بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

ایران شبکه های وسیع تروریستی برای ضربه زدن به آمریکا ایجاد کرده

یک دیپلمات سابق وزارت خارجه که چندی پیش در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی از این وزارتخانه کنار گذاشته شد، در گفت و گو با خبرنگاران انگلیسی مدعی شده است که ایران در تروریسم دست دارد و شبکه هایی نیز در این راستا ایجاد کرده است تا در صورت حمله امریکا به ایران  دست به کار شوند و به منافع آمریکا حمله کنند .

به گزارش عصرایران(AsrIran.com) به نقل از دیلی تلگراف که همواره مواضع تند ضدایرانی منتشر می کند، عادل اسدی نیا ، کنسول اسبق ایران در دوبی گفته است: شبکه های مخفی متعددی در کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارند که توسط ایران ساماندهی شده اند و از همه گرو ه ها اجتماعی مثل معلمان و پزشکان در آنها عضویت دارند .

 وی به عنوان مثال نام بیمارستانی را در دوبی می برد که پزشکان آن برای ایران کار  می کنند ولی دیلی تلگراف به دلیل آنچه عذر حقوقی نامیده ، نام این مرکز درمانی را نبرده است تا مبادا متهم به ایراد افترا شود( حال آنکه در این گزارش به یک کشور تهمت می زند).

وی ادامه داده است :این شبکه ها که بیشتر اعضای آنها را شیعیان تشکیل می دهند ، وظیفه دارند در صورت حمله آمریکا به تاسیسات اتمی ایران ، به اهداف آمریکایی در حوزه خلیج فارس حمله کنند وباعث ایجاد نا آرامی های گسترده در کشورهای دوست آمریکا شوند . ( این ادعا در شرایطی مطرح می شود که تلاش های زیادی برای به انزوا کشاندن شیعیان در منطقه می شود که نمونه بارز آن را می توان در قتل عام شیعیان یمن با همکاری امریکا ملاحظه کرد و نیزدر حالی مطرح می شود که تهران در صدد بهبود روابط با کشورهای منطقه است )

این دیپلمات که در سال 2003 و پس از یک سال بازجویی  توسط ماموران امنیتی ایران از اروپا پناهندگی گرفت ، در باره روابط ایران و حزب الله نیز ادعا می کند:در زمان حضور من در امارات ، مقامات ایرانی از کنسولگری دوبی به عنوان کانال انتقال کمک های مالی به حزب‌الله لبنان  استفاده می‌ کردند و هر دوماه یک بار با چمدان های پر از پول - که حاوی 11 یلیون پوند بودند -  به آنجا می آمدند و پول ها را به حزب الله می رساندند .

این دیپلمات سابق در بخش دیگری از ادعاهای خود آورده است: استفاده از شبکه های فحشا از دیگر شگردهای دیپلمات ها برای جذب مهاجران ایرانی است تا از آنها به عنوان جاسوس های دوجانبه استفاده کنند .

اسدی نیا همچنین گفته است که در نظر دارد در ماه جاری میلادی اطلاعات بیشتری به گروه دوستی اوهازی که دارای نفوذ زیادی در پارلمان اروپا و سازمان های بین المللی است، بدهد .
وی در این باره توضیح نداده است که چرا از سال 2003 تا کنون درباره این اطلاعات سخنی نگفته و به ناگاه یادش آمده است که کشورش در کارهای تروریستی دست دارد .

گفتنی است سخنگوی سفارت ایران در لندن، ادعاهای اسدی‌نیا را نکذیب کرده و انها را بی‌پایه و اساس خوانده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد