بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

اجلاس اروپا درباره پرونده ایران

 

 وزرای خارجه اتحادیه اروپا فردا (دوشنبه) برای بررسی مهمترین تحولات جهان جلسه‌ای تشکیل می‌دهند. در این جلسه که در بروکسل برگزار می‌شود قرار است گفت‌وگوهایی میان وزرای خارجه این اتحادیه در خصوص خودداری ایران از تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و روند شکل‌گیری دولت وحدت ملی فلسطین انجام شود. 

با آن که طبق گزارش‌های منتشر شده بررسی بحران انسانی دارفور نیز از دیگر مباحثی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت؛ منابع آگاه اما تاکید کرده‌اند که پرونده هسته‌ای ایران اصلی‌ترین موضوعی است که در دستور کار این اجلاس قرار دارد. این منابع همچنین اعلام کرده‌اند که بروکسل در این نشست عملاً هماهنگی‌های درون ساختاری لازم را برای «حمایت از اقدام علیه جمهوری اسلامی در شورای امنیت» انجام خواهد داد. 

خبرگزاری رسمی فرانسه درگزارشی با اعلام این خبر نوشت: از آنجایی که ایالات متحده آمریکا، چهار کشور اروپایی و چین اخیرا به توافقی در خصوص چارچوب قطعنامه جدید ایران که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش می‌دهد دست یافتند، احتمالا اتحادیه اروپا نیز از این تلاش‌ها حمایت خواهد کرد، این در حالی است که بلوک اروپا همچنان خواهان باز ماندن در برای آغاز گفت‌وگوها با ایران است. 

در همین خصوص یکی از مقامات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود می‌گوید: از یک طرف ما می‌خواهیم به مذاکرات ادامه بدهیم و از طرف دیگر شورای امنیت وجود دارد که ما در خصوص تحریم‌های بیشتر بحث خواهیم کرد. 

یک مقام دیگر اتحادیه اروپا نیز در این خصوص می‌گوید: شما نباید انتظار شنیدن چیز مهمی را در جلسه فردا داشته باشید زیرا گام بعدی در نیویورک برداشته می‌شود.

جلسات جدید اتحادیه اروپا و گروه 1+5 برای رسیدگی به پرونده هسته‌ای ایران در شرایطی برگزار می‌شود که محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش هفته گذشته خود به شورای امنیت سازمان ملل به این موضوع اشاره کرد که ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق نکرده و توان هسته‌ای خود را گسترش داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد