بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بررسی تحریم‌های مسافرتی، مالی و تجاری علیه ایران

 

قدرت‌های جهانی در بررسی‌های خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ممنوعیت مسافرتی برای برخی از اتباع ایرانی را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مطلب را سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل، روز سه‌شنبه اظهار داشت. شش قدرت جهانی در چارچوب قطعنامه بعدی سازمان ملل تصمیم دارند تا از مسافرت‌های خارجی مقامات ایرانی‌، که با برنامه هسته‌ای ایران در ارتباطند، جلوگیری کنند. موارد دیگر مطرح‌شده شامل اقداماتی علیه صدور اسلحه از ایران و علیه توافقات مالی و تجاری ایران در سطح جهان است.

دومیسانی کومالو، که ریاست شورای امنیت برای ماه مارس را بر عهده دارد گفت: شش قدرت جهانی، ده عضو غیر دائمی این شورا را در جریان بحث‌های روز دوشنبه خود در مورد تحریم‌های ایران قرار داده‌اند.

هیئت آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت: "موارد مورد ملاحظه این شش کشور عبارتند از ممنوعیت مسافرتی، افزودن نام‌های جدید به فهرست (افرادی که دارایی‌هایشان مسدود شده)، مسئله صدور جنگ‌افزار، و موضوع قراردادهای مالی و تجاری."

او تصریح کرد که هیئت‌های شش قدرت (بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا) هنوز بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که بتوان به کل شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد به توافق نرسیده‌اند.
دومیسانی کومالو افزود: "این شش قدرت بعد از ظهر سه‌شنبه باز هم جلسه دارند و انتظار می‌رود که پیش‌نویس قطعنامه تا اواسط این هفته تنظیم شود."

تحریم‌های شورای امنیت که در ماه دسامبر تصویب شدند شامل ممنوعیت فروش مواد مرتبط با موشک‌های هسته‌ای و بالیستیک به جمهوری اسلامی ایران و مسدود کردن دارایی‌های مالی ایرانیانی است که با تحقیقات هسته‌ای و موشکی "غیر قانونی" ارتباط دارند.

این تحریم‌ها در پی عدم تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران تصویب شده‌اند. شورای امنیت سازمان ملل خواستار تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران است زیرا به باور این شورا امکان استفاده از این فناوری در تولید جنگ‌افزار هسته‌ای نیز وجود دارد.

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز سه‌شنبه با رد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تعلیق موقت برنامه‌های غنی سازی اورانیوم در ایران گفت: "تزریق گاز به سانتریفوژها برای غنی‌سازی اورانیوم در موعد مقرر صورت می گیرد و چیزی به این زمان باقی نمانده است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد