بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

پاپ علیه اسلام

بندیکت شانزدهم
پاپ در جریان سفری به آلمان این اظهارات را بیان کرده است
 

پاپ، روز سه شنبه (12 سپتامبر)، در جریان سفری یک هفته ای به زادگاه خود آلمان، طی سخنانی  مفهوم جهاد در اسلام را زیر سوال برده بود.

رهبر اخوان المسلمین گفت که اظهارات پاپ "خشم کل جهان اسلام را برانگیخته است."

فدریکو لومباردی، سخنگوی پاپ، گفت: "روشن است که نیت پدر مقدس تشویق احترام و گفتگو در قبال سایر ادیان و فرهنگ ها بوده است که این آشکارا شامل اسلام هم می شود."

اما به گفته دیوید وایلی، خبرنگار بی بی سی در رم، علیرغم این بیانیه پاپ درحالی به رم بازگشت که موج انتقادات از سوی رهبران مذهبی جهان اسلامی ادامه داشت.

خشونت و ایمان

پاپ بندیک شانزدهم در نطق پایانی سفر خود در دانشگاه ریگنزبرگ تفاوت های تاریخی و فلسفی میان اسلام و مسیحیت و رابطه میان ایمان و خشونت را تشریح می کرد.

وی تاکید کرد که اینها سخنان او نیست و تنها سخنان امپراتور مانوئل دوم پلالوگوس از امپراتوری مسیحی بیزانس که پایتخت آن در استانبول امروزی بود را نقل می کند.

وی گفت امپراتور مانوئل دوم پرسیده بود: "به من نشان بده که محمد [پیامبر اسلام] چه چیز تازه ای به ارمغان آورده، به جز شرارت و اعمال غیرانسانی و دستور او برای گستراندن دین با زبان شمشیر."

او دو بار تاکید کرد که این سخنان را نقل قول می کند و افزود که خشونت "با ذات پروردگار و طبیعت روح (انسان) ناسازگار است."

'خشمگین'

علی بارداک اوغلو، رییس سازمان امور دیانت ترکیه، اظهارات رهبر کاتولیک های جهان را "خصمانه" توصیف کرد و از وی خواست تا از مسلمانان جهان عذرخواهی کند. پاپ قرار است در ماه نوامبر از ترکیه دیدن کند.

محمد مهدی عاکف
آقای عاکف گفت تعجب می کند این اظهارات را از رهبر کلیسای کاتولیک می شنود

آقای بارداک اوغلو به ذکر جنایاتی که جنگجویان صلیبی کلیسای کاتولیک رومی در قرون وسطی علیه مسیحیان ارتدکس و یهودیان و همچنین مسلمانان، مرتکب شده اند پرداخت.

وی گفت "امیدوار است که اظهارات پاپ منعکس کننده نفرت قلبی وی از اسلام نباشد."

محمد مهدی عاکف، رهبر گروه اخوان المسلمین مصر، گفت که کلام پاپ "بیانگر برداشت صحیح از اسلام نیست و تنها عقاید مطلقا غلط و تحریف شده ای از اسلام است که در غرب تکرار می شود."

وی در بیانیه ای گفت او "از اینکه چنین اظهاراتی را از کسی که در راس کلیسای کاتولیک قرار دارد و حرف های او در افکار عمومی غرب نفوذ دارد می شنود، دچار حیرت شده است."

وی از دولت های اسلامی خواست در صورت عدم عذرخواهی پاپ روابط خود با واتیکان را قطع کنند.

پیشتر جاوید احمد گامدی، از روحانیون ارشد مسلمان پاکستان، اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم را غیرمسئولانه خواند و تاکید کرد که مفهوم جهاد از دید اسلام این نیست که دین را باید با قدرت شمشیر گسترش داد.

گزارشگر بی بی سی می گوید یکی از روزنامه های ترکیه نوشته است که پاپ از این امپراتور قرن چهاردهم میلادی به عنوان وسیله ای برای ابراز نظرات شخصی خود استفاده کرده است.

پلیس در کشمیر تحت کنترل هند روزنامه هایی را که متن سخنرانی پاپ را منتشر کرده بود، جمع آوری کرده است تا از بروز هرگونه تنش در این منطقه مورد مناقشه پیشگیری کند.

شیخ یوسف قرضاوی، از روحانیون برجسته قطر، نیز اظهارات پاپ را رد کرد و گفت: "مسلمانان حق دارند از سخنان بلندپایه ترین روحانی عالم مسیحیت عصبانی باشند و احساسات آنها جریحه دار شده باشد."

وی از پاپ خواست به خاطر توهین به اسلام، پیامبر و معتقدات آن از امت اسلام پوزش بخواهد.

 بیزبلاگر: اللهم عجل لفرج مولانا صاحب الزمان والعصر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد