بنویسید، جملاتی از آن را که مناسب به نظر می رسد انتخاب کنید و آنها را با نوشته ی خودتان بیامیزید. برخی از کلمات جمله­ها را تغییر دهید و دوباره آن را مرتب کنید. در پایان یک نوشته عالی و قوی خواهید داشت!

6. هربار که کالا یا خدمتی را می فروشید، از مشتریان خود بخواهید که میزان رضایت خود را از خرید در دفاتر شما ثبت کنند.
آنها را در تبلیغات خود قرار دهید. تایید آنها برای موفقیت شما اهمیت دارد و اعتبار قابل قبولی را برای شما به ارمغان می آورد. تبلیغ شما بدون توصیه و تایید دیگران کامل نمی شود. حتا اگر در گرفتن تاییدیه از مشتریان خود دچار مشکل هستید، می توانید در مقابل دریافت رضایت نامه ، محصولات و خدمات خود را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید.
7. یک نکته بسیار مهم؛ متن شما باید بدون خطا باشد.
حتی ممکن است وجود یک حرف یا کلمه اشتباه و یا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهام بنویسید. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتیجه مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.
8. نوشتن یک متن تاثیرگذار و کارا با یک بار تلاش به ثمر نمی رسد.
متن خود را یک روز بنویسید و روز بعد دوباره آن را بررسی کنید. می بینید که نیاز به بازنویسی دارد. نوشتن و تکمیل یک متن ممکن است 30 روز طول بکشد. اگر افزایش میزان خوانندگان و در نتیجه خریداران را در نظر بگیرید، به اهمیت صرف کردن وقت برای نوشتن این متن پی می برید.
نتیجه گیری
با توجه به آنچه تبیین شد ، فروش اینترنتی زمانی موفق می شود که فروشندگان کالا و خدمات بتوانند نسبت به فروش سنتی منافع و یا ارزش اقتصادی بیشتری را برای مشتریان به ارمغان آورند و صرف نمایش محصولات در یک سایت زیبا با عکسهای متنوع و جذاب در فروش اینترنتی کافی نمی باشد .
بنابراین ضروری می نماید در طراحی و راه اندازی این نوع از تجارت ، علاوه بر استفاده از متخصصین رایانه و هنری ، از متخصصین بازاریابی ، بازار سنجی ، مهندسین محصول ،تبلیغات و خدمات نیز بهره گرفته شود ، تا این امر بطور تخصصی و قابل رقابت با محصولات و خدمات مشابه درآید .

(1) : مهدی علیخانی ، مدرس دوره های تجارت بین الملل و اصول و فنون مذاکره می باشد و مقاله فوق از مقالات ارائه شده دردومین جشنواره کار آفرینی شیخ بهایی در اصفهان است . alikhani_iri@yahoo.com

مطلب‌های دیگر از همین نویسنده در سایت آینده‌نگری: