بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

آمریکا آماده است 'اشکال گوناگون روابط با ایران' را بررسی کند

 
امریکا
نگروپونته اولین سرپرست اداره اطلاعات ملی است و بالاترین مقام امنیتی ایالات متحده به شمار می رود
جان نگروپونته سرپرست اداره اطلاعات ملی آمریکا می گوید به دولت ایران اطلاع داده شده است در صورتی که این کشور برنامه غنی سازی خود را متوقف کند، آمریکا حاضر است "اشکال گوناگونی از روابط" با آن را بررسی کند.

رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا که وظیفه نظارت بر تمامی سازمانهای اطلاعاتی – امنیتی کشورش را بر عهده دارد، گفته است که شرط اصلی برای حل و فصل مناقشه هسته ای ایران، توقف برنامه غنی سازی این کشور است...

آقای نگروپونته که در واشنگتن سخن می گفت به خبرنگاران گفت: "آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به ایران گفته اند که اگر برنامه غنی سازی خود را متوقف کند و در این خصوص به نحوی با آمریکا به توافق برسد، آمریکا آماده است که راههای گوناگون از سرگیری روابط با ایران را بررسی کند."

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز در شماره یکشنبه ۱۷ سپتامبر خود به نقل از مقام های بلندپایه دولت آمریکا گزارش داده است که علی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی ایران و خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است امروز در نیویورک گفتگوهای خود را از سر بگیرند.

اما نیویورک تایمز همچنین یادآور شده است که کوندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا و نیکلاس برنز مشاور ارشد خانم رایس با آقای لاریجانی دیدار نخواهند کرد.

خبرگزاری ها هفته گذشته گزارش دادند که علی لاریجانی در جریان مذاکرات خود با خاویر سولانا پیشنهاد کرده است که ایران فعالیت های غنی سازی خود را برای دو ماه به حالت تعلیق در آورد.

 به گزارش نیویورک تایمز آمریکا استراتژی دوجانبه ای را در قبال ایران دنبال می کند: از یک سو کانال گفتگو با ایران را از طریق اتحادیه اروپا حفظ کرده است و از سوی دیگر در راستای اعمال تحریم های لازم الاجرای بین المللی علیه ایران در شورای امنیت تلاش می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد