بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بوش مردم ایران را به دوستی دعوت کرد

 
جورج بوش
بوش خطاب به ایرانیان گفت: شما شایسته برخورداری از اقتصادی هستید که درخور استعدادها و قابلیتهایتان باشد
جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی در شصت و یکمین مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل متحد، خطاب به مردم ایران گفت که چشم به راه روزی است که ایران و آمریکا دوستان خوب و همیارانی نزدیک در راه برقراری صلح در جهان باشند.

آقای بوش نخستین سخنران بود که پس از نطق افتتاحیه کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل متحد به ایراد سخنان خود در مجمع عمومی این سازمان پرداخت و قرار است محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران نیز ساعاتی پس از وی در این مجمع سخنرانی کند.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود ملت ایران را طرف خطاب قرار داد و گفت که آمریکا به تاریخ ایران و "فرهنگ زنده" این کشور و نقشی که ایران در تمدن جهانی ایفا کرده است احترام می گذارد.

وی خطاب به ایرانیان گفت: "شما شایسته فرصتی برای تعیین سرنوشت خود و برخورداری از اقتصادی هستید که درخور استعدادها و قابلیتهایتان باشد".

رئیس جمهور آمریکا خطاب به مردم ایران تأکید کرد: "ما هیچ مخالفتی با تلاش ایران برای دستیابی به برنامه ای جهت تولید صلح آمیز انرژی اتمی نداریم و برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای حل این بحران می کوشیم".

وی به مردم ایران گفت که در حالی که چنین تلاشی ادامه دارد، دولت او "چشم به راه روزی است که شما در آزادی به سر برید و آمریکا و ایران بتوانند دوستانی خوب و همیارانی نزدیک در راه صلح جهانی باشند".

در حالی که سخنرانی جورج بوش در بامداد نخستین روز از نشست سران دولتهای عضو سازمان ملل متحد ایراد شد، سخنرانی محمود احمدی نژاد برای عصر این روز برنامه ریزی شده است.

بر اساس آئین نامه داخلی سازمان ملل، ترتیب سخنرانیها در اجلاس مجمع عمومی بنا بر زمان درخواست سخنرانی از سوی دولت هر کشور معین می شود.

محمود احمدی نژاد نخستین رئیس جمهور ایران است که دو بار و طی دو سال پیاپی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد