بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

جمهوری اسلامی هنوز در باره تعلیق دو ماهه غنی سازی اورانیوم تصمیم

 

18/09/2006

gholamhossein_elham

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، روز دوشنبه گفت تصمیم در باره تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به مدت دوماه که خبر آن به نقل از دیپلمات‌های اروپائی منتشر شده است، قطعی نیست و تصمیم نهائی در باره آن گرفته نشده است.  وی گزارش خبرگزاری‌‌ها در این باره را زودهنگام و ناپخته خواند.

دیپلمات‌های اروپائی هفته گذشته گفته بودند که علی لاریجانی، صدر هیات مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی، در دیدار خود با خاویه سولانا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته بود که جمهوری اسلامی آماده است برای رفع مانع بر سر آغاز مجدد مذاکرات اتمی با غرب، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به مدت دو ماه را تحت بررسی قرار دهد. 

ژاک شیراک، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت اگر حکومت ایران با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم موافقت کند، جامعه جهانی دیگر نباید پرونده اتمی ایران را برای تعیین مجازات و تحریم به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.

آقای شیراک که در مصاحبه با یک رادیو اروپائی سخن می‌گفت، پیشنهاد کرد که آمریکا، بریتانیا، چین، روسیه و آلمان، با فرانسه، که اعضای گروه۱+۵ را تشکیل می‌دهند، برای تعیین تاریخ از سرگیری مذاکرات اتمی با حکومت ایران تشکیل جلسه دهند.

شیراک گفت پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان موافق هستند که در صورت تعلیق غنی‌سازی در طول مذاکرات، پرونده اتمی ایران را از شورای امنیت بیرون نگه دارند.

وی گفت هر دو طرف باید امتیازاتی بدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد