بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

احمدی نژاد: ایران برای 'شرایط جدید' حل و فصل مسأله اتمی آماده اس


14/09/2006

Mahmoud Ahmadinejad

مجمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران

رئیس جمهوری ایران میگوید کشور متبوع وی آماده است آنچه را که وی "شرایط جدید" برای حل و فصل بن بست با غرب بر سر برنامه اتمی ایران خواند، انجام دهد.

امروز پنجشنبه در داکار پایتخت سنگال محمود احمدی نژاد گفت ایران خواهان آن است که مسأله را از طریق گفتگو حل و فصل کند و برای شرایط جدید آماده است. 

با این وجود درباره نقطه نظرات خود که در حین سوار شدن به هواپیما بسوی کوبا برای شرکت در کنفرانس کشورهای غیر متعهد ابراز کرد، توضیح بیشتری نداد.

آقای احمدی نژاد گفت تصور نمیکند سازمان ملل تحریمی علیه ایران برقرار کند چرا که به نظر وی دلیلی برای تحریم وجود ندارد.

آمریکا میگوید اکنون ایران بایستی بخاطر بی اعتنائی به ضرب الاجل ٣١ ماه اوت شورای امنیـت برای خاتمه دادن به برنامه غنی سازی اورانیوم که قادر به تولید مواد لازم برای سلاح های اتمی است، با تحریم روبرو شود.

روز چهارشنبه انگلیس، فرانسه، و آلمان سه کشور اصلی اروپائی که مشغول فعالیت برای حل و فصل بن بست هستند گفتند هنوز راه حل گفتگو با تهران را باز میبینند.

خاویه سولانا مسؤل سیاست های خارجی اتحادیه اروپا امروز قرار بود با علی لاریجانی مذاکره کننده ارشد ایران دیدار کند ولی در آخرین لحظات این دیدار به تعویق افتاد.  هیچ دلیلی برای این تصمیم ارائه نشد در عین آنکه دستیاران سطح پائین تر دو طرف قرار است طبق برنامه قبلی به گفتگوها در پاریس، ادامه دهند.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت واشنگتن در نشست هفته آینده قدرت های جهان در سازمان ملل برای پیشبرد تحریم های تنبیهی علیه ایران کوشش خواهد کرد. وی گفت دیپلماتهای آمریکا و همتایان آنها از چهار کشور دیگرعضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان در اجلاس هفته آینده خود در نیویورک درباره قطعنامه مربوط به تحریم اقتصادی ایران که هفته گذشته در برلن مورد بحث قرارگرفت، گفتگو خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد