بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

خاویر سولانا خبر داد:توافق ایران و اروپا برای مذاکره بیشتر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سولانا روز دوشنبه پس از این مکالمه تلفنی با لاریجانی، این گفت و گو را گفت‌وگویی سازنده توصیف کرد که در آن جنبه‌های مختلف برنامه هسته‌ای ایران بررسی شد. 

وی تاکید کرد:‌ ما هر دو بر آمادگی خود برای گفت‌وگو‌های بیشتر به منظور بازسازی اطمینان عمومی در مورد ماهیت غیرنظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران توافق داریم. 

این گزارش می‌افزاید: تهران پیش از این اعلام کرده بود تا پایان مردادماه (22 آگوست) به بسته مشوق‌های پیشنهادی غرب در قبال تعلیق غنی‌سازی اورانیوم پاسخ خواهد داد.
اما در حالی که تنها یک روز به این تاریخ باقی مانده است هنوز هیچ نشانه‌ای از پاسخ مثبت ایران دیده نمی‌شود. 

شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه از ایران خواسته است که تا پایان آگوست (8 شهریور) غنی‌سازی اورانیوم در این کشور را متوقف کند و در غیر این صورت با تحریم‌های اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد شد.
اما مقامات ایران همچنان اعلام می‌کنند که از حق خود برای غنی‌سازی اورانیوم دست برنخواهند داشت. 

با نزدیک شدن به تاریخ اعلام شده از سوی ایران برای پاسخ به بسته پیشنهادی غرب اظهارنظرها و درخواست‌های مقامات غربی برای پاسخ مثبت ایران نیز ادامه دارد. از جمله آنجلا مرکل صدر‌ اعظم آلمان روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد که پاسخ تهران به پیشنهادهای غرب برای حل بحران هسته‌ای ایران مثبت باشد.
او تأکید کرد که انگیزه و هدف ما حل این مسأله از طریق دیپلماسی و توسط سازمان ملل است. 

کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل نیز از ایران خواست با ارائه پاسخ مثبت، از فرصت تاریخی به دست آمده به بهترین شکل استفاده کند. کوفی عنان با ابراز نگرانی از بحران خاورمیانه گفت در چنین شرایطی، پیشرفت در مسأله هسته‌ای ایران برای ایجاد ثبات در منطقه و جهان ضروری است.

 

بیزبلگر:ظاهرا ایران انقدر برگ برنده در عراق و افغانستان ولبنان دارد که غربیها نهایتا چاره ای جز مذاکره ندارند. غیر این هر چه انجام می دهند برای امتیاز گیری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد