بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

تدوین طرح‌ احتمالی بمباران 24 ساعته ایران در صورت دستور بوش

   
در حالی که واشنگتن تاکید کرده است، هیچ قصدی برای ماجراجویی نظامی علیه ایران ندارد، مجله آمریکایی نیویورکر از تشکیل هیأتی ویژه در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای تدوین طرح احتمالی حمله به ایران خبر داد.

در شماره اخیر مجله آمریکایی نیویورکر آمده است:‌ «با وجود تاکید دولت بوش بر این که نقشه‌ای برای جنگ با ایران ندارد، یک گروه در پنتاگون تشکیل شده تا طرح‌ احتمالی بمباران 24 ساعته ایران در صورت دستور بوش را تدوین کند.»

"سیمور هرش" خبرنگار معروف این مجله که پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره طرح‌های واشنگتن برای حمله به ایران ارایه کرده بود، در این مقاله به نقل از یکی از مقامات پیشین اطلاعاتی آمریکا گزارش داد گروه طرحریزی ویژه در اداره ستاد مشترک ارتش آمریکا و در ماه اخیر میلادی تشکیل شده است.

در این گزارش همچنین به نقل از یکی از مشاورین نیروی هوایی آمریکا و پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، آمده است: «هدف اولیه طرح‌های احتمالی این هیأت، نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران بوده اما در روزهای اخیر بیشتر توجه خود را به شناسایی اهدافی در ایران معطوف کرده که احتمالا در تامین مواد و تجهیزات به شبه‌نظامیان عراقی نقش دارند.»

آمریکایی‌ها در حالی تلاش دارند ایران را با ناکامی‌های خود در عراق مرتبط کنند که در تازه‌ترین ادعاهای خود نتوانسته‌اند مدرک و شواهدی موثق از دخالت کشورمان در خشونت‌های عراق ارایه کنند.

به نوشته هرش، این مشاور و یکی از مقامات ارشد پیشین اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند ارتش این کشور و گروه عملیات ویژه حتی هنگام تعقیب عوامل ایران از مرزهای ایران و عراق گذشته‌اند.

این گزارش در حالی انتشار می‌یابد که خبرگزاری رویترز به نقل از "برایان ویتمن" سخنگوی پنتاگون گزارش داد: «آمریکا مشغول طرحریزی برای حمله به ایران نیست. ارایه مطالبی که خلاف این امر باشد اشتباه، خطا و شیطنت‌آمیز است.»

وایتمن افزود: «آمریکا درباره برخی از فعالیت‌های خاص دولت ایران نگرانی خود را اعلام کرده است. رئیس جمهوری بارها اعلام کرده که واشنگتن با همپیمانان خود در منطقه برای رسیدگی به این نگرانی‌ها از مجاری دیپلماتیک تلاش خواهد کرد.»

این گزارش حاکی است، مقامات پنتاگون اعلام کرده‌اند این وزارتخانه طرح‌های احتمالی برای ده‌ها مناقشه احتمالی در سراسر دنیا تدوین می‌کند و همه این طرح‌ها همواره مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرند.

با این حال در مقاله نیویورکر به نقل از مقامات کنونی و پیشین آمریکا آمده است:‌ «دولت بوش اطلاعاتی جاسوسی از اسرائیلی‌ها دریافت کرده که ایران موشکی قاره‌پیما تولید کرده است. موشکی که قادر است چندین کلاهک کوچک را حمل کرده و برد آن به اروپا می‌رسد.»

این ادعاها در شرایطی است که به نوشته این مجله، اعتبار این اطلاعات جاسوسی همچنان مورد بحث است.

گزارش نیویورکر همچنین شامل مصاحبه‌‌ای است که در ماه دسامبر با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان انجام شده است.

نصرالله در این مصاحبه اعلام کرده بود، حزب‌الله خود را برای حمله دیگری از سوی اسرائیلی‌ها در سال جدید میلادی آماده می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرده بود این جنبش تمایلی به پیش دستی در راه‌اندازی جنگ با اسرائیلی‌ها ندارد.
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 6 اسفند 1385 ساعت 18:50 http://netpower-linkbox.mihanblog.com


همکار عزیز ضمن تشکر از شما به خاطر مطالب جذاب وبلاگتان برای افزایش آمار بازدیدکنندگان وبلاگتان کد لینک باکس ما را در قسمت ویرایش قالب گذاشته و آدرس سایت و عنوان وبلاگتان را در قسمت ارسال لینک بنویسید تا در لینک باکس قرار گیرد

با تشکر
کد ها را در بخش ویرایش وبلاگ در آخر کپی کنید
واقعا حیف نیست که وبلاگتان ناشناخته بماند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد