بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

نگران حمله آمریکا نیستیم

 
احمدی نژاد
رییس جمهوری ایران گفته است که نگران حمله احتمالی به کشورش نیست
محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران در گفتگو با هفته نامه تایم آمریکا گفته است که از حمله احتمالی آمریکا برای بازداشتن برنامه های هسته ای کشورش نگران نیست و تاکید کرده که بحران میان ایران و آمریکا، می تواند پایان یابد.

آقای احمدی نژاد، در این مصاحبه که پیش از سفرش به نیویورک برای شرکت در شصت و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده، در مورد پیشنهاد مناظره با رییس جمهوری آمریکا گفته است که در صورت انجام چنین مناظره ای در مورد مسایلی که در صحنه بین المللی مورد توجه دو کشور است و نحوه مدیریت آنها سخن خواهد گفت.

رییس جمهوری ایران خاطر نشان ساخته است که وی پیشتر نامه مفصلی به رییس جمهوری آمریکا نوشته و ابراز امیدواری کرده که آقای بوش، نکات مطرح شده را مورد توجه قرار دهد.

آقای احمدی نژاد همچنین گفته است که همه می توانند یکدیگر را دوست داشته باشند و نیازی به توسعه سلاح های کشتار جمعی و خصومت ها نیست.

گزارشگر تایم از رییس جمهوری ایران در این مورد که جورج بوش، فردی مذهبی و مسیحی معتقدی است پرسیده و آقای احمدی نژاد گفته است: "در این باره شنیده ام اما مسایلی وجود دارد که با تعلیمات مسیح در تعارض است."

آقای احمدی نژاد در مورد شعار مرگ بر آمریکا که در ایران از سوی حامیانش سر داده می شود گفته است که این شعار به معنای نفرت از زورگویی، روش های تهدید آمیز و نقض حقوق ملت ها است.

وی به رییس جمهوری آمریکا توصیه کرده که رفتار خود را تغییر دهد تا همه چیز تغییر کند.

رییس جمهوری ایران در مورد احساس مردم آمریکا در مورد این شعار گفته است که ملت ها هیج مشکلی با یکدیگر ندارند و این سئوال را مطرح کرده که نقش مردم آمریکا در آنچه در دنیا در حال اتفاق است چیست.

  آمریکاییان مردمانی هستند که در جستجوی صلح، عشق، دوستی و عدالت هستند.
 
رییس جمهوری ایران

آقای احمدی نژاد تاکید کرده است که آمریکاییان مردمانی هستند که در جستجوی صلح، عشق، دوستی و عدالت هستند.

رییس جمهوری ایران در مورد این اظهار نظر گزارشگر تایم که در صورت سر دادن شعار "مرگ بر ایران" از سوی مردم آمریکا، ایرانیان چه احساسی خواهند داشت گفته است که اگر دولت ایران نیز به مانند دولت آمریکا رفتار کند، آنگاه مردم آمریکا این حق را خواهند داشت تا چنین شعاری سر بدهند.

آقای احمدی نژاد گفته است که بحران میان ایران و آمریکا می تواند به پایان برسد. "می توانیم جهان را بر پایه منطق اداره کنیم." وی خاطرنشان ساخته است که آمریکا نباید در مسایل داخلی ایران دخالت کند.

رییس جمهوری ایران گفته است که "ما زندگی خودمان را می کنیم، آنها هم به زندگی خودشان برسند و در جهت منافع مردم کار کنند و به این شکل هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت."

آقای احمدی نژاد در مورد آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا گفته است که " ما به آنها نامه طولانی نوشتیم و می گوییم که اگر دولت آمریکا، رفتار خود را تغییر دهد، همه چیز تغییر خواهد کرد." وی افزوده است که " این آمریکا بود که روابط با ما را قطع کرد و آنها خودشان باید برای روابط مجدد اقدام کنند."

رییس جمهوری ایران در مورد حق ایران برای داشتن سلاح هسته ای گفته است که کشورش با سلاح های هسته ای مخالف است. "سلاح هسته ای تنها برای کشتن انسان ساخته شده است و به نفع بشریت نیست."

وی بار دیگر بر پیشنهاد خود که سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد تاکید کرده و خواهان تشکیل کمیته ای برای خلع سلاح کلیه کشورهای دارای سلاح های هسته ای شده است.

آقای احمدی نژاد در مورد هند و پاکستان که مجهز به سلاح های هسته ای هستند گفته است که ایران با این دو کشور هیچ مشکلی ندارد و آنها در طی تاریخ دوست ایران بوده اند.

رییس جمهوری ایران در مورد اسرائیل گفته است که "صهیونیست ها قادر به استفاده از سلاح های هسته ای نیستند" و افزوده است که مشکلات را نمی توان با بمب حل کرد، و جهان امروزه به منطق احتیاج دارد.

 اروپا و آمریکا، تمام جهان نیستند و ایران برای تولید سوخت هسته ای نیازمند پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیست.
 
محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در مورد تعلیق غنی سازی اورانیوم و اعتمادسازی از سوی ایران به هفته نامه تایم آمریکا گفته است که اروپا و آمریکا، تمام جهان نیستند و ایران برای تولید سوخت هسته ای نیازمند پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیست.

آقای احمدی نژاد در مورد برآورده کردن نیازهای غرب و حمله احتمالی به ایران، با اعلام اینکه نگران چنین حمله ای نیست، گفته است "ما به حملات نیاز نداریم " و مجددا بر نیاز به منطق تاکید کرده است.

رییس جمهوری ایران در مورد این اظهارنظر خود که اسرائیل باید از روی نقشه جهان حذف شود به گزارشگر تایم، گفته است که "همه آزادند هرگونه که می خواهند فکر کنند و ما بر این که آنها نظر خود را تغییر دهند اصراری نداریم."

وی گفته است که موضع ایران در برابر مساله فلسطین آشکار است و ما می گوییم که یک ملت از سرزمین های خود آواره شده است. و این سرزمین ها توسط کسانی اشغال شده که ساکنان اصلی آن نیستند.

"پیشنهاد ما این است که 5 میلیون آواره فلسطینی به خانه های خود بازگردند و سپس تمام ساکنان این منطقه رفراندومی برگزار کرده و سیستم حکومتی خود را انتخاب کنند."

رییس جمهوری ایران در این مورد که آیا یهودیان دارای حق داشتن کشوری برای خود هستند گفته است "ما با این مساله مخالف نیستیم و این که مردم کشوری آماده رای به یهودیان برای به قدرت رسیدن باشند به خودشان مربوط است و در ایران، یهودیان زندگی می کنند و در مجلس هم نماینده دارند."

آقای احمدی نژاد تاکید کرده است که "یهودیان با صهیونیست ها تفاوت دارند."

رییس جمهوری ایران در مورد هولوکاست و این مساله که یهودیان ایران از نادیده گرفتن کشتار 6 میلیون یهودی توسط وی آزرده می شوند گفته است که "من تنها چند سئوال در این باره مطرح کردم و هیچ پاسخی برای سئوال هایم نگرفتم."

" در حین جنگ جهانی دوم حدود 60 میلیون نفر کشته شدند و تمام آنها انسان بودند و هویت داشتند، اما چرا فقط 6 میلیون نفر؟ و اگر این اتفاق افتاده و این یک واقعه تاریخی است، پس چرا اجازه تحقیقات مستقل در این باره را نمی دهند؟"

آقای احمدی نژاد گفته است کسانی را که در صدد تحقیق بر روی این موضوع بودند به زندان انداخته اند، در حالی که در مورد رویدادهای تاریخی، هر فردی باید آزادی انجام تحقیقات را داشته باشد.

"فرص کنیم چنین اتفاقی افتاده است، کجا این واقعه روی داده است؟ تقصیر مردم فلسطین چیست؟"

رییس جمهوری ایران با طرح چنین سئوال هایی در پایان مصاحبه خود گفته است که "ما منتظر دریافت پاسخ هستیم."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد