بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

تحریم بانک صادرات ایران توسط فدرال رزرو

فدرال رزرو آمریکا  بانک صادرات ایران را بخاطر انچه کمک به تروریسم خواند از هرگونه تعامل با نظام مالی امریکا تحریم کرد.

اصل خبر

نظرات 1 + ارسال نظر
پول و عرض عرضه و تقاضا سه‌شنبه 13 دی 1390 ساعت 15:16

خود مردم از بانک مرکزی و ژول و ارز کشور ناراضی هستند حتی درجنبه های غیر اقتصادی ان هم ناراضی هستند امروز برخلاف همیشه یک موضوع تازه را دنبال می کنیم :
موضوع امروز اسکناس 5 هزار تومانی است .

50 هزار ریالی از منظر عقلی :
۱- مهمترین نوشته ای که در پشت این اسکناس جلب نظر می کند جمله ای است که به خط شکسته فارسی و به نقل از پیامبر اعظم(ص) نوشته شده است: دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت (!)
۱- ۱- این حدیث عقلا و تاریخا نمی تواند صحیح باشد. اساسا چه دلیلی دارد که حضرت پیغمبر(ص) از ذکاوت و یا قدرت علمی یک قوم بخصوص تعریف کند و چنین خصایصی را برای دیگر اقوام در نظر نگیرد و بعبارتی دیگر برخلاف تعالیم الهی و اصول مساوات طلبانه خود، قومی را ستایش کند که در آنزمان نه تنها کار علمی خاصی انجام نداده بود بلکه به دلیل منع سواد آموزی، کیفر علم اندوزان، ترویج آتش پرستی و تشویق ازدواج با محارم، در جاهلیتی عمیق و ترسناک به سر می برد.

۱- ۲- مطابق اعتقاد علمای شیعه، حضرت پیامبر(ص) معصوم است و از معصوم عمدا و یا سهوا خطائی سر نمی زند. بنابراین خبری که از لسان پیغمبر اسلام خارج می شود هرگز خلاف واقع نخواهد بود. در چنین شرایطی آیا بهتر نبود که پیغمبر اسلام از فتح آسمانها توسط پاکستانی ها (به دلیل دسترسی به انرژی و سلاح هسته ای بعنوان نخستین کشور مسلمان جهان) و یا روسها و آمریکائیها (به دلیل فرستادن دهها سفینه فضائی به آسمان)سخن می گفت؟! فی الواقع در حال حاضر بجای برخی از مردان پارسی، جمعی از زنان و مردان روس و آمریکائی اقدام به سفر به ثریا کرده اند!

۱- ۳- درجه ستایش قوم فارس دراین جمله با توجه به زمان بیان آن فوق العاده شدید و غلیط است. در این نقل قول سعی شده است تا جهت ستایش قوم پارس، غیر متصورترین تصور مردمان ۱۴۰۰ پیش را از زبان پیغمبر اسلام ترویج کنند. چنین ستایشی از یک قوم محال عقل انسان عاقل است. تمثیل امروزین آن شاید به این صورت باشد: اگر الماس در درون هسته مذاب زمین هم باشد مردانی از سرزمین آنگولا برآن دست خواهند یافت!
۲- این جمله متضمن تبعیض فاحش جنسیتی است. بعبارتی مطابق این ادعا، زنان لایق فعالیتهای علمی نیستند. در حالیکه اسلام کسب علم و دانش را بر هر زن و مردی واجب دانسته است.

۳- افراد ذکور غیر بالغ شرعی ( زیر ۱۵ سال مطابق تقویم هجری) و قانونی(زیر ۱۸ سال مطابق تقویم شمسی) در این جمله نمی گنجند. این در حالی است که علم اندوزوی سن بخصوصی ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد