بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

بیزبلاگر- BETA

بیزبلاگر: در باره بازار، تجارت، سرمایه، زندگی و کسب وکار از نگاه فرزاد زمانی!- آنچه دیروز نمی دانستم!

هشدار مجدد دیک چنی به ایران

 
دیک چنی
دیک چنی از تندروهای سرشناس دولت جورج بوش است
دیک چنی، معاون رییس جمهوری آمریکا بار دیگر هشدار کشورش به ایران در این مورد را تکرار کرده که اگر ایران همچنان خواسته های غرب در مورد توقف غنی سازی اورانیوم را نادیده بگیرد، تمامی راه حل ها ممکن است مد نظر قرار گیرد.

دیک چنی که از تندروهای سرشناس دولت جورج بوش است، در جریان دیدار از استرالیا گفت آمریکا همچنان دیپلماسی را بهترین راه حل می داند.

اما وی در گفتگو با یک روزنامه، دیدگاه جان مک کین، سناتور جمهوریخواه را تایید کرد که گفته بود تنها چیزی که بدتر از مقابله نظامی است، یک ایران دارای سلاح هسته ای خواهد بود.

جان مک کین، نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا، قبلا گفته بود تا زمانی که ایران خواستار نابودی اسرائیل و در پی به دست آوردن سلاح اتمی است، نباید با آن وارد مذاکره شد.

به رغم افزایش فشارهای بین المللی و صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل، سران جمهوری اسلامی تا کنون از تعلیق فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم سر باز زده اند.

در همین حال روز جمعه و در پی به سر آمدن مهلت دو ماهه شورای امنیت به ایران اعلام شد نمایندگان اعضای دائم این شورا دوشنبه (بیست و پنجم فوریه) در لندن ملاقات خواهند کرد تا درباره احتمال اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران بحث و گفتگو کنند.

این ملاقات با شرکت نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه برگزار می شود و به موضوع ادامه برنامه های هسته ای ایران و خودداری این کشور از عمل به خواست های مندرج در قطعنامه شماره 1737 شورای امنیت سازمان ملل می پردازد.

این قطعنامه، صدور برخی فناوری های حساس هسته ای و تسلیحاتی به ایران را ممنوع و برخی دارایی های ایران را مسدود می کند.

آمریکا اکنون خواهان افزایش فشار بر ایران از طریق اعمال محدودیت های مالی بیشتر است.

آمریکا ایران را به تلاش برای تولید سلاح های هسته ای متهم می کند اما ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است و هدف از آن، صرفا تولید انرژی است.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد